16.02.2019

Mercedes Citan Tourer dostal nový motor a výbavu

Mercedes aktualizoval svoj aliančný model Citan. Jeho naftový motor bol kompletne prepracovaný.

Keď Mercedes v roku 2012 uvádzal svoj nový model Citan, iba málokomu ušlo, že vychádzal z už päť rokov starého Renaultu Kangoo. Druhá generácia Kangoo sa vyrába už dvanásty rok a ešte nejaký čas tu bude. Citan dostal tvár i niektoré technológie Mercedesu. Obe autá sa vyrábajú na tej istej výrobnej linke vo Francúzsku. Pri prechode na novú emisnú normu nastal čas na aktualizáciu. Tá sa dotkla vzhľadu i výbavy.

Citan Tourer je odteraz v ponuke so štvorvalcovým dieselovým motorom so zdvihovým objemom 1,5 litra, s vysokým krútiacim momentom, novou šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením a technológiou SCR. Rodina motorov (OM 608) spĺňa aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-TEMP a Citan ju ponúka v troch výkonových stupňoch. K tomu dodáva nový dizajnový balík RED dynamický vzhľad.

Generácia motorov OM 608: tichá, s nízkym obsahom emisií a silná

Najzaujímavejšie technické prvky generácie motorov OM 608 sú systém na čistenie spalín s technológiou AdBlue®, elektricky ovládané turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny pre optimálnu reakciu a systémom Common Rail so vstrekovacím tlakom 2 000 barov. Generácia motorov OM 608 má v porovnaní so svojím predchodcom (OM 607) o 4 kW vyšší výkon a plní emisnú triedu Euro 6d-TEMP aj pri nových požiadavkách ohľadom emisií pri skutočnej jazde (Real Driving Emissions, RDE). Presnejšie, boli zrealizované nasledujúce opatrenia: Použitie kombinácie vysokotlakového a chladeného nízkotlakového spätného vedenia spalín na optimalizáciu neupravených emisií. Chladiaci systém motora bol kvôli tomuto kompletne prepracovaný. Okrem iného sa teraz využíva vodou chladený chladič plniaceho vzduchu s výrazne vyššou účinnosťou. Čo sa týka dodatočnej úpravy spalín, bol teraz po prvýkrát použitý okrem oxidačného katalyzátora a filtra pevných častíc aj katalyzátor SCR s dávkovaním AdBlue®.

Liatinový blok motora dosiahol pri znížení hmotnosti zároveň vyššiu tuhosť. Rovnako ako predtým, aj tentokrát boli použité odľahčené oceľové piesty.

Konštrukčná výška novej hliníkovej hlavy valcov bola znížená rovnako ako boli znížené aj hmotnosti uvádzané do pohybu potrebné na ovládanie ventilov. Nasávacie potrubie je teraz integrované do veka hlavy valcov.

Tlak systému vstrekovania paliva s centrálnym rozvodným potrubím vzrástol na 2 000 barov (doteraz: 1 600 barov). Elektromagneticky ovládané vstrekovače disponujú ôsmimi vstrekovacími otvormi. Vďaka tomu je možné dosiahnuť presné riadenie spaľovania prostredníctvom až šiestich vstreknutí v priebehu jedného pracovného cyklu. Na optimalizáciu hluku spaľovania sa v rozsiahlych oblastiach charakteristiky používa dvojité predvstrekovanie paliva.

Nový OM 608 modelu Citan Tourer sa bude ponúkať v kombinácii s novou 6-stupňovou prevodovkou s ručným radením. Tá vyniká komfortným radením a vďaka veľkému rozpätiu prevodovky znižuje spotrebu.

Na výber sú tri výkonové stupne: Citan Tourer 108 CDI (59 kW/80 k, 210 Nm), Citan Tourer 109 CDI (70 kW/95 k, 230 Nm) a Citan Tourer 111 CDI (85 kW/116 k, 260 Nm), kombinovaná spotreba paliva všetkých výkonových stupňov 4,8-4,6 l/100 km a kombinované CO2-emisie všetkých výkonových stupňov 127-121 g/km.1

Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s dieselovým agregátom OM 608 aj Citan skriňová dodávka.

Športové optické prvky prispievajú k dynamickému vzhľadu

Citan svoj jedinečný a atraktívny vzhľad umocňuje novou líniou výbavy, ktorá je dostupná už teraz. Farebné prvky dizajnového balíka RED zhodnocujú exteriér vozidla a dodávajú jej športový charakter. Nový balík obsahuje červené dekoračné pásy pod prednou maskou chladiča a na telesách zrkadiel, ako aj sivé športové pruhy, ktoré sa nachádzajú v dolnej časti posuvných dverí, resp. na dverách vodiča a spolujazdca. Okrem toho obsahuje aj pochrómované obloženie chladiča a pochrómovanú ozdobnú lištu na zadných výklopných dverách. Balík sa dodáva k vozidlám Citan Tourer či Citan skriňová dodávka.

Interiér pôsobí vďaka dizajnovému balíku RED a farebným prvkom atraktívnejšie. Na výber sú v tomto prípade dva balíky vzhľadu. Farebný interiérový dizajnový balík sa skladá z červených ozdobných krúžkov na výduchoch ventilácie a reproduktoroch, ako aj z červených ozdobných švov na predných sedadlách a všetkých opierkach hlavy. Druhý balík vzhľadu, chrómový interiérový dizajnový balík, ponúka v interiéri vozidla Citan namiesto červených prvkov mnoho pochrómovaných prvkov.

Po prvýkrát bol dizajnový balík RED predstavený na koncepčnom vozidle na výstave úžitkových vozidiel IAA 2018 v Hannoveri, aby Mercedes-Benz získal prvú spätnú väzbu od zákazníkov už počas výstavy. Na základe pozitívnej odozvy sa divízia Mercedes-Benz Vans rozhodla dizajnový balík RED ihneď zaradiť do programu a ponúknuť ho svojim zákazníkom.

Citan Tourer ako kompaktné, bezpečné vozidlo na prepravu osôb

Silnou stránkou vozidla Citan Tourer sú aj pohodlné, priedušné sedadlá, ktoré nezaťažujú chrbát, ponúkajú bezpečnú bočnú oporu a sú potiahnuté odolným látkovým poťahom. Funkčný interiér s rôznymi odkladacími priestormi či voliteľnými odkladacími priestormi v podlahe v oblasti zadných sedadiel prispievajú k celkovému komfortu. Okrem toho sa dá zadná lavica jednoducho sklopiť, čím možno priestor pre cestujúcich premeniť na takmer rovný ložný priestor vhodný na prepravu tovaru.

Aj Citan disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. Ako príklad možno uviesť asistent brzdenia či elektronický systém stabilizácie ADAPTIVE ESP®, ktorý sa dodáva do všetkých variantov sériovo a ktorý zohľadňuje stav naloženia vozidla. Okrem toho sa na želanie dodávajú aj asistenti, ako svetelný či dažďový snímač, monitorovanie tlaku v pneumatikách alebo cúvacia kamera, ktorá na vnútornom zrkadle zobrazuje bezprostredné okolie za vozidlom.

Komentáre k článku