31.01.2019

FOTO: Mercedes Triedy V 2019 – nový motor 300d a 9-stupňová prevodovka

Mercedes dnes zdvihol oponu nad faceliftovanou Triedou V. Modernizácia prichádza po piatich rokoch.

Mercedes dodal Triede V nový vzhľad v súlade s dizajnovým jazykom aktuálnych modelov osobných motorových vozidiel značky. Nová Trieda V vďaka novému predku pôsobí širším dojmom a svojím vzhľadom pôsobí dominantnejšie. Tieto vlastnosti zabezpečuje novonavrhnutý nárazník s výrazným otvorom na prívod chladiaceho vzduchu, ako aj nová kosoštvorcová štruktúra v maske chladiča. Hviezda Mercedes je umiestnená v strede masky chladiča a obklopujú ju dve strieborné lamely. Koncepcia individuálneho prispôsobenia prostredníctvom atraktívnych línií výbavy AVANTGARDE a EXCLUSIVE bola zachovaná, s modernizáciou modelu však línia výbavy AMG Line prináša ešte lepší vzhľad: obsahuje novú diamantovú masku chladiča s pochrómovanými kolíkmi, čím vozidlu dodáva športový nádych.

Nové farby metalízy grafitová sivá a selenitová sivá rozširujú spektrum obľúbených čierno-bielych odtieňov. Na želanie sa dodáva aj oceľová modrá farba laku. Nová hyacintová červená metalíza na želanie dodáva novej Triede V emocionálny dôraz. Štyri nové dizajnové vyhotovenia diskov z ľahkej zliatiny sa zároveň postarajú o výrazný a avantgardný vzhľad. Na výber sú teda 17-palcové disky z ľahkej zliatiny s čiernym lakom, leštené, s dizajnom piatich zdvojených lúčov, ako aj 18-palcové disky z ľahkej zliatiny v tremolitovej sivej farbe, leštené, s dizajnom piatich zdvojených lúčov, prípadne v čiernej farbe, leštené, s 5-lúčovým dizajnom. Ponuku nových diskov završujú 19-palcové disky z ľahkej zliatiny s čiernym lakom, leštené, s 10-lúčovým dizajnom.

Návrhári priložili ruku k dielu aj v interiéri a preniesli filozofiu dizajnu interiéru aktuálnych modelov osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz do novej Triedy V. Interiér novej Triedy V sa drží trendu, ktorý charakterizuje moderný vzhľad a čistota. Trieda V v rámci modernizácie získala nové ventilačné dýzy so športovým vzhľadom turbín, ako aj nový ciferník v združenom prístroji. Vďaka menšiemu množstvu zobrazení bude mať vodič výrazne lepší prehľad. Nové čalúnenie a výbava v koži napa Tartufo zabezpečuje moderný a elegantný prejav. Spolu s kožou Lugano a kožou napa, ktoré sa dodávajú v čiernej a hodvábnej béžovej farbe, ako aj čiernou látkou Santos je teda k dispozícii spolu šesť vyhotovení čalúnenia vo svetlých a tmavých odtieňoch. Moderný a elegantný je aj nový ozdobný prvok so vzhľadom dvoch pruhov na prístrojovej doske a bočných obloženiach. Ponechané boli ozdobné prvky so vzhľadom klavírového laku, ebenového dreva, uhlíkových vlákien, ako aj kefovaného hliníka.

Mimoriadny komfort si v rámci modernizácie môžu vychutnať cestujúci na zadných sedadlách. Luxusné sedadlá (na želanie) pre prvý rad sedadiel rozmaznávajú funkciou ležadla, masážou chrbta a klimatizovaním ako v Triede S. Vďaka tomu sa z jazdy v novej Triede V, napríklad v rámci prevádzky ako kyvadlová doprava pre VIP hostí, po náročnom lete alebo obchodnom stretnutí stáva zážitok plný pohody.

„Keď sme pred piatimi rokmi zaviedli Triedu V, ukázali sme, že aj vozidlá s rozmermi XXL môžu mať štýlový a dynamický vzhľad. Podarilo sa nám presvedčiť rodiny, voľnočasových dobrodruhov a rovnako aj zákazníkov z podnikateľskej sféry – od Európy až po Áziu. Dôkazom je približne 209 000 predaných vozidiel Triedy V od uvedenia na trh v polovici roka 2014 a jedna z najmladších skupín kupujúcich značky Mercedes-Benz. Na začiatku roka 2019 sme pokračovali v tomto úspešnom príbehu. Prostredníctvom modernizácie cielene rozvíjame silné stránky nášho veľkopriestorového vozidla. A už čoskoro sa znovu pripomenieme v tomto segmente a rozšírime naše portfólio o plnoelektrické veľkopriestorové vozidlo.“ Povedal Wilfried Porth, člen predstavenstva pre ľudské zdroje a riaditeľ pre vzťahy so zamestnancami divízie Mercedes-Benz Vans spoločnosti Daimler AG.

Konkrétne info o elektrickom V-čku sa dozvieme v priebehu tohto roka. Všetko to odštartuje v Ženeve v marci konceptom EQV. Pôjde teda o elektrické V. Reálne vozidlo bude ako vo verzii osobnej, tak úžitkovej. Poďme ale od snov k príjemnej realite.

Nový motor, nová prevodovka

V rámci modernizácie modelu získa Trieda V od značky Mercedes-Benz štvorvalcový dieselový motor OM 654, ktorý bude okrem iného k dispozícii v dvoch vrcholných stupňoch s označením 250d a 300d. K nim treba prirátať novú automatickú 9-stupňovú prevodovku s meničom, ktorú už dobre poznáme z osobných vozidiel.  

Najzaujímavejší je nepochybne motor 300d. Označenie by mohlo evokovať naftový šesťvalec, no ide o mimoriadne silný štvorvalec novej generácie naftových motorov Mercedesu. Verzia disponuje maximálnym výkonom 176 kW (239 k) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Spotreba paliva sa má pohybovať na úrovni 5,9 až 6,3 litra (NEDC).  

V 300 d v akceleračnej fáze na krátky čas zvýši krútiaci moment 500 Nm o ďalších 30 Nm (Overtorque).  Model V 300 d zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 220 km/h.

Nová generácia motorov je pritom ešte efektívnejšia a čistejšia a ponúka zlepšený zvukový komfort a komfort kmitania. Vo vozidle vládne príjemné ticho, rušivé vibrácie sú nižšie.

K inovatívnym charakteristickým znakom novej generácie motorov patrí kombinácia hliníkového bloku a oceľových piestov, proces spaľovania v stupňovitej priehlbine, ako aj povrchová úprava klzných plôch NANOSLIDE®, ktorá znižuje trenie vnútri motora. Efektívnosť týchto opatrení sa v prípade nového modelu V 250 d v porovnaní s predchádzajúcim modelom prejavuje napríklad v úspore paliva na úrovni približne 13 percent2.

Väčšina komponentov relevantných pre efektívne znižovanie emisií je namontovaná priamo na motore. Integrovaný technologický prístup zahŕňajúci nový proces spaľovania v stupňovitej priehlbine, dynamické viaccestné spätné vedenie spalín a dodatočnú úpravu spalín v blízkosti motora umožňuje nízke spotreby pri nízkej úrovni emisií. Vďaka izolovanému usporiadaniu v blízkosti motora má dodatočná úprava spalín nízke tepelné straty a výhodné prevádzkové podmienky. Medzi opatrenia patria:

  • Vysokotlakové a nízkotlakové spätné vedenie spalín vrátane chladenia
  • Dieselový oxidačný katalyzátor (DOC) na znižovanie emisií oxidu uhoľnatého (CO) a nespálených uhľovodíkov (HC)
  • Filter pevných častíc s funkciou katalyzátora SCR (sDPF)
  • Katalyzátor SCR (selektívna katalytická redukcia) na zníženie emisií oxidov dusíka. Na tento účel sa pred sDPF do spalín primieša amoniak v podobe AdBlue®
  • Prídavný katalyzátor pracujúci na báze katalytickej selektívnej redukcie (SCR) s katalyzátorom oxidácie amoniaku (ASC) vo výfukovej sústave

Prvýkrát je v rámci modernizácie modelu v Triede V k dispozícii aj automatická prevodovka 9G-TRONIC. Voličom DYNAMIC SELECT si môže vodič vybrať jazdné programy Komfort a Šport a ovplyvniť tak vlastnosti radenia. Alebo si v režime s ručným radením sám preradí radiacimi páčkami DIRECT SELECT na volante.

Všetky motorizácie novej Triedy V sa sériovo dodávajú s náhonom na zadné kolesá, na želanie so stálym náhonom na všetky kolesá 4MATIC. Vďaka tomu aj nová Trieda V s ľahkosťou prechádza rozdielnym terénom. Dokonca ani s náhonom na všetky kolesá nepresahuje výška vozidla hranicu dvoch metrov. Nová Trieda V preto nestráca svoju praktickosť pri každodennom používaní a do všetkých súčasných garáží, parkovacích domov, podzemných garáží a umývacích zariadení vojde bez problémov.

Prehľad: Výber z motorizácii novej Triedy V

 

V 250 d

V 250 d 4MATIC

V 300 d

V 300 d 4MATIC

Prevodovka

9G-TRONIC

9G-TRONIC

9G-TRONIC

9G-TRONIC

Počet valcov /Usporiadanie

4/R

4/R

4/R

4/R

Zdvihový objem (cm3)

1951

1951

1951

1951

Menovitý výkon (kW/PS)

140/190

140/190

176/239

176/239

Menovitý krútiaci moment (Nm)

440

440

500

500

Dodatočný krútiaci moment ECO Boost

-

-

30

30

Spotreba kombinovaná (l/100 km)1

6,3-5,9

6,8-6,5

6,3-5,9

6,8-6,5

Emisie CO2 kombinované (g/km)1

165-154

180-171

165-154

180-171

Emisná trieda

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,5

10,2

7,9

8,3

Najvyššia povolená rýchlosť (km/h)

205

199

220

214

Nová Trieda V – ešte bezpečnejšia

Prostredníctvom sériového asistenta jazdy pri bočnom vetre, ktorý vodičovi pomáha udržať smer jazdy vozidla Triedy V aj pri silných bočných nárazoch vetra, a prostredníctvom asistenta sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST určila Trieda V pred piatimi rokmi nové bezpečnostné štandardy vo svojom segmente. Modernizácia modelu posilňuje túto pozíciu.

Nový aktívny asistent brzdenia dokáže rozpoznať situáciu, v ktorej hrozí nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu, a najprv vydá vizuálny a zvukový výstražný signál. Ak vodič nereaguje, vyvinie aktívny asistent brzdenia tlak v brzdovej sústave, ktorý je primeraný danej situácii. Ak vodič naďalej nereaguje, systém spustí samočinný brzdný manéver. V mestskej doprave reaguje aktívny asistent brzdenia aj na stojace prekážky alebo križujúcich chodcov. Vďaka tomu možno zabrániť nehodám alebo aspoň zmierniť ich závažnosť.

Ďalšou novou bezpečnostnou funkciou, ktorá je prvýkrát k dispozícii pre Triedu V, je asistent diaľkového svetla plus (na želanie). V režime diaľkového svetla umožňuje asistent diaľkového svetla plus trvalé rozsiahle osvetlenie vozovky bez oslepovania ostatných účastníkov premávky. Svetelné diódy v moduloch diaľkových svietidiel sa po priblížení vozidla idúceho v protismere alebo po priblížení sa k vozidlu idúcemu vpredu čiastočne vypnú, vďaka čomu sa v osvetlení vytvorí medzera v tvare písmena U. Ostatné oblasti vozovky sú aj naďalej osvetlené diaľkovým svetlom (neoslepujúce diaľkové svetlo).

Facelift sa týka aj kompaktného obytného vozidlá na voľný čas Marco Polo a Marco Polo HORIZON. Verzie získali nový dizajn predku, nové farby laku a disky z ľahkej zliatiny, nové ventilačné dýzy a čalúnenia. K tomu sa pridáva aj nový dieselový motor so špičkovým výkonom 176 kW (239 k), ako aj aktívny asistent brzdenia a asistent diaľkového svetla plus.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku