16.01.2020

FOTO Vienna Autoshow začína. Tu je TOP 11 noviniek z autosalónu vo Viedni

Autosalón vo Viedni prináša najhorúcejšie novinky jesene a prelomu rokov iba niekoľko kilometrov od našich hraníc.

Autosalón vo Viedni je tradičným novoročným budíčkom pre automobilových fanúšikov. Na chvíľu zabudnite na novoročné predsavzatia a poďte sa pozrieť na to najzaujímavejšie zo sveta automobilov. Či už zájdete priamo na výstavisko, alebo na autosalón radšej dohliadnete z pohodlia domova, tu nájdete trinásť najzaujímavejších noviniek z autosalónu.

Viedenský autosalón sa môže toho roku pochváliť jednou svetovou a jednou európskou premiérou, no tiež desiatkami rakúskych a pre našinca i slovenských premiér. Po TOP 13 bude nasledovať mega galéria, na Podkapotou.sk ju nájdete už zajtra.

Nejde o rebríček, ale o výpočet. Nižšie nájdete aj pár bonusov.

Volkswagen ID.3 a nový Golf

Či už fandíte elektromobilite, alebo nie, rozmerný stánok Volkswagenu vás má čím zaujať. Medzi najväčšie ťaháky určite patrí nový Golf a tiež elektrické ID.3. Takto vedľa seba pôsobia celkom bratsky, no obe autá stoja v tom istom segmente a pobijú sa srdcia motoristov akoby ich ani jedna mater nemala. Je to taký symbolický boj. Čo si zvolíte vy? Električku, alebo tradičný hatchback v najmodernejšom šate? Sofiina voľba? Možno ani nie.

Škoda Octavia a Octavia Combi

Potrebuje výber týchto modelov medzi TOP vôbec nejaké zdvôvodnenie?

Ozaj, Škoda doviezla do Viedne aj túto žltú elektrickú opachu, no tiež úplne nové verzie Scala a Karoq Monte Carlo.

Audi RS6, RS7

Audi má toho roku naozaj "nabombovaný" stánok. Nielenže značka doviedla model R8 RWD, ale pochváliť sa môže aj športovo ladenými autami ako S8, no tiež RS7, či novým super kombi RS6 a superSUV RSQ8. Audi tiež privezlo nové elektromobily a napríklad RSQ3 a A1 City Carver.

Honda-e

Hondae nie je názov cudzokrajnej polievky, ale nového mimoriadne štýlového mestského elektromobilu. Radosť naň pozerať, radosť v ňom sedieť a vraj radosť aj nabíjať - lebo vám ponúkne voľnočasové aktivity. Bodaj by nie, s toľkými displejmi...

Opel Insignia

Opel predstavil novú Insigniu prakticky súbežne na autosalóne v Bruseli a na autosalóne vo Viedni. Iba pred tromi dňami sme o nových motoroch tohto auta písali a Insignia už je pečená varená vo Viedni. Aj s pixelovými LED svetlami, aj v tej najnudnejšej výstaviskovej farbe histórie...

Aston Martin DBX

Že vraj "iba" svadobné veno pre vytúženého investora. Nevadí, Aston Martin postavil SUV a pri jeho stavbe vsadil na overenú i keď enormne modernú techniku Mercedesu. To je vlastne dobrá správa, no nie? Britské autá s nemeckou technikou, to možno nazvať úspešným príbehom... Symbolicky zdieľa Aston Martin stánok s MG. Veru, nové peniaze by mali prísť práve z týchto čínskych smerov. Ale držme palce, Aston Martin si budúcnosť zaslúži.

Cupra Tavascan

Pôvodne som do výpočtu najzaujímavejších noviniek nechcel dávať koncepty. Ale tento musím už len z princípu. Lebo tak neuveriteľný dizajn od dcéry "bežnej" značky? Keby to takto vyzeralo aj v predaji, Urus sa môže ísť... Natankovať a zmerať sily... Inak, reálne je konkurentom pre Urus hlavne ten pán vyššie - DBX.

Hyundai i30 Projekt N

275 koní síce nie je cifra, ktorá by sama o sebe vybila dych, no to auto je zaostrené do morku kostí. S týmto zájsť na okruh... Z toho auta ide rešpekt. Aj z ceny.

BMW M235i

Znie to možno povedome, ale iba znie. Toto je úplne nové auto, ktoré so zadokolkovou mini M3 nemá veľa spoločné. Je to rad 2 Gran Coupé s prioritným pohonom prednej nápravy a s pohonom všetkých kolies. Dokonca sa doň zmestí aj prerastený človek. Pravda, strešné okno treba vymazať. Konkurent pre CLA 35 AMG od Mercedesu.

Mercedes CLA 45 AMG

Toto nebude náhoda. Ale spiknutie. Nuž, tam kde má rad 2 verziu 235i, má Mercedes CLA 35 AMG. Ale táto kombi verzia s najvýkonnejším dvojlitrovým turbomotorom, to už je úplne iná liga. A shooting brake je to veru krásny.

Peugeot HYbrid

Peugeot priviezol do Viedne trojicu hybridov. 508 vo verziách kombi a liftback, no tiež 3008 s hybridom HYbrid4 s pohonom všetkých kolies. Toto je francúzska obdoba novej RAV4 plug-in. Alebo bola 3008 skôr než Toyota? Inak, Toyota na autosalóne vo Viedni chýbala. Spolu so značkami koncernu FCA. Škoda. Teda Škoda tam bola...

A aby som nezabudol: Peugeot priviezol aj túto elektrickú krásu:

Autosalón vo Viedni trvá od 15. do 19. januára, teda od stredy do nedele, dnes otvára brány oficiálne všetkým návštevníkom (včera VIP + Press). Fanúšikom automobilizmu odporúčam vyraziť na autosalón najlepšie počas týždňa. Ak radšej vyrazíte vlakom a metrom, hustá premávka pred výstaviskom vás nebude obťažovať. Ideálne je kúpiť si kombinovaný lístok na vlak aj metro. Na výstavisko frčí linka U2, od najbližšej vlakovej stanice je to (cez Dunaj) z nášho smeru len pár zastávok.

Výstavisko má však naozaj veľa parkovacích miest vo viacpodlažných parkovacích domoch. Ak sa vám nechce presadať do vlaku, autom tam budete z Bratislavy po diaľnici za chvíľu. Len nezabudnite na diaľničnú známku a pripravte sa na prípadné kolóny pred výstaviskom. Najväčší nápor býva tradične v piatok a v sobotu. Každopádne Rakúšania majú dopravnú situáciu v okolí výstaviska Messe Wien dobre zorganizovanú, z diaľnice sa dá zísť z cca troch výjazdov a ak sa na výstavisko pohrnie viac záujemcov, zvyknú riadiť dopravu na kľúčových križovatkách. Výhodou viedenského autosalónu je, že sa rozprestiera "iba" v dvoch halách, takže ani rodiny s deťmi sa extrémne nenachodia.

Lístky kúpite nielen na mieste, ale aj online. Lístky online sú obvykle lacnejšie. Štandardné vstupné je za 12,5 €, kupuje sa na konkrétny deň. Môžete tiež kúpiť zľavnený lístok „afterwork“ teda po práci, na ktorý je možné prísť od 15.00 do 18.00 – za 9 eur. Viac informácii nájdete priamo na stránke autosalónu.  


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku