2023-09-06 21:23:00
Ford E-Turneo Courier
Ford E-Turneo Courier
Zdroj: Ford

Ford Tourneo Courier je nové MPV stvorené z dodávky. Je e-, ale bude aj bez e-

Ford nedávno predstavil model E-Transit Courier, ktorý prichádza s najmenšou veľkosťou dodávky Fordu a prichádza tiež s elektrickým pohonom.

To isté sa dá očakávať aj pri osobných vozidlách a osobných verziách. Ford teda doplnil aj výrazne osobný model s tradičným označením písmenkom E... Toto je teda E-Tourneo Courier - auto vychádzajúce z modelu Transit Courier. 

Automobilka siahla po osvedčenom recepte, v ktorom premenila interiér pre potreby prepravy cestujúcich a najmä pre potreby aktívneho životného štýlu. Hovorí to nielen samotné zameranie auta, ale aj dizajn, ktorý je obohatený o výbavu Active. Týmto slovom Ford už dlhodobo označuje terénnejšie vyzerajúce vozidlá. V prípade Fordu E-Tourneo Courier to znamená plastové lemovanie spodnej časti, možnosť kontrastného lakovania strechy, ale aj imitácie ochrany spodnej časti vpredu a vzadu.

Veľkou výhodou tohto modelu bude, že ponúkne omnoho viac priestoru ako predchádzajúca verzia. V realite to znamená nielen viac miesta na kolená, ale aj na šírku a na ramená. Pribudne priestor nad hlavou a batožinový priestor sa dokonca zväčší o 44 %. To všetko je okorenené použitím posuvných dverí, ktoré eliminujú nárazy do áut okolo ak vzadu prevážate menej pozorné publikum. Deti napríklad.

Výzor sa ale príliš od Transitu Courier nezmenil. Je to vozidlo, ktoré nezaprie svoje úžitkové korene, ale zase, na druhú stranu, môžeme byť radi, že všetky vozidlá nebudú len SUV, ale do ponuky sa vráti aj takéto MPV. Veď je použiteľnejšie ako bol kedysi C-Max. Tak ako zvonka sú si obe verzie, úžitková, aj osobná, podobné, to isté je aj v prednej časti interiéru.

Automobilka stavila na veľmi jednoduchý tvar prístrojového panelu a pred vodičom je štandardne digitálny prístrojový štít. V strede je zase veľký displej, ktorý má uhlopriečku až 12 palcov a zobrazuje systém Sync4. Použite nového systému znamená tiež možnosť zrkadliť telefóny cez Apple CarPlay, ale aj Android Auto absolútne bezdrôtovo. Tento systém dokáže tiež bezdrôtovo a bez nutnosti pripojenia prijímať aktualizácie, čo otvára priestor na rôzne predplatené modely niektorých funkcií. O tomto však nebudeme dopredu premýšľať. Bezdrôtovo bude možné aj nabíjať zariadenia.

Prvá verzia, o ktorej niečo vieme je tá elektrická. Bude mať výkon 100 kW (136 k) a bude poháňať predné kolesá. Ford tu použije zatiaľ nešpecifikovanú batériu, ktorá bude mať nabíjanie 11 kW striedavého napätia a 100 kW jednosmerného. To môže znamenať, že na 100 % sa za 10 % dostane, pri striedavom prúde, za 5 hodín a 45 minút. Z 10 na 80 % sa ale dokáže dostať za 35 minút. Ak nabíjate jednosmerným prúdom. Ak to chcete ešte ďalej rozmieňať, tak za klasickú 10-minútovú pauzu na čerpacej stanici môžete mať dojazd až na 90 kilometrov.

Ford oznámil, že bude produkovať nový model E-Tourneo Courier nielen s elektrickým pohonom, ale aj ako Tourneo Courier s klasickými spaľovacími motormi. O nich ešte stále nič nevieme, ale je predpoklad, že nebudú veľmi vzdialené od spaľovacích verzií modelu Transit Courier. Ten ponúka trojvalec 1.0 Ecoboost a štvorvalec 1.5 TDCi.

Je však jasné, že práve alternatíva so spaľovacími motormi začne vychádzať z fabriky v rumunskom meste Craiova ako prvá. Jej začiatok výroby je totiž naplánovaný tesne pred koncom tohto roka. Elektrická alternatíva sa začne vyrábať v druhej polovici budúceho roka, takže na trhu bude približne o rok.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku


Stream naživo