21.06.2018

Porsche kúpilo podiel v Rimacu a VW chce stavať úžitkáče s Fordom

Porsche chce intenzívne spolupracovať s chorvátskym Rimacom. Volkswagen sa chce spojiť s Fordom pri svojich úžitkových autách.

Zdá sa, že nemecká skupina Volkswagen má tento týždeň plné ruky práce s uzatváraním kooperácií s konkurentmi, či so start-up výrobcami. Po oznámení, že Audi uzatvára spoluprácu s koncernom Hyundai prichádzajú ďalšie správy dokumentujúce to, čo sa hovorí už dlhšie. A síce, že výrobcovia automobilov sa musia nevyhnutne spojiť a kooperovať tak, aby mohli urobiť kroky, ktoré ich čakajú. Zbaviť sa závislosti na spaľovacích motoroch a nakopnúť zmenu v prospech bezemisných vozidiel vyžaduje gigantické investície, ktoré malé značky samé nezvládnu a ktoré sú aj pre veľké koncerny príliš veľké na to, aby sa udržali v čiernych číslach.

Porsche kúpilo 10-% podiel v chorvátskom výrobcovi elektromobilov Rimac

Porsche chce pri realizácii svojich plánov v oblasti elektromobilov spolupracovať s chorvátskou firmou Rimac. Nemecký výrobca ikonických športových áut prevzal 10-% podiel v Rimacu. V stredu to oznámilo Porsche. Cena nebola zverejnená.

Rimac Automobili zo Záhrebu vyvíja pohony a batériové systémy pre elektromobily. Spolupracuje napríklad so švédskym výrobcom superšportov Koenigsegg. Vyrába aj vlastný športový elektromobil vo svojej druhej generácii a prostredníctvom dcérskej firmy produkuje aj elektrické bicykle.

Porsche chce na budúci rok uviesť na trh svoj prvý čistý elektromobil Taycan, po ktorom by mali nasledovať aj ďalšie modely. Zdá sa, že sa veľkému výrobcovi môže know-how chorvátskeho start-upu veľmi hodiť.

Volkswagen chce s Fordom vyrábať úžitkové vozidlá

Volkswagen (VW)) chce rokovať s Fordom o zlúčení ich divízií úžitkových vozidiel. Agentúra DPA uviedla, že podľa jej informácií správna rada VW dala súhlas na realizovanie zámeru už v pondelok (18.6.). Robí prípravy na začatie príslušných rokovaní.

Hovorca VW v utorok pre agentúru uviedol, "že ako veľkí výrobcovia automobilov sa usilujeme pripravovať mnoho ekonomických projektov s inými partnermi vo všetkých regiónoch sveta". Hovorca Fordu v Nemecku sa odmietol k téme vyjadriť.

Cieľom fúzie oboch divízií by malo byť zníženie výrobných nákladov a nákladov na vývoj a výskum.

Spolupráca VW a Fordu by mala viesť k tomu, že ich vozidlá budú po roku 2020 plniť sprísnené kritériá na množstvo škodlivín vo výfukových plynoch. Ak by sa im nepodarilo znížiť emisie všetkých predaných vozidiel (flotilové emisie kompletného modelového portfólia rátané ako priemer všetkých predaných áut), výrobcovia by museli platiť likvidačné pokuty.

 

Komentáre k článku