18.06.2018

Kia Niro EV: plne elektrický Niro prichádza s dojazdom 450 km

Kia oficiálne predstavila nový plne elektrický model. Je ním očakávaný Niro EV. Spolu s Konou zaútočia na segment malých áut.

Spoločnosť Kia Motors na kórejskom veľtrhu Busan International Motor Show 2018 predstavila nový model Niro EV. Elektrické vozidlo Niro EV by malo mať dojazd až 450 km na jedno nabitie veľkého akumulátora. 

Predaj Niro EV sa spustí v druhej polovici roka 2018 v Kórei a čoskoro zavíta aj na ostatné trhy vrátane Európy. Elektrické Niro sa stáva zároveň najvýkonnejšou verziou modelu. Odlišnosť je zreteľná na prvý pohľad. Aj keď koncept predpokladal úplné zakrytie mriežky chladiča, tá predsa len zostala. Nakoniec, pre modely Kia zohráva dôležitú dizajnovú úlohu. 

Typická „tigria“ mriežka "chladiča" má však v sebe zabudovaný nabíjací port s vyrytým logom Niro. Upútajú aj prívody vzduchu s novým dizajnom a nové denné LED svetlá v tvare šípu so svetlomodrými prvkami.

V zadnej časti nájdeme nárazníky v novom tvare so svetlomodrými detailmi podobnými tým v prednej časti auta, pričom nové zadné LED svetlá dodávajú vozidlu Niro EV svoj charakteristický vzhľad.

Interiér Kia Niro EV sa odlišuje od iných modelov Niro vďaka novým vlastnostiam a dizajnovým prvkom. Na palubnej doske sa nachádzajú nové svetlomodré prvky ladiace s exteriérom, pričom dizajn stredovej konzoly je jednoduchší, aby sa do nej zmestila „číselníková“ radiaca páka, prvá svojho druhu v modeli Kia.

7-palcová dotyková obrazovka HMI (human-machine interface) zostáva v strede palubnej dosky, no rozrástla sa o niekoľko nových prvkov typických pre elektrické vozidlo. Nový systém infozábavy ukáže majiteľovi najbližšie nabíjacie stanice a umožní mu monitorovať stav batérie a dojazd. Prístrojový panel – 7-palcový farebný LCD displej – tiež nájdeme len v modeli Niro EV a vodič vďaka nemu môže intuitívne kontrolovať informácie o jazde a hnacej jednotke počas jazdy. Stredová konzola v novom šate zároveň poskytuje viac priestoru v spodnej časti na uloženie menších predmetov. V hornej časti palubnej dosky je zabudovaná lampa, pričom svetielko ukazuje, či sa batéria dobíja, alebo či je plne nabitá. Vďaka tomu môže vodič rýchlo zistiť stav nabitia auta aj vtedy, keď stojí vonku.

Pri prvom uvedení modelu Niro v roku 2016 bola platforma navrhnutá tak, aby mohla pojať rôzne hnacie jednotky. Kia Niro EV s elektrickou batériou je praktickejšia a univerzálnejšia než mnohé iné elektrické vozidlá.

2 700-milimetrový rázvor kolies dopraje všetkým cestujúcim dostatok priestoru na nohy, pričom k pocitu priestrannosti prispieva aj celkový dizajn crossoveru s vyšším posedom a väčším priestorom nad hlavou. Telo vozidla má šírku 1 805 mm a výšku 1 560 mm, čím zabezpečuje maximálny priestor pre hlavu aj ramená v celej kabíne. Úložný priestor vo vozidle s dĺžkou 4 375 mm disponuje objemom až 451 litrov (VDA). Je teda väčší než pri mnohých iných elektrických a plug-in vozidlách.

Dojazd 450 kilometrov vďaka novej generácii plne elektrickej hnacej jednotky

V Európe sa Niro bude predávať s vysokokapacitnou 64 kWh lítium-polymérovou batériou s dojazdom vyše 450 kilometrov (280 míľ) na jedno nabitie. Po zapojení do 100 kW rýchlonabíjačky sa batéria Niro EV nabije na 80 % za 54 minút. Zákazníci si budú môcť kúpiť Niro EV aj s voliteľnou 39,2 kWh lítium-polymérovou batériou s dojazdom až 300 kilometrov (186 míľ) na jedno nabitie.

Predné kolesá sú poháňané 150 kW (204 ps) motorom s krútiacim momentom 395 Nm, vďaka čomu môže Niro EV zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Batéria sa nachádza v spodnej časti tela pod dnom kufra, takže ťažisko viac pripomína sedan alebo hatchback, čo zabezpečuje maximálnu stabilitu a radosť z jazdy na kľukatých cestách.

Systémy ADAS

Kia Niro EV okrem hnacej jednotky novej generácie využíva aj širokú škálu pokrokových systémov na pomoc vodičovi v rôznych prostrediach a situáciách pri jazde, čím sa znižuje riziko zrážky.

Niro EV využíva aktívne bezpečnostné systémy, napríklad systém varovania pred čelnou zrážkou (FCW) s asistentom predchádzania čelnej zrážke (FCA), inteligentný tempomat s inteligentným systémom zastavenia a rozbehnutia a asistentom udržania v jazdnom pruhu (LFA). Asistent udržania v jazdnom pruhu je technológia autonómnej jazdy úrovne dva, ktorá sleduje vozidlá idúce pred autom a rozoznáva značenie na ceste, aby sa auto udržalo v správnom pruhu. Systém riadi zrýchlenie, brzdenie a zatáčanie podľa vozidiel pred vami a pomocou vonkajších senzorov si udržiava bezpečný odstup. LFA funguje pri rýchlosti 0 až 130 km/h.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku