14.07.2015

Volvo kúpilo tunerov Polestar. Chce konkurenta pre AMG a BMW M

Volvo v budúcnosti plánuje predávať viac športovo ladených áut. Poslúži k tomu značka Polestar.

Volvo Cars odkúpilo 100%-tný podiel v tuningovej vetve pretekárskej spoločnosti Polestar. Meno Polestar bude používať pre vysokovýkonné verzie svojich modelov tak, aby mohli súperiť o zákazníka s Mercedes AMG a BMW M modelmi.

Spoločnosť Polestar sa nielenže zaoberá tuningom automobilov značky Volvo (od úprav riadiacej jednotky vyššie), v prvom rade je to fabrický pretekársky tím značky Volvo, ktorý sa v minulosti ukázal aj v sérii WTCC a aktuálne preteká vo švédskom šampionáte.

Práve tento závodný tím zostane v rukách majiteľa a zároveň CEO Christiana Dahla, ktorý bol v minulosti sám pretekár.

Spolupráca medzi Polestar a Volvo funguje od roku 1996. K tuningu na mieru pre modely Volvo pridalo Volvo v spolupráci s Polestar aj dve športové verzie modelov V60 kombi a S60 sedan, a to na základe dohody z roku 2013.

Cieľom Volva je v strednodobom horizonte zdvojnásobiť počet modelových verzií Polestar na celkovo 1500 kusov a následne pridávať ďalšie takto upravené modely.

„Rozhodli sme sa priniesť športový zážitok väčšiemu množstvu vodičov áut značky Volvo a to tak, že do vývoja Polestar sa vloží Volvo so všetkými svojimi zdrojmi,“ povedal šéf Volva Hakan Samuelsson. Volvo zároveň preberá všetkých zamestnancov Polestar pod svoje krídla.

Volvo neobjasnilo za koľko kúpilo Polestar a zatiaľ neuviedlo ani koľko finančných prostriedkov plánuje vložiť do vývoja športovo ladených verzií svojich modelov. Isté je, že kúpa Polestar má Volvu nielenže pomôcť zvýšiť predaje áut na 800-tisíc kusov ročne (celosvetovo), ale tiež má pozmeniť imidž značky, ktorá je dlhodobo vnímaná skôr ako bezpečné rodinné vozidlo než ako štýlovo-športové.

 

 

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive Europe

Komentáre k článku