03.10.2018

Paríž: Toyota Camry Hybrid – novinka medzi veľkými sedanmi

Nová Toyota Camry Hybrid má európsku premiéru na autosalóne v Paríži 2018.

Prináša štýlový dizajn a vynikajúcu úroveň komfortu v spojení s najnovšou generáciou úspornej hybridnej hnacej sústavy s vlastným dobíjaním. Prináša nové technológie. Keďže sa v súčasnosti trh odkláňa od vznetových motorov, otvára sa tým cesta pre opätovné zavedenie modelu Camry v Európe po 14-ročnej absencii.

Nový hybridný model Camry Hybrid posilňuje postavenie spoločnosti Toyota v segmente sedanov kategórie D/E a vďaka svojej výkonnej hybridnej hnacej sústave s vlastným dobíjaním predstavuje jedinečnú ponuku. Novým sedanom rozširuje spoločnosť Toyota svoju európsku zostavu hybridných vozidiel s vlastným dobíjaním na osem modelov.

Úplne nová Toyota Camry je ôsmou generáciou vozidla, ktoré získalo nespočetné množstvo ocenení a uznaní od roku 1982, keď bolo prvý raz uvedené do predaja. Model sa predáva vo viac ako sto krajinách sveta, pričom jeho celkový predaj predstavuje k dnešnému dňu viac ako 19 miliónov kusov. S ročným predajom vyše 700 000 kusov je Camry najpredávanejším sedanom segmentu D/E na svete.

Úplne nová Toyota Camry stavia na hodnotách, vďaka ktorým je dodnes taká populárna. Vvprvom rade na prvotriednej úrovni kvality, odolnosti a spoľahlivosti, tichom interiéri a jazdných vlastnostiach. K tomu sa pridáva príťažlivý nový dizajn exteriéru a interiéru, komfort a priestrannosť ako aj najmodernejšiu technológiu hnacieho ústrojenstva.

Toyota Camry je postavená na základe filozofie novej architektúry TNGA. Tá okrem zamerania na radosť z jazdy kladie na rovnakú úroveň aj konštrukčnú kvalitu a pokročilé technológie s maximálnou ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu.

Elegancia zvonka

Predná časť vozidla predstavuje progresívnejšiu verziu dizajnového jazyka značky Toyota Under Priority a Keen Look, ktorá nesie názov Catamaran Under Priority. Štíhla a hlboká spodná mriežka chladiča zvýrazňuje logo Toyota a po jej okrajoch sú umiestnené úzke združené svetlomety s technológiou Hi-LED.

Veľká lichobežníková spodná mriežka chladiča zaberá takmer celú šírku oblasti nárazníka. Zostávajú iba bočné okraje nárazníka zasahujúce do mriežky spôsobom, ktorý pripomína dvojitý trup katamaránu a zdôrazňuje široký rozchod kolies ako aj široký postoj nového hybridu Camry.

Spodná mriežka chladiča má horizontálne lišty, ktoré opticky zvýrazňujú dizajn Catamaran Under Priority a dodávajú autu dravosť a prestíž vďaka širokej a nízkej prednej časti. Pri pohľade zboku sa nízka kapota a línia strechy spája s nízkou bočnou líniou karosérie. Vytvára to dojem, akoby bola kabína vtiahnutá dole do karosérie. To ešte viac opticky znižuje ťažisko novej Toyoty Camry. Kabína má predĺženú líniu strechy na zabezpečenie pohodlia cestujúcich. Spolu s kompaktným bočným zasklením, ktoré je v priestore rázvoru, vytvára veľmi štýlový športový vzhľad.

Zadná polovica kabíny sa zbieha smerom dovnútra, zastrčená medzi široké, vystupujúce ramená oblúkov zadných kolies. Pod nimi sú „aerodynamické“ rohy obopínajúce nárazníky, ktoré prechádzajú od koncových združených svetiel LED a zvýrazňujú široký dynamický postoj nového vozidla Camry.

Ergonómia zvnútra

Interiér nového modelu Camry, to je spojenie funkcie, štýlu a remeselného spracovania. Krivky palubnej dosky vytvárajú ergonomicky ideálne prostredie kabíny zamerané na vodiča a priestranné pohodlie pre cestujúcich. Usporiadanie komponentov, vypracované textúry a  použitie materiálov vytvárajú kvalitnú a vzhľadovo prestížnu kabínu.

Ovládací panel audiosystému a klimatizácie a obrazovka informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 8” sú integrované do úplne zapusteného povrchu stredovej konzoly s čiernym klavírnym lakovaním. Medzi jednotlivými ovládacími prvkami nie sú nijaké medzery.

Rozhranie nového modelu Camry určené pre komunikáciu medzi človekom a strojom (HMI) obsahuje trojicu ľahko čitateľných informačných koordinačných displejov: farebný projekčný displej (HUD) s uhlopriečkou 10”, multifunkčný informačný displej v paneli prístrojov s uhlopriečkou 7” a displej v stredovej konzole s uhlopriečkou 8” s najnovšou verziou multimediálneho systému Toyota Touch® 2. Všetky ovládacie prvky sú starostlivo tvarované a ergonomicky optimalizované.

Prakticky každý povrch kabíny je čalúnený mäkkou výplňou príjemnou na dotyk. V interiéri nájdete elastickú kožu, lišty s textúrou dreva a lesklé chrómové obloženie. K dispozícii je aj ozdobné obloženie s motívom „tigrieho oka“, ktoré vytvára pocit hĺbky a lesku meniaceho sa v závislosti od uhla pohľadu.

Interiér ponúka na výber kožené alebo textilné čalúnenie v dvoch farbách: Béžová (koža) –kombinovaná s tmavosivým kobercom a hornou časťou palubnej dosky v dvoch odtieňoch béžovej, a Čierna (textil alebo koža) – ktorá zvýrazňuje nové chrómové prvky interiéru. Prepracované predné sedadlá zabezpečujú vysokú mieru pohodlia a výbornú bočnú oporu, znižujú tak únavu vodiča. Priestor na sedenie vzadu kopíruje riešenie predných sedadiel. Je v ponuke buď ako sklopné sedadlá delené v pomere 60:40, alebo ako sedadlá delené v pomere 40:20:40 s elektrickým sklápaním so širokými hlavovými opierkami a veľkou stredovou lakťovou opierkou. V jej prednej časti je zabudované kapacitné dotykové ovládanie , ktoré umožňuje zo zadných sedadiel obsluhovať klimatizáciu, audiosystém a sklápanie sedadiel. Vďaka novému dvojitému lichobežníkovému zaveseniu zadných kolies sa podarilo dosiahnuť objem batožinového priestoru až 524 litrov.

Pod kapotou hybridný pohon

Nová 2,5-litrová hybridná hnacia sústava s vlastným dobíjaním v modeli Camry Hybrid ponúka nízku spotrebu paliva, nízku úroveň emisií a tichý chod v spojení s vyšším výkonom. Dodá 160 kW (218 k) (DIN) výkonu, generuje len 98 g/km emisií CO2 a spotrebuje iba 4,2 litra paliva na 100 km. Nový 2,5-litrový štvorvalcový motor má nielen vysoký výkon, ale ja hladký a veľmi jemný chod a môže sa pochváliť maximálnou tepelnou účinnosťou na svetovej úrovni 41 %.

V jeho útrobách sú najvyspelejšie technológie spoločnosti Toyota - inteligentné duálne variabilné časovanie ventilov (Dual VVT-i) s elektromotorom riadeným inteligentným variabilným časovaním ventilov (VVT-iE) a technológiu D-4S (priame vstrekovanie paliva pre zážihový štvortaktný motor verzie Superior) pre optimálne dosiahnutie výkonu, úroveň emisií a spotrebu paliva.

Nový hybridný systém THS II (Toyota Hybrid System) má novú technológiu Shiftmatic so sekvenčným radením prevodových stupňov. Umožňuje vodičovi „preraďovať“ pomocou radiacej páky namontovanej na konzole,. Imituje tak šesťstupňovú automatickú prevodovku s rýchlym preraďovaním.

Dynamická jazda

Pre vynikajúcu kvalitu jazdy je kľúčová úplne nová platforma GA-K architektúry TNGA. Charakterizuje ju vyššia torzná tuhosť, nové dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a podstatne nižšie ťažisko. Ľahká a veľmi tuhá karoséria ponúka výrazné, až 30-percentné zvýšenie torznej tuhosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Úlohou novo vyvinutej sústavy štyroch montážnych bodov motora je dramaticky znížiť vibrácie motora, pritom zvýšiť tuhosť modelu Camry a jeho stabilitu pri riadení.

Nové zavesenie predných kolies tvorí konfigurácia vzpier MacPherson, nové dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies je navrhnuté tak, aby zabezpečovalo stabilitu a plynulý prejazd zákrutami. Znížila sa celková výška vozidla i výška kapoty, a nižšie je umiestnená aj podlaha kabíny. Nízke ťažisko umožňuje príjemnejšiu polohu za volantom, ako aj presnejšie a citlivejšie ovládanie s menším nakláňaním karosérie.

Bezpečnosť na prvom mieste

Všetky modely sa v štandardnej výbave dodávajú s balíkom „Toyota Safety Sense“, čo je súprava aktívnych a pasívnych bezpečnostných technológií učených na prevenciu alebo zmierňovanie nárazov. Systém pracuje na báze kamery a mikrovlnného radaru. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat (ACC), systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA) s asistentom riadenia, automatické diaľkové svetlá (AHB) a technológiu rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

Zvýšenie bezpečnosti zabezpečuje tiež monitorovania mŕtveho uhla (BSM) s funkciou upozornenia na hroziacu zrážku pri premávke za vozidlom (RCTA), snímací sonar na prednom a zadnom rohu, zadný monitor s navádzacími čiarami pre parkovanie a kompletná súprava systémov na reguláciu brzdenia a trakcie. Novo vyvinutá vnútorná konštrukcia kapoty typu „vznášajúceho sa ostrova“ a konštrukcia mriežky v paneli medzi čelným sklom a kapotou motora, ktorá pohlcuje nárazy, prispievajú k prvotriednej ochrane chodcov.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku