22.06.2018

Toyota Camry prichádza do Európy. Veľký sedan zabojuje aj s prémiou

Toyota sa rozhodla priviesť do Európy svoj veľký sedan Camry. Presvedčil koniec Avensisu.

Prednedávnom obehla svet správa o ukončení výroby modelu Avensis. Avensis odišiel bez náhrady. Vákuum, ktoré po odchode veľkého sedanu a kombi nastane síce nie je veľké, no zdá sa, že dosť veľké na to, aby presvedčilo japonského výrobcu na homologizáciu veľkého sedanu menom Camry aj pre Európske trhy. Ide o návrat po 14-rokoch.

Toyota Camry je globálny model značky, ktorý je populárny ako v domácom Japonsku, tak v USA, kde je dlhodobo najpredávanejším autom vo svojej triede. Do Európy sa bude Camry importovať priamo z Japonska, čo znamená, že auto nebude lokálne vyrábané v EÚ a ani nenahradí výrobu modelu Avensis vo Veľkej Británii. Model bude ponúkaný výhradne vo verzii sedan a kombi v Európe tak populárne sa neplánuje.

Automobil príde iba v hybridnej verzii s automatickou prevodovkou. Hybrid Camry má Podkapotou 2,5 litrový štvorvalcový benzínový motor spojený s elektromotorom. Zatiaľ nie sú známe žiadne detaily, no motorizácia má v Japonsku výkon 180 koní a emisie CO2 na úrovni 75 až 82 g/km. Aké bude mať auto emisné výsledky pod novými emisnými testami v EÚ známe nie je. Každopádne systémový výkon európskej verzie modelu RAV4 hybrid s obdobnou motorizáciou je 197 koní.

Japonské Camry má dĺžku 4885 mm, čím sa v Európe zaradí na vrchol segmentu D, ktorému tradične kraľuje Volkswagen Passat. Ten je ale o viac ako 10 centimetrov kratší ako Camry.

„Konkurentmi Camry budú napríklad Ford Mondeo, či Passat, no má tiež potenciál konkurovať prémiovejším vozidlám ako Audi A4 a podobne“ povedal na margo príchodu Camry do Európy hovorca značky. Cieľom nie sú ani tak fyzické osoby ako skôr fleetoví zákazníci. Zaujať ich môže nielen reprezentatívny charakter veľkého sedanu, no najmä nízke emisie hybridnej motorizácie. Flotily veľkých spoločností budú totiž musieť tiež dbať na priemerné emisie svojich vozidiel, takže možnosť siahnuť po reprezentatívnom manažérskom aute v priateľnej cene, no s extrémne nízkymi emisiami bude veľmi lákavá.

Ceny Európskej Camry ešte nie sú známe, no očakávajú sa celkom lákavé cifry na to, aby dokázali presvedčiť manažérov flotíl. Toyota v tlačovej správe hovorí konkrétne o západnej Európe, uvidíme, či príde aj na náš drobný trh.

Napriek tomu, že pôjde o japonskú verziu, nevyhne sa úpravám v prospech náročného európskeho zákazníka. Pôjde najmä o úpravy v oblasti NVH, teda auto sa prispôsobí vyšším rýchlostiam na diaľniciach, úpravené bude odhlučnenie kabíny, zmenená charakteristika podvozku, tlmenia, pruženia atď. No a keď už nič iné, volant bude na správnej strane...

Silnou stránkou Camry je všade vo svete okrem priestranného interiéru, vysokej životnosti a hybridnej verzie, ktorú Avensis nikdy neponúkal, aj bohatá výbava. Medzi zaujímavé prvky isto patrí head-up displej a plná paleta asistenčných systémov.

Model, ktorý bude Toyota dovážať do Európy prešiel koncom minulého roka výraznou prestavbou. Stojí na novej globálnej platforme podobne ako ďalšie nové Toyoty.

Camry príde do Európy začiatkom budúceho roka. Výstavnú premiéru bude mať na autosalóne v Paríži v októbri tohto roka.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota, Autonews

Komentáre k článku