2013-05-31 05:05:05
Euro NCAP crash testy
V rámci testov Euro NCAP získala Dacia Sandero štxri hviezdičky, zatiaľ najviac v rámci značky.
Zdroj: Euro NCAP

Najprv nové autá rozbíjali o bariéry, potom im udelili hviezdičky

Dacia získala vďaka modelu Sandero doteraz najvyššie ocenenie v histórii značky pri crash testoch Euro NCAP.

Organizácia EuroNCAP si vo svojej bohumilej rozbíjačskej vášni vytipovala tentoraz ďalšie štyri modely áut, ktoré podrobila nárazovým bezpečnostným skúškam. Nové autá rozbíjali o bariéry, potom im na základe dosiahnutých výsledkov udelili hviezdičky.

Tentoraz sa na testovanie konkrétne odhodlali Dacia Sandero, Chevrolet Trax, Nissan Evalia a Renault Captur. Vozidlá sa podrobili kompletnej a komplexnej procedúre rôznych nárazových testov, počas ktorých boli hodnotené v štyroch kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detských cestujúcich, ochrana chodcov pri náraze a asistenčné bezpečnostné systémy. Každé z vozidiel okrem percentuálneho vyjadrenia v jednotlivých kategóriách získalo aj zodpovedajúcu porciu z intervalu 0 až 5 hviezdičiek.

Dacia Sandero

Lacný hatchback sa rozbehol proti stene a dokázal so cťou, že vie ochrániť posádku. Z hodnotenia Euro NCAP si odniesol slušné štyri hviezdičky Sandero sa za svoj výsledok vôbec nemusí hanbiť.

Zdroj: Euro NCAP


Organizácia Euro NCAP doposiaľ testovala tri vozidlá Dacia. Po SUV Duster a rodinnej Lodgy sa nebojácne postavila najmenšia Dacia Sandero. Získala zatiaľ najlepšie hodnotenie pre značku, keď so štyrmi hviezdičkami prekonala ostatné modely automobilky. Komisári ocenili dobrú ochranu kolien a stehien, Daciu pochválili aj za dobrú ochranu rôzne urastených cestujúcich. V bočnom teste bola ochrana hrudníka len priemerná, zvyšok tela bol na tom veľmi dobre. V prípade ochrany detí vo veku 18 mesiacov si Sandero pripísalo plné hodnotenie pri sedačke umiestnenej proti smeru jazdy, Pri trojročnom dieťati v snere jazdy bola ochrana na dobrej úrovni. Pri bočnom nárazu sa obe figuríny vyhli kontaktu s interiérom vozidla, výhrady možno mať k airbagu spolujazdca, ktorý sa síce dá deaktivovať, ale informácie na palubnej doske nie sú celkom zreteľné.

 

Chevrolet Trax

Chevrolet pripravil najnovší model Trax tak, aby so skúškami Euro NCAP nemal väčšie problémy. Vďaka dobre navrhnutej konštrukcii nováčik bodoval v každej zo štyroch kategórií a získal nakoniec plné ocenenie - päť hviezdičiek. Príjemne prekvapil pri ochrane dospelých cestujúcich. V tejto kategórii mu chýbalo pre zisk absolutória v podobe maximálneho hodnotenia iba 6 %. Trax sa tak zaradil k väčšiemu Fordu Kuga, alebo k etalónu triedy hatchbackov Volkswagenu Golf.

Zdroj: Euro NCAP

 

Nissan Evalia

Toto dodávkové MPV je skôr známe pod označením NV200. Ukázalo sa, že na rozdiel od vozidiel klasickej konštrukcie, nedokázalo ochrániť dospelých cestujúcich tak dobre. Hoci  Nissan Evalia získal celkovo len tri hviezdičky, nemusí sa hanbiť za ochranu detskej posádky. Technici Euro NCAP kritizovali funkciu obmedzovača rýchlosti, ktorý síce vodiča zvukovo upozorní, no umožní vozidlu ďalej zrýchľovať. Elektronické bezpečnostné vybavenie v podobe rôznych asistentov je na priemernej úrovni vrátane stabilizačného systému ESP v základnej výbave.

Zdroj: Euro NCAP

 

 

Renault Captur

Malý crossover obstál v bezpečnostnom teste na výbornú a odniesol si plné, päťhviezdičkové hodnotenie. Asi by od tohto auta, ktoré vychádza z päťhviezdičkového Clia nikto nič iné nečakal. Mimochodom, spolu s modelom Captur má Renault v ponuku už 15 vozidiel s maximálnym hodnotením Euro NCAP. V prípade čelného nárazu sa dokáže Captur dobre postarať o posádku. Okrem hrudníka spolujazdca bola ochrana všetkých cestujúcich na veľmi dobrej úrovni bez ohľadu na ich rozmery. Dobre si viedol Captur aj pri bočnom náraze, hoci hrudník vykázal mierne zaťaženie. Pri bočnom náraze na stĺp ukázali figuríny zvýšený tlak v oblasti hrudníka a brucha. Za ochranu 18 mesačného potomka získal plné hodnotenie, pri trojročnom dieťati hrozí kontakt hlavy s C-stĺpikom auta, za čo Captur nejaké body stratil. V prípade zrážky s chodcom dokáže blatník auta náraz zmierniť, podobne "mäkká" je aj kapota v prípade kontaktu s hlavou pri dospelom aj pri dieťati.

Zdroj: Euro NCAP

Jozef Vydra
ZDROJ: EuroNCAP

Komentáre k článku


Stream naživo