Najbezpečnejšie autá roka 2012
Ako bezpečné je vaše auto? Dá sa to zistiť podľa výsledkov skúšok, ktoré robí organizácia EuroNCAP. Pravidelne počas roka „rozbíja“ autá. Teraz vystavila účet za minulý rok.
EuroNCAP zverejnila počas minulého roka výsledky skúšok 36 vozidiel na európskom trhu. Teraz v rebríčku najlepších z najlepších uvádza osem najbezpečnejších vozidiel testovaných v roku 2012 v jednotlivých triedach, ktorých vyhodnotili sedem. Prečo triedy? Asi je jasné, že porovnávať napríklad Mini a Jeep Cherokee, je ako miešať jablká s hruškami. Hoci sú testy rovnaké, ich výsledky sú porovnateľné v rámci daných tried, do ktorých jednotlivé vozidlá patria.
Najlepší spomedzi najlepších
Všetky uvedené vozidlá získali najvyššie hodnotenie – 5 hviezdičiek. Niektoré majú ešte ďalšie dodatočné ohodnetenia, ktoré udeľuje EuroNCAP. Najlepšie výsledky dosiahlo v kategórii malých áut (podľa EuroNCAP Supermini) Renault Clio. Small Family, teda triedy malých rodinných áut má za víťaza Volvo V 40. Je to auto, ktoré získalo absolútne najlepšie hodnotenie počas existencie skúšok. V kategórii „Large Family“, teda väčšie rodinné autá je víťazom BMW radu 3. Dve autá sa delia o prvú priečku (preto osem vozidiel a sedem tried...) v kategórii malých MPV – sú to Fiat 500L a Ford B-Max. Táto značka si odnáša palmu víťazstva aj v kategórii malých Off-roadov 4x4 modelom Kuga. Najbezpečnejším veľkým Off-roadom 4x4 je Hyundai Santa Fé. Veľké vozidlá kategórie Business and Family Van vyhral tretí zástupca Forda, model Transit.
Renault Clio - Supermini
Volvo V40 - Small Family
BMW rad 3 - Large Family
Fiat 500L - Small MPV
Ford B-Max - Small MPV
Ford Kuga - Small Off-Road 4x4
Hyundai Santa Fé - Large Off-Road 4x4
Ford Transit - Business and Family Vans
Ďalšie podrobnosti, si môžete pozrieť na stránke EuroNCAP, kde nájdete aj výsledky ďalších testovaných vozidiel, nielen za minulý rok.
A ešte si môžete pozrieť zábery z crash testov najmenšieho a najväčšieho vozidla v uvedenom prehľade. Takže najprv Renault Clio:
Pri náraze modelu Ford Transit je to predsa iné, veď je niekoľkonásobne väčší:
ZDROJ: EuroNCAP
Komentáre k článku