01.08.2020

Keď vylepšíte vylepšené: Manhart GP3 F350 je malý nahnevaný bitkár

Manhart sa pohral s najrýchlejším Mini všetkých čias. Toto je výsledok.

Keď sa vám zdá, že vrcholný model výrobcu, ktorý je očividne úplne ustrelený, nie je dostatočný, musíte zájsť za profi tunerom. Ten vám určite uľahodí. A treba uznať, že výsledok práce Manhartu stojí za pohľad a pár info.

Začnime ale pripomienkou pôvodného stroja. Mini JCW GP je najrýchlejšie Mini všetkých čias. Má znížený podvozok, samosvorný diferenciál, rozšírený rozchod, aerodynamický bodykit s výraznými blatníkmi i krídlom. K tomu výrazné farby a výrazné odľahčenie. Podkapotou je 306 koní, 450 Nm a maximálna rýchlosť 265 km/h je doplnená zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Manhart začal tam, kde konštruktéri Mini skončili. Zobral najvýkonnejší dvojlitrový štvorvalec aký kedy BMW vyrobilo a z 306 koní pomocou úpravy ECU, nasávania, zmenou výfukovového systému za nový od Remusu, no a tiež novým medzichladičom zvýšilo výkon na 257 kW (350 k) a krútiaci moment na 530 Nm. Podvozok je vďaka kratším tlmičom AST ešte nižší a ešte tvrdší. Nové sú odľahčené 19-palcové disky s pneumatikami 235/30 R19. No a nový je samozrejme zovňajšok i vnútrajšok. Auto je odeté do pekných fólií s čiernym a zlatým akcentom. Takéto úpravy pochopiteľne nie sú zadarmo a auto v tejto podobe bude o pár tisíc drahšie ako pôvodné GP. No a to je o dobrých pár tisíc drahšie ako ktorékoľvek iné trojdverové Mini. Ak teda hľadáte praktické pohodlné auto na výlety po Slovensku, asi ste klikli zle. Lebo dvakrát pritvrdený podvozok Mini bude na slovenských cestách ako fúrik s drevenými kolesami na mačacích hlavách... Ale na okruhu bude toto ďalej než čokoľvek konkurenčné s predným náhonom...


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku