2018-10-17 04:15:00
Honda HR-V 2019
Honda HR-V 2019
Zdroj: Ján Hargaš

TEST: Honda HR-V 1,5 iVTEC 2019 – Po facelifte elegantnejšia, rovnako rozumná

Menšie SUV od Hondy prešlo faceliftom. HRV je rozumnou voľbou už tri roky.

Po facelifte je HRV krajšie, prepracovanejšie a navyše i silnejšie auto. Získali sme do testu auto krátko potom ako prvé kamióny začali prúdiť Európou. Facelift okrem novej masky, chrómovanej lišty a nových technológií prináša aj dvojicu nových motorov. Z benzínovej atmosférickej jednotky sa tak švihom čarovného prútika stáva základná motorizácia. Dvojica silnejších motorov ju ale doplnia až na jar budúceho roka. K 1,5 i-VTEC pribudne 1,5 VTEC Turbo a výrazne inovovaný naftový motor 1,6 i-DTEC. 

Zatiaľ si teda môžu zákazníci vyberať iba z verzií s atmosférickým motorom 1,5i VTEC s manuálnou a automatickou CVT prevodovkou. V teste sme mali manuál vo výbave Elegance. Stredná výbava Elegance obsahuje také asistenčné prvky ako Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, Systém rozpoznávania dopravných značiek, Inteligentný obmedzovač rýchlosti, Automatické prepínanie diaľkových svetiel, ale tiež asistent pre rozjazd do kopca, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, stabilizačný systém a ďalšie. Výbava taktiež obsahuje duálnu automatickú klimatizáciu, predné hmlovky, dažďový senzor, navigáciu Honda Connect+, pakovacie senzory aj so zadnou parkovacou kamerou a flexibilné sedadlá Magic Seats. Elegance získate s manuálnou prevodovkou a základnou červenou farbou za 21 590 a za 22 890 s CVT prevodovkou. Táto motorizácia nie je dostupná s pohonom všetkých kolies.

Zdroj: Ján Hargaš

Facelift sa dotkol prednej masky. Veľká chrómová lišta prepojila svetlomety, tie dostali novú grafiku a drobné úpravy sa dotkli aj predného nárazníka. Viac chrómu dostanete i v zadnej časti auta. V kabíne dostanete vylepšené predné sedadlá s lepšou podporou tela najmä v oblasti ramien. Vylepšené je i základné látkové vyhotovenie s novým prešívaním. Kabína mala dostať tiež nové tlmiace materiály a systém pre aktívne potláčanie hluku v kabíne prostredníctvom špeciálneho tónu potláčajúceho nízkofrekvenčné zvuky.

Auto po facelifte vyzerá lepšie, hodnotnejšie. Najmä predná maska autu veľmi svedčí a zvyšuje jeho optickú hodnotu. Užíva síce dosť chrómu, no vďaka umiestneniu nepôsobí neprirodzene. HR-V vyznáva výrazne konzervatívnejší dizajn ako Civic. Od zákazníka tak nežiada toľkú odvahu a športový naturel a to môže hrať v našich končinách v jeho prospech. Nepochybným plusom pre HR-V je tiež prítomnosť vydareného benzínového atmosférického štvorvalca, ktorý Civic neponúka. Avšak Civic nie je reálnym konkurentom pre HR-V, to sú autá ako Škoda Karoq, SEAT Ateca, Renault Captur a tiež Kadjar, no napríklad aj Peugeot 3008, či Volkswagen T-Roc. HR-V sa nezdá, no tak ako všetky Hondy, ponúka užívateľom extrémne veľa priestoru na relatívne malých vonkajších rozmeroch a dokáže tak teoreticky brať zákazníkov aj autám, ktoré sú väčšie.

Zdroj: Ján Hargaš

Veľmi priestranná kabína prekvapí už na prvý pohľad. Posed na predných sedadlách je pritom veľmi komfortný a vyhovie aj skutočne vysokým a širokým postavám. Najväčší šarm má HR-V na zadných sedadlách. Ani vysoký spolujazdec a vodič neobmedzia priestor na nohy zadných pasažierov tak, aby sa cítili stiesnene. Miesta je dosť ako na nohy detí v sedačke, tak dospelých pasažierov. Pohodlie vzadu možno zvýšiť polohovaním zadných operadiel. K tomu navyše patrí aj viac ako solídny batožinový priestor s dvojitým dnom. Honda tradične ponúka voľný priestor pre rezervné koleso a tým výrazne zväčšuje reálny dostupný objem. Ten sa papierovo pohybuje medzi 447 až 470 litrov v závislosti od polohy zadných operadiel. Po ich úplnom sklopení narastie až na 1533 litrov.

Praktickosť auta je obdivuhodná. Najmä vodič a spolujazdec ocenia množstvo úložných priestorov. Mňa tešila „skrytá“ priehradka pod palubnou doskou a radiacou pákou, no tiež výborne vymyslené držiaky nápojov, ktoré výborne podržia aj mobilné telefóny.

Zdroj: Ján Hargaš

Príjemnou súčasťou auta tohto typu je ľahké nastupovanie na sedadlá v oboch radoch. Vyšší posed pomáha rozhľadu i pocitu bezpečia. Auto neponúklo pohon všetkých kolies ale solídna svetlosť umožňuje jazdu i po poľných cestách bez obáv o súčasti podvozku. Iba za horších podmienok sa miestami hodí viac plynu. Sám som s autom jazdil po záhoráckach pieskoch na letných gumách. Ak neprídete o hybnosť, nezapadnete. Väčšie prevýšenia nezachráni ani vysoká prejazdová rýchlosť, to je jasné.

Zdroj: Ján Hargaš

Komfort vozenia sa po facelifte mierne zvýšil. Podvozok je typický pre auto značky Honda. Bez adaptívnych tlmičov a s jednoduchým zadným zavesením zvláda i prudšie prejazdy zákrut. Na mokre auto dobre drží stopu, informuje vodiča a vďaka ľahkému nosu s ľahkým motorom sa správa veľmi vyvážene. Väčšie diery a hrbole už počuť aj cítiť, no utlmenie je na triedu dobré. Výraznejší posun vpred som po facelifte nepocítil. Honda sľubovala dosť. Najmä pri nízkofrekvenčných zvukoch. V kabíne je ale hluku dosť, najmä hlbšie tóny vo vyšších rýchlostiach počuť viac. Nameraná hlučnosť 69 decibelov je veľmi dobrá. Pocitovo je ale vyššia. Počuť motor i kolesá. Každopádne je to v triede mierne nadpriemerná hladina hluku. Citeľnejšie je to až okolo nášho diaľničného maxima. Napriek tomu ale posádka môže komunikovať bez nutnosti zvyšovania hlasitosti.

Zdroj: Ján Hargaš

Motor je počuť viac ako moderné turbomotory. Cieľovej skupine zákazníkov to ale vadiť nemusí. Skôr naopak. Motor najmä pri nízkom zaťažení a v nízkych otáčkach vie vyrobiť zvláštne sýpavé zvuky. V záťaži znie ale slušne, v otáčkach priam príjemne.

V konkurenčnom boji zaostáva v dynamike. Honda práve preto do auta osadí aj vydarený turbomotor z Civica, či z CR-V. V ponuke skutočne chýba, najmä s ohľadom na súčasné nároky zákazníkov. I keď sa s motorom dá jazdiť ostrejšie, výkonnostná rezerva na predbiehanie je malá a predbiehanie si treba občas pripraviť. Pružnosť na 4. prevodovom stupni to dokazuje. Zo 60 na 100 km/h zrýchli HR-V so zaťažením 200 kg za 10,65 sekundy. Z 80 na 120 km/h je to za 10,77. Platí, že vyššie otáčky motoru pomôžu. Šikovné radenie z nižších stupňov, či aspoň podradenie na 3.stupeň neublíži motoru, naopak, dostane ho do tej pravej nálady a pomôže ušetriť drahocenný čas. 

Zdroj: Ján Hargaš

V konkurenčnom boji zas nezaostáva pri spotrebe. Priemerná spotreba čerstvého motora s pár stovkami kilometrov zostala na 6,4 litra benzínu na 100 km. To aj po výlete na autosalón v Nitre, pri ktorom som na R1 udržiaval tachometer na úrovni 140 km/h takmer neprestajne. V takom prípade spotreba nedokázala stúpnuť nad 7 litrov. Naopak pokojné prejazdy mimo mesta stiahnu spotrebu pod 6 litrov. Veľmi pekné, ak si uvedomíte koľko vzduchu auto pred sebou tlačí. Fígeľ je v atmosférickom plnení, no tiež v nízkej hmotnosti. Využívanie vysokopevnostných ocelí nepomáha len pri jazdných vlastnostiach a bezpečnosti. Výrobcovia dokážu i znižovať hmotnosť a Honda to robí veľmi dobre.

Testované auto bolo vybavené zaujímavou tmavo-modrou metalízou. Tradične sú laky japonských výrobcov a Hondy taktiež nižšej tvrdosti ako laky nemeckých značiek. Môžu tak byť náchylnejšie na drobné škrabance napríklad od vetvičiek, konárikov, či nechtov. Pravidelné voskovanie, či využívanie nano-technológií problém ľahko vyriešia.

Zdroj: Ján Hargaš

Honda HR-V so základným benzínovým motorom je výbornou voľbou pre menej náročného motoristu. Mierim k dynamike pochopiteľne. Poskytne jej zhruba toľko, koľko prepĺňané litrové agregáty, ktoré do priamych konkurentov ponúkajú ďalšie automobilky. Na druhú stranu tento motor neobsahuje nástražné míny v podobe turbodúchadla a tiež dokáže lepšie udržiavať priemernú spotrebu bez veľkých výkyvov. Dodá skrátka len toľko sily, koľko jej má. A má jej celkom dosť.

Náročného motoristu a jeho bratranca meno Moderného motoristu poteší maximum ponúkaného priestoru, šikovné praktické riešenia, výborne ovládateľné Magic Seats, pohodlné sedenie na všetkých sedadlách, slušné jazdné vlastnosti, komfort jazdy i vyšší posed s vyšším podvozkom. Zabudnúť netreba ani na dobre svietiace svetlá, konzervatívny ale svojský dizajn, pekné farby, navigáciu, asistenčné systémy a adekvátnu konektivitu. Skrátka výborný balík, ktorý vďaka novým motorom vyhovie v podstate každému. Viac ráz som použil slovo solídny a použijem ešte raz: solídnych 7 bodov z 10.

Zdroj: Ján Hargaš

 

Technické údaje

Model: Honda HR-V 1,5 Elegance
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1498
Prevodovka: 6-stupňová manuálna
Poháňaná náprava predná
Výkon (kW/ot.):  96/6600
Krútiaci moment (Nm/ot.): 155/4600
Maximálna rýchlosť (km/h): 192
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 10,5
Spotreba mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km): 7,1/4,9/5,7
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4294/1772/1605
Rázvor náprav (mm): 2610
Objem batožinového priestoru (l): 448 - 470
Objem palivovej nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1384
Užitočná hmotnosť (kg): 420
Rozmer pneumatík: 215/60 R16
   
Základná cenníková cena modelu: 18 990 €
Základná cena verzie: 21 590 €
Cena testovaného vozidla (+metalíza + chrome pack) 22 559 

AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku