24.09.2018

Honda CR-V Hybrid Performance je hybridné SUV

V Európe sa nová Honda CR-V bude predávať s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva ako prvé SUV tejto značky.

Systém Honda Hybrid Performance má inteligentnú technológiu multimodálneho pohonu (i-MMD), zloženou z dvoch elektrických motorov, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom a inovatívnou priamou prevodovkou. Dosahuje vysokú úroveň účinnosti ppohonu.

Hybridné CR-V má pod kapotou účinný 2,0-litrový benzínový motor i-VTEC, ale tiež výkonný elektrický a lítium-iónový akumulátor. Maximálny výkon je 135 kW (184 k) s krútiacim momentom 315 Nm.

Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Systém Honda je prepracovanejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.

Technológia i-MMD od spoločnosti Honda získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému plynulému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť:

EV Drive – energia odobratá z lítium-iónového akumulátora sa využíva na pohon elektrického motora a pohon kolies (pri vypnutom benzínovom motore)

Hybrid Drive – benzínový motor poháňa druhý motor- generátor, ktorý dopĺňa elektrickú energiu, dodávanú z akumulátora

Engine Drive – mechanizmus uzatváracej spojky meniča momentu vytvára priame spojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.

Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V z dôvodu optimálnej efektivity bude automaticky prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor- generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre rovnomernú jazdu vysokou rýchlosťou na diaľnici.

Pri jazde miernou rovnomernou rýchlosťou bude hybridné CR-V zvyčajne v režime EV Drive dlhšie ako polovicu času, pričom pri vyšších rýchlostiach bude automobil jazdiť v režime EV Drive približne jednu tretinu času. Riadiaci softvér systému i-MMD sa bez rozhodnutia vodiča bude neustále rozhodovať o tom, kedy prepínať medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať efektivitu v závislosti od situácie a prostredia.

Inžinieri programu hybridného CR-V pracovali na tom, aby bol prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop pri zastavení pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiaducej spätnej väzbe cez pedále alebo volant. Takmer nehlučné hnacie ústrojenstvo znamená, že CR-V Hybrid je mimoriadne tichý.

Nové hybridné CR-V od spoločnosti Honda má jedinečnú obrazovku informačného rozhrania medzi vodičom a vozidlom (Vehicle Driver Information Interface DII), na ktorej sa zobrazuje aktuálny stav jazdy a ukazuje vodičovi, ako sa zdroje energie kombinujú pri pohone vozidla. Je na nej znázornené dobíjanie lítium-iónového akumulátora, grafika aktuálneho toku výkonu a stav dobíjania systému.

Začiatok výroby hybridného modelu CR-V spoločnosti Honda pre rok 2019 je naplánovaný na október 2018 a prvé dodávky zákazníkom na začiatok roku 2019.

hybrid
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku