26.10.2019

Honda odhalila úplne nový Jazz - bude hybridný

Prvýkrát je Jazz štandardne vybavený dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou.

Novú generáciu obľúbeného hatchbacku segmentu B postavili s dôrazom na špičkový komfort a priestor, výnimočnú dynamiku  jazdy, pokročilé technológie a bezpečnostné funkcie.

Nový Jazz posúva Hondu smerom k splneniu jej ambície dosiahnuť do roku 2022, aby 100 % jej európskych modelov bolo vybavených elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Nová generácia Jazzu je prvým modelom vozidiel Honda v Európe, ktorý nesie nový znak hnacieho ústrojenstva „e:HEV“. Honda použila značku „e:Technology“, ktorú budú mať všetky budúce elektrifikované produkty spoločnosti Honda.

Nový variant automobilu Crosstar

Ďalším rozšírením modelového radu Jazz je variant „Crosstar“, určený pre ľudí, ktorým sa páči dizajn štýlu crossover. Nový Crosstar sa bude dodávať s rovnakým hybridným hnacím ústrojenstvom ako štandardný model, bude mať však zvýšenú svetlú výšku, zmenený dizajn prednej mriežky, vode odolné čalúnenie a integrované strešné nosníky.  

Nový minimalistický čistý dizajn

Hatchback novej generácie segmentu B od Hondy je evolúciou okamžite rozpoznateľnej siluety MPV Jazz. Predný stĺpik má vďaka novým konštrukčným technológiám s výrazne zlepšenou torznou tuhosťou len polovičnú šírku oproti predchádzajúcemu modelu. Zlepšil sa tak výhľad dopredu. Štíhla konštrukcia predného stĺpika posúva energiu nárazu smerom k prednému svetlu a stĺpikom dverí.

Pri pohľade zboku rozoznáte typickú siluetu predchodcov v modernizovanej podobe. Ostrejšie zvislé línie vo výške pliec zvýrazňujú zadný blatník a podbehy. Posilňujú pocit stability. Dizajn v zadnej časti odzrkadľuje čisté línie vpredu. Nové sú horizontálne združené svetlá a samostatný strešný spojler.

Už len hybridné e:HEV

Pokročilý dvojmotorový hybridný pohon vyvinuli špeciálne pre Jazz. Prináša výkon a pritom nízku spotrebu.

Nová intuitívna konektivita

Informačno zábavný systém so zabudovanou konektivitou a prístupovým bodom WiFi zabezpečuje pasažierom zostať v spojení so svojim bežným životom. Nové rozhranie s dotykovou LED obrazovkou sa ovláda podobným štýlom ako smartfóny - potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a zoznamom médií. Balík aplikácií možno doplniť plynulým zrkadlením smartfónov cez zabudované systémy Android Auto a Apple CarPlay. V Jazze sú prvýkrát dostupné cez bezdrôtové pripojenie.

Interiér: kvalita a komfort

Kvalita interiéru nového Jazzu poskytuje úroveň komfortu a priestrannosti, ktorá je v segmente B bezkonkurenčná.

Moderný interiér je podobný čistému vzhľadu exteriéru. Má prehľadný, jednoducho používateľný prístrojový panel. Široká lakťová opierka na stredovej konzole získala inšpiráciu v interiéroch vyššieho segmentu automobilov.

Nové širšie predné sedadlá disponujú výstužnou konštrukciou, ktorá nahrádza predtým použité pružiny, čo zabraňuje únave pri dlhých jazdách. Zlepšená konštrukcia a hrubšie zadné sedadlo poskytujú cestujúcim väčší komfort.

Šikovné usporiadanie pre bezkonkurenčný priestor

Nový Jazz si zachováva špičkovú úroveň priestrannosti interiéru, ktorá bola poznávacím znamením predchádzajúcej generácie. Podarilo sa to vďaka šikovnému usporiadaniu komponentov hybridného hnacieho ústrojenstva v podvozku a motorovom priestore. Kľúčom k priestrannej kabíne je palivová nádrž v strede pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. Vďaka tomu si Jazz mohol zachovať výnimočné univerzálne zadné sedadlá Magic Seats. V závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti „fold-flat“ alebo „flip-up“.

Komplexný balík bezpečnostných funkcií

Do nového Jazzu dodáva Honda najkomplexnejší balík pokročilých bezpečnostných funkcií a pomôcok pre vodiča vo svojej triede. Rozsah technológie Honda Sensing je zdokonalený o novú širokouhlejšiu kameru s vysokým rozlíšením. Nahrádza predchádzajúcu zostavu kamery s radarom. Vďaka tomu sa zlepšilo sledovanie okolia vozidla vrátane rozpoznania okrajov bez obrubníkov alebo označení krajnice.

Brzdový systém na zmiernenie následkov kolízie (CMBS) sa zlepšil o detekciu chodcov a cyklistov aj v prípade chýbajúceho pouličného osvetlenia v noci. Teraz použije brzdy, ak blížiace sa vozidlá pretínajú dráhu vozidla, alebo do nej zatáčajú. Nový kamerový systém umožňuje adaptívnemu tempomatu (ACC) sledovať aj premávku pri nízkych rýchlostiach v zápchach.

Zapnutie systému na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu v meste, na vidieckych cestách, ako aj na viacprúdových diaľniciach, výrazne zvyšuje bezpečnosť. Začiatok predaja novej generácie Hondy Jazz na európskych trhoch je naplánovaný na leto 2020.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku