2019-10-04 20:00:00
BMW X5 M Competition
BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition
Zdroj: BMW

FOTO: BMW X5 M, X6 M a verzie Competition - Suverénne SUV a suverénny výkon

BMW predstavuje naraz štvoricu modelov. Rozdiel je v karosériách, vo výkonoch i v zameraní. Spája ich brutálny výkon.

Spoločnosť BMW M GmbH predstavuje tretiu generáciu svojich vysoko výkonných automobilov z najvyššej triedy segmentov, ktoré vo vlastnom pomenovaní označuje ako SAV a SAC.

My s tendenciou zjednodušovať nedôležité veci zas hovoríme o dvojici modelov SUV. Rozdiel je pochopiteľne v tvaroch karosérie. Autá sa volajú BMW X5 M a BMW X6 M. Obe majú Podkapotou 4,4 litrový motor V8 a obe majú aj verzie Competition.

Zdroj: BMW

Rozdiel je samozrejme v maximálnom výkone, ktorý pri verziách Competition znamená až 460 kW teda 625 koní. Rozdiel je tiež v dynamike. Za všetko hovorí šprint z 0 na 100 km/h. Ten zvládnu X5 a X6 M za 3,9 sekundy, modely Competition za 3,8 sekundy. Oproti predchodcovi ide o zlepšenie o 0,4 sekundy. Celkové nastavenie zamerané na výkon ešte absolvuje intenzívne testovanie a dolaďovanie na testovacích okruhoch spoločnosti BMW Group, na Severnej slučke okruhu Nürburgring ako aj na ďalších pretekárskych okruhoch. Nové modely BMW X5 M, BMW X6 M a verzie Competition sa vo svetovej premiére predstavia v novembri 2019 na autosalóne Los Angeles Auto Show. Na trh prídu v apríli 2020.

Zdroj: BMW

Technológia M TwinPower Turbo a pre vozidlá s označením M typický vysokootáčkový koncept sa v novom modeli BMW X5 M, novom modeli BMW X6 M a vo verziách Competition starajú o to, aby najnovší motor V8 dosahoval nezameniteľné výkonové charakteristiky. Vyznačuje sa spontánnymi reakciami na každý pohyb plynového pedála, precízne dávkovateľným nárastom výkonu a to až do vysokých otáčok motora. Motor s objemom 4,4 litra využíva dve identické turbodúchadlá umiestnené v priestore medzi radmi valcov tvoriacimi písmeno V. Účinnosť turbodúchadiel zvyšuje aj to, že sa nachádzajú aj v tesnej blízkosti zberného výfukového potrubia.

Zdroj: BMW

Najvyšší výkon sa oproti predchodcovi zvýšil o 18 kW (25 k) na celkovú hodnotu 441 kW (600 k). Výkon modelov s označením Competition narástol o 37 kW (50 k) na 460 kW (625 k). Motor V8 dosahuje krútiaci moment 750 Nm. O jeho bezprostredný prenos smerom do prevodovky sa stará mimoriadne tuhé uloženie motora. Športové výfukové potrubie zabezpečuje obzvlášť emotívny zvukový prejav.

Zdroj: BMW

Vysoko výkonný motor sa v novom BMW X5 M, novom BMW X6 M a v modeloch Competition spája s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic, ktorý upravuje charakteristiku radenia s pomocou tlačidiel Drivelogic umiestnených na upravenom M voliči automatickej prevodovky. O prenos výkonu na vozovku ako aj o optimálnu trakciu a stabilitu jazdy na nespevnených vozovkách, prípadne za nepriaznivých poveternostných podmienok, sa stará špeciálne naladený systém pohonu všetkých kolies M xDrive. Jeho súčasťou je aj Aktívny M Diferenciál na zadnej náprave. Vďaka nemu sa mohlo celkové základné nastavenie pohonu všetkých kolies zamerať tak, aby viac výkonu smerovalo na zadné kolesá. V ponuke nastavení si môže vodič zvoliť možnosť režim 4WD Sport, keď na zadné kolesá smeruje ešte väčšia porcia výkonu.

Zdroj: BMW


Nové modely sa vyznačujú výraznými opatreniami zameranými na zvýšenie tuhosti karosérie ako aj na optimalizáciu nastavenia podvozka. K zvýšeniu precíznosti a jazdných vlastností týchto modelov výrazne prispievajú aj špeciálne upravená konštrukcia a zmeny v nastavení techniky podvozka. K sériovej výbave patria aj špecifický adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a s Aktívnou stabilizáciou nakláňania karosérie či riadenie M Servotronic. Integrovaný brzdový systém umožňuje vo svojom M špecifickom vyhotovení nastavenie dvoch rozličných spôsobov reakcií a pocitu brzdového pedála pri brzdení.

Zdroj: BMW

Kombinácia proporcií charakteristických pre triedu luxusných SUV a typické dizajnové prvky M prepožičiavajú vozidlám BMW X5 M, BMW X6 M a modelom Competition extrovertný vzhľad, ktorý sa v každom prostredí prejavuje nespornou dominanciou. Veľké otvory na vstup vzduchu, ktoré pôsobia akoby dokázali precediť i menšie autá, mriežky M na blatníkoch, aerodynamicky upravené vonkajšie spätné zrkadlá, spojler na streche, prípadne na veku batožinového priestoru, difúzor v zadnom nárazníku a pár dvojitých koncoviek výfukového potrubia. To všetko sa zameriava na splnenie technických požiadaviek mimoriadneho výkonu i na zreteľné odlíšenie M modelov od tých „obyčajnejších“. Modely Competition dostali ďalšie samostatné dizajnové prvky. Patria medzi ne aj exkluzívne disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré na prednej náprave dosahujú priemer 21 palcov, na zadnej náprave je to až 22 palcov.

Zdroj: BMW

Ovládacie tlačidlo na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k nastaveniam motora, tlmičov, riadenia, pohonu všetkých kolies M xDrive a bŕzd. Následne sa dve navzájom nezávislé verzie nastavenia môžu uložiť a v prípade potreby vyvolať dvoma samostatnými M tlačidlami na volante. K tomu sa na stredovej konzole nachádza ešte aj tlačidlo M Mode, ktoré mení nastavenia asistenčných systémov vodiča, zobrazenia na prístrojovej doske a na projekčnom Head-Up displeji.

Zdroj: BMW

Exkluzívna sériová výbava okrem iného obsahuje BMW Head-Up displej s M špecifickým zobrazením, multifunkčné M sedadlá, kompletné kožené čalúnenie jemnou kožou Merino z ponuky BMW Individual, BMW Live Cockpit Professional s navigačným systémom či pomoc pri parkovaní Park Asistant. Na požiadanie sú k dispozícii ďalšie asistenčné systémy vodiča ako aj ďalšie prvky na zvýšenie komfortu a individuálnej výnimočnosti vozidla.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo