11.02.2019

Renault Kadjar je vynovený - aj s novými motormi

Prišla pozvánka: predstaví sa nový Kadjar a ukáže, čo má pod kapotou. Nuž, chceli sme vedieť viac.

V roku 2015 si Renault Kadjar vytvoril silnú pozíciu v segmente kompaktných SUV. Jeho plynulé línie, dynamické vlastnosti a komfort priťahujú širokú škálu zákazníkov. Kadjar zároveň profitoval z odborných znalostí nášho partnera Nissan v systémoch pohonu všetkých kolies a off-road schopnostiach.

Nový Kadjar dosahuje pokrok vo všetkých oblastiach. Pri rešpektovaní tradičných dizajnových prvkov SUV má atraktívnejší, štýlový vzhľad s dynamickými modernými líniami. Nový Kadjar kladie dôraz na pohodlie, kvalitu a ergonomický dizajn. Interiér bol prepracovaný pre ešte príjemnejšiu každodennú jazdu. Nakoniec, nový Kadjar disponuje pokročilejšími benzínovými a dieselovými motormi.

Čo sa teda zmenilo? Veru, dosť je toho – aj na prvý pohľad. Od roku 2015, keď sa Kadjar objavil, si ho kúpilo už viac ako 450 000 zákazníkov vo viac ako 50 krajinách sveta. Už bolo načase, aby dostal páčivé zmeny exteriéru. Zákaznícke prieskumy dokazujú, že hlavným dôvodom kúpy modelu Renault Kadjar je práve jeho dizajn. Dizajnéri prepracovali prednú a zadnú časť Nového Renault Kadjar, aby viac zaujal na cestách. Medzi nové prvky patrí širšia mriežka s dizajnovými chrómovými prvkami. Nárazníky sú štýlovejšie a dávajú vyniknúť zvolenej farbe karosérie.

Renault Kadjar teraz vyzerá byť širší, nižší a akýsi „masívnejší“. No je to len optika, ktorá atraktívnymi zmenami navodzuje tento dojem. Vďaka viditeľne širšej prednej časti auta je vonkajší dizajn v súlade s dizajnom iných SUV značky Renault. Vynovený Kadjar má elegantnejšie, plynulejšie a rafinovanejšie línie.

Vpredu má svetelný podpis denného svietenia v tvare písmena C, typický pre modelový rad Renault. Aj hmlové svetlá, ktoré sú teraz obdĺžnikové, majú svetelné zdroje s technológiou LED Pure Vision (štandardne od úrovne Intens). Vďaka tomu je spotreba energie šesťkrát nižšia ako pri halogénových žiarovkách. Vzadu spätné aj hmlové svetlá tiež s technológiou LED. Sú teraz štíhlejšie a zabudované do nárazníka.

Nový Kadjar bude k dispozícii s novými 17 až 19 palcovými diskami kolies, spolu s tromi novými farbami: Zelená Oural Green, Modrá Iron Blue a Šedá Highland Grey.

Interiér je priestrannejší a komfortnejší. Centrálna časť palubnej dosky má novú multimediálny dotykový jasnejší 7 palcový displej s kapacitnou technológiou pre väčšiu citlivosťou. Multimediálny systém R-LINK 2 s ovládacími prvkami na oboch stranách obrazovky je vybavený funkciou pripojenia smartfónov, ktorá je kompatibilná so systémami Android Auto a Apple CarPlay. Nový ovládací panel pre automatickú klimatizáciu má modernejší a ergonomický dizajn. Nastavenie teploty a ventilácie je zobrazené na troch ovládačoch.

Počas krátkej prvej zoznamovacej jazdy vo večerných hodinách som si všimol vnútorné panely dverí vybavené novými ovládacími prvkami pre elektrické okná a vonkajšie spätné zrkadlá s podsvietením. To zjednodušuje ich používanie v noci.

Zmenené sú tiež sedadlá tak, aby poskytli lepšiu podporu, konštruktéri zlepšili ventilačný systém. Sedadlá majú teraz nastaviteľnú dĺžku sedákov na predných sedadlách. Sú vyrobené z peny s dvojitou hustotou na zvýšenie komfortu a prevenciu únavy pri dlhých cestách. To vyskúšame pri redakčnom teste. No už teraz som postrehol pevnejšie bočné vystuženia, ktoré poskytujú lepšiu podporu. Predná lakťová opierka je posuvná.

Kompletne prerobené boli aj vnútorné panely dverí. Ovládacie prvky sú podsvietené a vo dverách je miesto aj na veľkú 1,5 litrovú fľašu vody. Nové výduchy ventilácie na zadnej strane centrálnej konzoly poskytujú zlepšený tepelný komfort cestujúcim v zadnej časti vozidla. Cestujúci na zadnej strane majú k dispozícii dve zásuvky USB na nabíjanie telefónov, tabletov, herných konzolí a iné použitie.

Centrálna konzola má dva väčšie držiaky na poháre s nastaviteľnou funkciou pre väčšie pohodlie a odkladací priestor pred riadiacou pákou získal nové osvetlenie.

Kadjar má jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojom segmente s kapacitou 472 dm³ VDA (527 litrov). Zadná lavica s delením sedadiel v pomere 2/3 - 1/3 sa sklopí pomocou tlačidla „Easy Break“ na každej strane batožinového priestoru. Zároveň sa predné sedadlo spolujazdca dokáže sklopiť do vodorovnej polohy na prevážanie predmetov dlhších ako 2,5 metra.

Novinky pod kapotou

Nový Kadjar využíva nové generácie motorov Renault. Benzínové aj dieselové majú najnovšie technológie na reguláciu emisií. Zároveň získavajú lepší výkon spolu s nižšou spotrebou paliva. Nový Kadjar dostal ultramoderný motor 1.3 TCe prvýkrát použitý v modeli Scénic a následne Captur a Mégane. Tento motor vyvinutý Alianciou v spolupráci s Daimlerom, spĺňa najvyššie štandardy. Chod štvorvalcového motora je mimoriadne hladký a bez vibrácií. Motor má dobrý výkon aj pri nízkych otáčkach s veľkým krútiacim momentom. Je vybavený benzínovým filtrom pevných častíc (GPF). Filter ničí častice vo výfukových plynoch - zachytí ich v mikroporéznej štruktúre, ktorá sa regeneruje automaticky v pravidelných intervaloch. Motor je k dispozícii v troch verziách: TCe 140 GPF so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, TCe 160 GPF so 6-stupňovou manuálna prevodovka a TCe 160 GPF s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC. Spoľahlivosť a trvácnosť pohonnej jednotky je pre Renault jednou z priorít. A preto prešiel nový benzínový motor 1.3 TCe minimálne 40 000 hodinovým testovaním. Čo je ekvivalent pre používanie vozidla 14 rokov, 8 hodín denne!

Diesel: väčší výkon, menej emisií

Nový Kadjar je vybavený modernizovanými vznetovými motormi so systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Považuje sa to za najefektívnejšie riešenie na dodatočné spracovanie oxidu dusíka (NOx). Technológia znižuje emisie bez toho, aby znižovala výkon. Motory, ktoré sa teraz označujú „Blue dCi“, získali vyšší výkon.

Motor Blue dCi 115 má výkon vyšší o 5 koní a krútiaci moment o 10 Nm v porovnaní s motorom predchádzajúcej generácie. Aktuálne bude k dispozícii s manuálnou prevodovkou. Verzia Blue dCi 150 je špičkovou možnosťou pre Nový Kadjar. V porovnaní s jeho predchodcom je výkon vyšší o 20 koní a spolu s manuálnou prevodovkou bude k dispozícii vo verzii  4x4.

Prevodovka s pohonom 4WD na modeli Kadjar využíva odborné znalosti našej Aliancie so spoločnosťou Nissan. Prevodovka 4WD ponúka výber z troch prevádzkových režimov:

2WD: pohon dodávaný iba na predné kolesá, aby sa znížila spotreba paliva.

Auto: palubná elektronika automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi obidve nápravy. Až 50% krútiaceho momentu je možné prenášať na zadné kolesá.

Lock: centrálny diferenciál je uzamknutý na trvalé rozdelenie krútiaceho momentu 50/50 medzi prednou a zadnou nápravou. Lock je vyhradený pre terénne použitie, tento režim je k dispozícii pri rýchlosti až do 40 km/h.

Tieto režimy sa vyberajú pomocou ovládacieho kolieska na centrálnej konzole za radiacou pákou. So svetlou výškou 200 mm môže Kadjar bez ťažkostí zdolať aj náročnejší terén. Predný nájazdový uhol (17 °) a zadný nájazdový uhol (25 °) sú prispôsobené požiadavkám pre jazdu v teréne.

Systém Extended Grip je k dispozícii pre verzie len s predným pohonom. S pneumatikami „Mud and Snow“ zlepšuje trakciu pre ľahšiu jazdu na bahnitých alebo piesočných povrchoch. No a správa nakoniec: Nový Renault Kadjar je na Slovensku k dispozícii od januára 2019. Pre zákazníka je model dostupný už od 20 490 € v Zen verzií.

Cenníkkatalóg nájdete na web stránke Renault.sk.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku