26.01.2019

Koniec „influencerov?“ Tvár nového SUV je odlišná. Nie je totiž živá

Tvárou faceliftovaného modelu Renault Kadjar sa stala Liv. Mladá žena je iná. To preto, lebo nie je skutočná.

Renault predstavil ambasadorku modelu Kadjar. Nešiel modernou cestou, tak ako to robia mnohé ďalšie firmy. Nezvolil si internetovú celebritku, influencerku ovplyvňujúcu tisíce ľudí na sociálnych sieťach. Namiesto hviezdy sociálnych médií si zvolil úplne odlišný prístup. Zvolil si totiž digitálnu osobnosť. Volá sa Liv a stvoril ju iba pre tento účel.

Predstavte si tie možnosti. Marketingový manažéri už nemusia tlačiť kaleráby do hláv novodobých internetových celebrít, nemusia ich obháňať a dúfať, že produkt, ktorý majú odprezentovať aj odprezentujú a hlavne tým značke pomôžu, nie uškodia. Koniec takýchto obáv a dilem. Môžu si vytvoriť vlastnú celebritu, ktorá povie presne to, čo treba, tak ako to treba a kedy to treba. „A influenceri nebudou mít co žrát...“

Renault spúšťa reklamnú kampaň s Liv, virtuálnou ambasadorkou za volantom nového modelu KADJAR. Ide o prvý takýto počin automobilového výrobcu. Liv vďaka novému modelu KADJAR prvýkrát pocíti skutočné emócie. Bude sa tešiť z nového radu benzínových motorov TCe a dieselových Blue dCi. Ocení komfort nového modelu KADJAR za všetkých okolností, dokonca aj v teréne vďaka pohonu 4x4.

Je známa vec, že každý v dnešných časoch žije dva životy: fyzický a virtuálny. Ľudia odjakživa pociťujú rozdiel v tom, ktorý vzťah je reálny a ktorý virtuálny. Rozlišujeme medzi skutočným a falošným, svetlom a tieňom a podobne. Celá naša kultúra je založená práve na tomto fakte,“ tvrdil sociológ Stéphane Hugon. Tejto dualite je teraz koniec. Hranice medzi realitou a virtuálnym životom sa stierajú, reálny svet sa prelína s virtuálnym a naopak. Tak prečo neprepojiť „virtuálne JA“ s reálnym? Prečo si nepredstaviť ďalší stupeň vo forme virtuálnej bytosti stvorenej počítačovými obrazmi? Naviac vo veľmi ľudskej podobe a s intenzívnymi jazdnými zážitkami v novom modeli značky Renault. 

A presne tejto výzvy sa chopil aj Renault v reklamnej kampani pre nový Renault KADJAR, pre ktorú vytvoril vlastného virtuálneho ambasadora menom Liv... Prvý v automobilovom segmente. V poslednom období sme všetci k reálnemu životu získali aj virtuálny na sociálnych sieťach. Napríklad, každý Brit strávi takmer dve hodiny denne na sociálnych sieťach a takmer šesť hodín denne je pripojený k internetu. Na druhej strane sa však šíri aj opačný sociálny trend, a to k návratu do autentickejších a užších vzťahov a snahe odhaliť to, kým naozaj sme. Astronomický nárast okamžitých foriem sociálnych médií podporuje snahu o zdieľanie autentickosti našich reálnych životov vo virtuálnom svete. Tieto dva svety sa teraz spojili, už neexistujú hranice. Skôr naopak: sme svedkami zbližovania, ktoré podčiarkuje rýdzosť jedinečných okamihov našich životov.

Liv v tejto kampani, ktorá sa v Európe spustila v januári 2019, začne na čistom plátne, aby následne zažila autentickú jazdu a vrátila sa k tomu, čo je reálne. Na Slovensku sa kampaň realizuje od 5. februára 2019. Renault chce cez svojho vlastného virtuálneho ambasadora sprostredkovať autentické, radostné a vzrušujúce zážitky a pocity. A hoci je Liv úplne virtuálna, samotný zážitok je čisto reálny a teda ešte hodnotnejší. Liv sa počas svojej cesty začne cítiť čoraz viac ako živá ľudská bytosť až do momentu, keď sa naozaj zmení na reálneho človeka. „Liv teraz existuje, a to je fakt. V rámci tejto kampane bude prítomná na všetkých našich médiách, uvidíte ju na digitálnych médiách, v televízii a podobne. Dúfame, že pocestuje do rôznych európskych krajín, aby precítila ešte viac emócií,“ uzatvára Gaëlle Le Grouiec. 

Nový Renault KADJAR je k dispozícii v komerčnej sieti značky Renault od januára 2019. Na  slovenskom trhu je možné od januára 2019 zadať objednávku na tento model. Predstavený médiám bude v priebehu februára 2019.

VITRUÁLNI INFLUENCERI: SKUTOČNÝ SOCIÁLNY FENOMÉN

Nevyhnete sa im. Influenceri sú všade: na Instagrame, Twitteri, Facebooku, Snapchate, YouTube a podobne. Značky ich zbožňujú pre ich schopnosť presvedčiť desaťtisíce fanúšikov. Minulý rok však vyšli nové hviezdy, ktoré im konkurujú. Patria medzi ne Lil Miquela, Shudu Gram, Ronnie Blawko alebo Noonoouri. S nimi vznikol nový druh influencera – virtuálna osobnosť – ktorá sa v krátkom čase stala superstar sociálnych médií.

Nejde však o úplne nový fenomén. Marc Jacobs v roku 2013 navrhol pódiové odevy pre svetové turné Hatsune Miku, japonskú virtuálnu popovú speváčku. Nicolas Ghesquière, umelecký riaditeľ značky Louis Vuitton, si pre reklamnú kampaň svojej kolekcie jar-leto 2016 vybral Lightning, virtuálnu osobnosť z video hry Final Fantasy. V posledných dvoch rokoch však zosilnel vplyv a význam týchto osobností, ktoré vznikli v počítačových programoch. A značky, i keď zatiaľ len v oblasti módy a krásy sa čoraz viac spoliehajú na tieto nové talenty, aby vstúpili na cieľový trh mladých ľudí, tzv. „millennials.“


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku