15.09.2018

Renault predstavil nový Kadjar. Crossover s novou tvárou a motormi

Renault Kadjar dostal novú vizáž, nové doplnky i vyššiu úroveň komfortu.

Vedeli ste, že Qashqaiovia a Kadjarovia sú dva nomádske kmene žijúce v relatívnej blízkosti? (Irán) Aj to prezrádza, s kým je model Kadjar technicky prepojený. Tak ako oba kmene, aj obe autá sú v základe rovnaké, no pritom odlišné.

Tak ako dostal facelift model Qashqai, dostal ho aj Kadjar. Ako mladší z dvojice disponuje výrazne európskejším ba priam francúzskym dizajnom, a tiež disponuje väčším priehrštím technológie materskej značky. Teraz chce príslušnosť k novým modelom Renaultu ešte zvýrazniť a to ako dizajnom, tak výbavou.

Nová predná maska sa líši vo svojej šírke a v chrómových akcentoch. Auto vďaka nej i vďaka novému nárazníku vyzerá o niečo robustnejšie. Podobné by to malo byť aj vzadu, i tam sa menil nárazník. Nové sú disky v rozmeroch 17 a 19 palcov, nové sú dizajnové doplnky pričlenené k rôznym výbavám.

V interiéri padne do oka nový dotykový displej s rozmerom 7 palcov so systémom R Link 2. Displej má byť jasnejší a má mať vyššie rozlíšenie. Nové je ovládanie vzduchotechniky, nové sú lištičky okolo výduchov vzduchotechniky a pár ďalších detailov vrátane ovládania sťahovacích okien.

Nové sú i sedadlá s vyšším dôrazom na dizajn a komfort sedenia. Nové sú otvory ventilácie pre zadné sedadlá. Model chce ponúknuť tiež ľahšiu dostupnosť a upraviteľnosť batožinového priestoru s kapacitou 527 litrov. Pomáhajú jednoducho sklopné zadné operadlá, a tiež sklopné predné sedadlo spolujazdca. Výsledkom je rovina s dĺžkou 2,5 metra.

Auto prichádza na trh s novými motormi značky Renault. Základ tvorí nový benzínový štvorvalec 1,3 TCe GPF. Dostupný je v štyroch verziách – Tce 140 s automatom EDC alebo s manuálom a vo verzii TCe 160 s manuálom, či s automatom.

Naftová ponuka zahŕňa motory označené ako Blue dCi 115 a Blue dCi 150. V prvom prípade ide o motor 1,5 dCi a v druhom o 1,6 dCi. Prvý získal okrem AdBlue 5 koníkov navyše, druhý ich má navyše až 20. Kým prvý je dostupný iba s pohonom prednej nápravy, zato s manuálom i s EDC, druhý je dostupný s pohonom všetkých kolies i ako predokolka, avšak len s manuálnou prevodovkou.

Zaujímavosťou sú tri režimy jazdy pre autá s pohonom prednej nápravy. Niečo ako GripControl od Peugeotu.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku