2015-08-26 11:26:04
Nový Opel Astra sa
Nový Opel Astra sa predstavil v Bratislave
Zdroj: Jozerf Vydra

EXKLUZÍVNE: Vyskúšali sme si Opel Astra ešte pred premiérou

Opel považuje aj slovenský trh za veľmi dôležitý, včera v Bratislave staticky ukázal novú Astru.

Jej oficiálna premiéra pritom bude na autosalóne vo Frankfurte od 15. septembra. A o pár dní na to sa predvedie aj počas novinárskej prezentácie, kde budeme jazdiť s novinkou na Slovensku a v Rakúsku.

Teraz sme mohli Astru aspoň naživo dokonale preskúmať. Zvonka, ale hlavne zvnútra. Sadnúť si za volant znamená pár príjemných prekvapení nielen v oblasti tvarovania, ale aj spracovania palubnej dosky a prístrojového panelu. Ale aj pre pomerne vysoké postavy je na zadných sedadlách dostatok miesta na nohy aj nad hlavou. Opel je tak jednou zo značiek, ktorá okrem dizajnu prináša s novým modelom aj viac miesta. To je plus, ktoré motoristi kvitujú. Priestor na zadných sedadlách asi bude v tejto triede patriť k najväčším (a teda aj najlepším). Aká je reálna hodnota batožinového priestoru nevieme, no zdá sa, že je o čosi väčší, ako bežný štandard v triede.

Podrobné technické údaje si automobilka síce logicky schováva práve na frankfurtskú premiéru, no podľa doposiaľ zverejnených údajov vieme, že sa nová Astra podrobila výraznej  redukcii hmotnosti. Dala dole až 200 kilogramov, čo jej určite pomôže pri dynamike, aj spotrebe.

Zdroj: Jozerf Vydra
Zdroj: Jozerf Vydra

Prvý pohľad dáva tušiť, že je to Astra, hoci dizajn sa dosť prispôsobil súčasnému trendu hlavne pri zadnom C stĺpiku, ktorý je akoby rozdelený. Po otvorení zadných dverí sa objaví plastové „krídelko“. Nová Astra má dĺžku 4370 mm, je teda kratšia ako jej predchodkyňa. Rázvor sa zmenšil o 2 centimetre a dĺžka dokonca o 5 centimetrov, no čarovanie s priestorom sa v Rüsseslheime podarilo a vo vnútri je viac miesta aj napriek o 26 milimetrov menšej výške, ktorá má teraz 1460 mm.

Zdroj: Jozerf Vydra
Zdroj: Jozerf Vydra

Po nastúpení sa hneď cítite v pohode, interiér pôsobí moderne a upokojujúco zároveň. V strede palubnej dosky tróni displej s dotykovým ovládaním, ktorý podporuje technológie Mirror Link a Apple CarPLay. Popri menšom počte ovládacích tlačidiel, vďaka čomu je celý panel prehľadnejší, poteší dvojica otočných „gombíkov“ – jeden pre hlasitosť autorádia a navigácie, ktorú už poznáme z novej Corsy, druhý pre ovládanie systému. Potlesk pre Opel, že nešiel iba do dotykového riešenia! Časť ovládačov sa presunula na volant, kde zaujmú dva krížové ovládače. Ľavý je na ovládanie tempomatu, vpravo sa ovláda audiosystém. Zvláštna je akási „kapsa“ na prístrojovom paneli, kam sa dá zastrčiť mobilný telefón. USB konektor na nabíjanie, či pripojenie je však v schránke pod lakťovou opierkou.

Zdroj: Jozerf Vydra
Zdroj: Jozerf Vydra

Čo bude mať nová Astra Pod kapotou? Základom v benzínovej ponuke by to mal byť litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 77 kW, sekundovať by mu mal základný naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonmi od 70 kW. Medzi novinky treba rátať úplne nový preplňovaný benzínový štvorvalec s objemnom 1,4 litra a s výkonom 106 kW. Má krútiaci moment 250 Nm. Na hornej hranici výkonového radu by mal byť 1,6 litrový benzínový štvorvalec s hodnotou 147 kW.

Zdroj: Jozerf Vydra

Podrobnosti uvedie automobilka v polovici septembra počas svetovej premiéry na autosalóne vo Frankfurte. Auto sa má do predaja dostať už pomerne skoro – hovorí sa dokonca o októbri, takže námet na vianočný darček máte už od konca leta...

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo