19.09.2014

Nový Passat a Passat Variant sú v predaji už aj na Slovensku

Moderný, pohodlný, decentný, formálny a korporáciami toľko obľúbený - Volkswagen Passat prichádza v novej generácii B8.

Novinka je väčšia, efektívnejšia, luxusnejšia a čuduj sa svete aj odvážnejšia aj čo sa týka dizajnu. Zákazníci si nové modely môžu objednávať už od prvého septembrového týždňa.

Najúspešnejší európsky model strednej triedy s novým dizajnom, úspornými motormi a novými asistenčnými systémami, ktorý mal svoju svetovú premiéru začiatkom júla, sa dostal už aj k našim motoristom. Svetový bestseller prichádza ako ôsma generácia s novými úspornými motormi, nižšou hmotnosťou a rôznymi novými najmodernejšími technológiami. Najúspešnejší európsky automobil strednej triedy debutuje v neposlednom rade aj s novými asistenčnými a komfortnými systémami, čím stiera hranice tried.

Passat vo všetkých svojich verziách patrí k najúspešnejším automobilom strednej triedy na svete a s počtom 1,1 milióna kusov ročne (2013) je jedným z celosvetovo najpredávanejších modelových radov koncernu Volkswagen. Najúspešnejší európsky automobil strednej triedy prichádza na štart až o 20 percent úspornejší, o 85 kilogramov ľahší s účinnými benzínovými a naftovými agregátmi – a bude k dispozícii aj s pohonom Plug-In Hybrid.

Aby ôsma generácia, ktorá sa opäť predáva ako limuzína a kombi Variant, mohla nadviazať na doterajší úspech modelu, nový Passat prináša množstvo inovácií. Vďaka najmodernejšej konštrukcii mohli byť výrazne dynamickejšie koncipované proporcie auta (napríklad nižšia karoséria, dlhší rázvor, väčšie kolesá). Súčasne prináša najmodernejšie technológie. Patrí k nim Active Info Display (kompletne digitálny združený prístroj) a výsuvný Head-up Display, ale aj multimediálny systém pre zadnú časť kabíny na báze aplikácií (App) pre tablet, systém Front Assist s funkciou núdzového brzdenia City a rozoznávaním chodcov, ako aj tri ďalšie novinky – Emergency Assist (zastavenie vozidla v núdzovom prípade), Trailer Assist (asistenčný systém pre manévrovanie s prívesom) a asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche.

Nový Passat sa bude postupne vyrábať s desiatimi turbokompresorom prepĺňanými benzínovými a naftovými motormi s priamym vstrekovaním paliva a výkonovým spektrom od 88 kW (120 k) do 206 kW (280 k). Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6, spotrebu paliva a analogicky aj emisie CO2 sa podarilo znížiť maximálne až o 20 percent.

Príjemné prekvapenie zažijete pri pohľade do interiéru. Palubná doska s klavírová čierna a pretiahnuté výduchy ventilácie originálne tvoriace vlastný dekor pôsobia veľmi moderne a luxusne. Najväčším lákadlom, žiaľ za príplatok, je kompletne digitálna prístrojová doska. Ukazovateľ rýchlosti, otáčok, stavu paliva a teploty prevádzkových kvapalín dopĺňa 3D navigácia. Panel rádia a infotainmentu má svoj ​​vlastný displej v strede palubnej dosky. Architektúru interiéru z veľkej časti prebrali z predchádzajúcej generácie, takže ovládanie okien, klimatizácia, elektronickej ručnej brzdy, režimov podvozku alebo štartovacie tlačidlo nájdete presne tam, kde tieto ovládače očakávate. Drobnou pehou na kráse interiéru je, že mnoho tlačidiel pochádza z generácie B7.

K adaptívnemu podvozku by malo pripadnúť adaptívne riadenie. Pohon všetkých kolies 4Motion bude možný pre vybrané motorizácie. Z prevodoviek bude možné voliť 6stupňovú manuálnu alebo dvojspojkovú automatickú DSG so 6 alebo 7 stupňami (v závislosti na motore). Nový Passat sa predáva s piatimi benzínovými motormi TSI a štyrmi naftovými motormi TDI. Pod kapotou sú na výber zážihové motory 1,4 TSI (92 a 110 kW), 1,8 TSI (132 kW), 2,0 TSI (162 a 206 kW). Z nich je zvlášť inovatívny motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) vybavený technológiou vypínania valcov ACT. V kombinácii so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má v limuzíne priemernú normovanú spotrebu paliva iba 4,9 l/100 km (Variant 5,1 l/100 km). Na želanie sa montuje aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Špičkový benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 206 kW (280 k), ktorý sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami a systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION, nahrádza neprepĺňaný motor V6 3,6 FSI litra u predchodcu.

Vznetové motory zastupujú 1,6 TDI (88 kW), 2, 0 TDI (110 kW, 140 kW a 176 kW). Špičkovým agregátom je nový motor Bi-Turbo TDI, ktorý debutuje  v novom modelovom rade Passat a postupne bude zavedený do ďalších modelových radov značky. Okrem vysokého výkonu poskytuje aj pôsobivý maximálny krútiaci moment 500 Nm. Jeho prenos zabezpečuje sériová 7-stupňová automatická prevodovka DSG a systém pohonu všetkých kolies 4MOTION.

Nakoniec spomeňme plug-in hybrid 1,4 TSI 155 kW (211 k) plus elektromotor 80 kW a batéria nabíjateľná z vonkajšieho zdroja. Môže prejsť až do 50 kilometrov s rýdzo elektrickým pohonom ako skutočné vozidlo bez emisií. Šesťvalec v ponuke vôbec nefiguruje. Všetky pohonné jednoty spĺňajú emisnú normu Euro6 a sú vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou energie.

Volkswagen zdokonaľuje svoj modelový rad Passat už vyše štyri desaťročia. S najnovšou generáciou, ktorá sa opäť predáva v troch verziách vybavenia Trendline, Comfortline a Highline, Passat debutuje aj nižšou hmotnosťou a najnovšími asistenčnými systémami, ako aj systémami infotainmentu a systémami zvyšujúcimi komfort. Patrí k nim napríklad kompletne digitálny združený prístroj Active Info Display, projekčný Head-up Display, bezpečnostný systém Front Assist s funkciou núdzového brzdenia City-Brake a rozpoznávaním chodcov Pedestrain Recognition, ako aj tri svetové novinky: Emergency Assist (asistent zastavenia vozidla v núdzových situáciách), Trailer Assist (asistované manévrovanie s prívesom) a Traffic Jam Assist (asistent jazdy v dopravnej zápche).

Cenník nového modelového radu Passat sa na Slovensku začína od 20.610 EUR pre limuzínu Trendline s benzínovým motorom 1.4 TSI a od 22.070 EUR pre kombi Variant s rovnakým motorom. Oproti predchádzajúcej generácii sú základné ceny nižšie o 820, resp. 900 EUR napriek bohatšiemu štandardnému vybaveniu. Najdrahším modelom radu je Passat Highline s motorom 2,0 Bi-Turbo TDI, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION, ktorý má cenu 40 740 EUR ako limuzína a 42 300 EUR ako Variant.

Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen na Slovensku, okrem toho od začiatku ponúka cenovo zvýhodnené balíky výbav zložené z obľúbených prvkov výbavy.

Jozef Vydra

Komentáre k článku