2014-07-04 10:28:54
Nový VW Passat B8
Nový VW Passat B8
Zdroj: VW

Toto je nový PASSAT! Luxusnejší, výkonnejší a za skoro rovnakú cenu

Nový Passat je vonku a vyzerá naozaj dobre! Drsné črty, veľmi vydarená predná maska a masívne, luxusne pôsobiace proporcie. Vyhrá nad BMW 3?

Dnes nastal čas na odhalenie novej modernej vlajkovej lode koncernu Volkswagen. Nový Passat práve uzrel svetlo sveta. Vyzerá skutočne dobre a masívne, oproti predchádzajúcej generácii je to skutočne riadny krok vpred. Má väčší kufor (sedan 586, kombi 650), novšie technológie, centrálny dotykový 12,3 palcový TFT displej, no plnegrafický farebný displej s možnosťou zobrazovania údajov z navigácie nájdete aj v kaplnke prístrojov.

Mal by byť o 20 % úspornejší, a to aj vďaka novým motorom, tak i nižšej váhe pri vyššej pevnosti konštrukcie. Všetky údaje o priestore nájdete na obrázkoch v galérii.  Do rúk prvých zákazníkov sa dostane už v priebehu novembra. Jeho cieľom je zvýšiť predaj a poskytnúť väčší luxus.

Nový Passat však okrem pohybu k luxusnejším konkurentom hlási aj pohyb vyššie po krivke výkonu.

Najvýkonnejší naftový agregát 2,0 TDI Bi-turbo bude mať ponovom výkon (240 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Na to, aby sedemstupňová DSG prevodovka zvládla takýto ohromný krútiaci moment (o 120 Nm viac než doteraz najvýkonnejší Passat), musela prejsť prestavbou.

Nový Passat tiež ponúkne aj úplnú novinku – hybridný pohon, resp. plug in hybrid. Pod kapotou bude mať motor 1,4 TSI ktorému bude pomáhať elektromotor. Celkový výkon pohonného ústrojenstva tak bude predstavovať 150 kW (211 k) a iba na elektrinu bude Passat schopný prejsť 50 km. Všetky motory zároveň spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Nový Passat bude stáť na modulárnej platforme MQB, ktorá by mala okrem iného pomôcť znížiť náklady na výrobu a tým pomôcť zvýšiť zisk (marže).

Kroky Volkswagenu pri novom Passate možno označiť zhruba takto: viac muziky za menej peňazí. Cieľom je poskytnúť prinajmenšom rovnaký luxus ako poskytuje konkurečné BMW 3 a Mercedes-Benz triedy C, ale podliezť ich ceny. Keď sa pozrieme na ceny v Nemecku, musíme povedať, že sa to podarilo - základná cena sedanu začína na 25 875 eur, kombi je len o 75! eur drahší.

Zdroj: VW

Dôvod je jasný: čoraz menej zákazníkov a čoraz tvrdšia konkurencia. O momentálnych pohyboch v segmente D sme už písali. V stručnosti ide o to, že zákazníci alebo segment opúšťajú v prospech crossoverov a SUV-čiek, alebo chcú za svoje ťažšie zarobené peniaze viac muziky. Práve preto prešli zákazníci od Passatu k BMW 3 a k ďalším.

Volkswagen tak musí z Passatu vytvoriť luxusnejší model s nižšou cenou a urobiť z neho to, čím si získal taký veľký úspech. Zákazníci ho vždy považovali za voľbu z rozumu: ani z ďaleka nestál toľko ako prémiové značky, bol pohodlný, priestranný a spoľahlivý. Keď sa však cenové hladiny prémioviek a zvyšku segmentu priblížili k sebe, kríza spôsobila, že zákazníci si radšej priplatia za prémiovú značku, akoby šli do voľby z rozumu.

Pri posune do vyššej triedy však Passat nechce stratiť svojich tradičných zákazníkov, a tak je pre analytikov veľmi ťažké odhadnúť ako sa predaje nového modelu budú správať. Viacerí sa zhodujú v tom, že ak sa tento krok neurobí správne, lepšie výsledky predaja síce prídu, ale rýchlo aj odídu. Zdá sa však, že VW vykročil pravou nohou.

Keď však chce konkurovať BMW 3 a Mercedesu triedy C, nebude náhodou konkurovať aj Audi A4? Vo Volkswagene si to nepripúšťajú, no určite to majú podporené aj nejakými údajmi, o ktorých my veľa nevieme..

Ďalšie obrázky nájdete v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo