06.10.2013

Corvette Kombi? Nie, ale shooting brake áno

Nový Chevrolet Corvette Stingray bude mať tretí, netradičný typ karosérie. O tento sa postará firma Callaway

Nie je to kombi, nie je to hatchback, je to shooting brake. Skoro... Corvette C7 už poznáme, no až teraz je isté, že sa koncept s názvom Corvette AeroWagon naozaj bude vyrábať. Vlastne sa nebude vyrábať. Bude sa dorábať... Ak sa vlastník klasickej Corvette s pevnou strechou rozhodne, že práve tento typ karosérie sa mu páči, stačí mu zájsť s autom do sídla spoločnosti Callaway, nechať im tam na pár dní auto a odísť s kombíkom... teda zo „šúting brejkom...“ vlastne s AeroWagonom...

Na názve v tomto prípade nezáleží. Skôr ide o to, čo modifikácia karosérie (ktorá inak vyzerá veľmi zaujímavo) vlastne prinesie. Prinesie dve veci. Samotný nový vzhľad Corvette a väčší batožinový priestor. Dvojdverový shooting brake však kvôli konštrukcii auta nebude mať viac ako dve sedadlá, iba kufor v ktorom si dvojica nielenže bez problémov odvezie golfové palice, ale zbalí sa doň aj na dovolenku.

Veru, praktickosť a superšport to nie sú slová, ktoré by k sebe pasovali. A práve to robí z Corvette AeroWagon niečo výnimočné. Mať výkonný športiak a k tomu aj slušný kufor nie je vôbec na zahodenie a v podstate to šetrí peniaze. Namiesto dvoch áut stačí jedno. Veď je kríza!

Keď už sme pri peniazoch. Táto modifikácia stojí minimálne 15 000 dolárov (cca 11 000 eur) plus 1500 dolárov (1100 eur) za farbu identickú s tou od výroby. Tí čo majú Corvette ešte len objednanú môžu jednoduchou zmenou miesta dodania zabezpečiť aby sa ich Corvette zmenila na AeroWagon ešte predtým než si ju ohmatajú. Zmeny sú jednoduché a celý kit je vyrobený z karbónových vlákien, navyše sa dajú v prípade potreby zvrátiť.

Podľa výpočtov spoločnosti Callaway, ktorá sa venuje modifikáciám áut, sa parametre auta zmenia len minimálne. Zákazníci by zmenu nemali pocítiť ani na akcelerácii a ani na schopnostiach v zákrutách. V prípade, že by si predsa pripadali akýsi slabší, Callaway chystá aj výkonnostný balíček. Ten zahŕňa turbo, zväčšenie prieduchov na vzduch, zmenšenie odporu vo výfukoch, kalibráciu motora, prevodovky a tiež kozmetické úpravy ako znaky Callaway, nové koberčeky a podobne. Za samostatný výkonnostný balíček si Callaway pýta 22 995 dolárov (17 000 eur). Ak teda zákazník túži po preplňovanom motore (klasická Corvette si vystačí so silnou V8-čkou) a väčšom priestore na batožinu, kúpi si Porsche Panamera... teda... kúpi si Corvette Aero Wagon s Performance package. Chevroletu a spoločnosti Callaway zaplatí roztúžený zákazník dovedna 91 500 dolárov (67 000 eur) Čo je stále menej než by dal za Ferrari 450 Italia a iné konkurenčné autá.  

Ján Hargaš
ZDROJ: Callaway

Komentáre k článku