2013-05-21 11:55:00
Opel Cascada oficiálne na
Opel Cascada sa po oficiálnom predstavení na bratislavskom autosalóne predstavil už aj na cestách Slovenska.
Zdroj: Jozef Beníček

Opel strháva pokrývku, prichádza kabriolet Cascada

Kto raz ochutnal slobodu jazdy v otvorenom automobile, stane sa jej náruživým fanúšikom.

Ponuku letných radovánok si najlepšie užijete s novučičkým kabrioletom. V automobilke Opel hovoria, že stvorili celkom čistokrvný. Na svet sa podľa výsledku práce konštruktérov totiž nedostal žiadny súkmeňovec modelového radu.

Na dosky znamenajúce automobilový svet sa postavilo samostatne konštrukčne navrhnuté vozidlo so všetkým, čo ctí modernu „strednotriedneho“ segmentu. Ak začneme pekne, ako sa vraví od podlahy, potom musíme načrieť do témy konštrukcie karosérie.

Tuhosť ako sa patrí

Alfou a omegou pohodlnej a bezpečnej jazdy tohto štvorkolesového druhu je odolnosť štruktúry karosérie voči jej krúteniu. Priateľské porovnanie s Astrou Twin Top vychádza v prospech Cascady: do genetiky dostala o 43 % vyššiu torznú tuhosť a o 10 % lepšiu ohybovú tuhosť. Dlhší rázvor oproti Astre (+71 mm) zariadil, že sa do interiéru dostanú štyria pasažieri. Predná náprava HiPerStrut (High Preformance Strut) pochádza z Insignie OPC a zaručuje výbornú trakciu, ovládateľnosť v zákrutách a potláča vplyv pohonu predných kolies na riadenie. Na želanie možno Cascadu vystrojiť adaptívnymi tlmičmi pruženia FlexRide.

Zdroj: Jozef Beníček
Zdroj: Jozef Beníček

Podvozok je postavený na diskoch s formátmi od 17 do 20 palcov. Plátená strecha nad hlavami pasažierov putuje za slnečného počasia do batožinového priestoru počas 17 s a dá sa ovládať aj tlačidlom na kľúči. Vítanou možnosťou je zatvoriť ju počas jazdy do rýchlosti 50 km/h. Maximum dispozičného priestoru na batožinu je 380 l, pri otvorenej streche 280 l.

Zázemie dynamiky

O pohyb vpred sa postará niekoľko motorov. Už základný benzínový motor 1.4 Turbo je k dispozícii s dvojicou maximálych výkonov 88 kW/120 k a 103 kW/140 k. Obe alternatívy vyvinú vďaka funkcii overboost maximálny krútiaci moment 220 Nm. Úspornejší „zvyšok sveta“  zastupuje 2.0 CDTI s výkonom 121 kW (165 k). Táto pohonná jednotka má s funkciou overboost maximálny krútiaci moment 380 Nm. Najžiarivejším nositeľom výdobytkov techniky je nový agregát 1.6 SIDI Turbo Ecotec. Dostal priame vstrekovanie paliva a na predné kolesá dodáva veľký krútiaci moment už od nízkych otáčok. Pritom zostáva nenáročným konzumentom benzínu. Jeho výkon je 125 kW (170 k) a v pásme otáčok 1650-3200 min-1 poskytuje vďaka funkcii overboost maximálny  krútiaci moment 280 Nm. Výrobca sľubuje aj ďalšie rozšírenie portfólia pracovných jednotiek. Kalendárne leto teda môže pokojne nastúpiť, Cascada je pripravená ponúkať slastnú jazdu v otvorenom vozidle.

Jozef Beníček
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku


Stream naživo