21.03.2013

Adam začína od Adama, Opel začal predávať imidžové miniauto

Máte chuť na imidžovku, kde sa vám z ponuky rôznych kombinácií zakrúti hlava? Pripravte sa na prieskum možností a prívlastkových mien.

Adam je základ. V Opli zistili, že segment, do ktorého sa oplatí pustiť sú miniautá. Postavili teda typické mestské miniauto. Nechce úplne konkurovať etalónom v triede s vysokou cenou, skôr osloviť  zákazníkov, ktorí chcú mať štýlové vozidlo a pustia z peňaženky pár peňazí navyše. Preložené do zrozumiteľnej reči to znamená, že chce odlákať najmä záujemcov o Fiat 500. Ambície však má smelé. Hoci je najmenší, nemá byť Adam žiadne východisko z núdze. Skôr naopak, lebo Opel ho ustanovil za prémiový model, ktorý má predsa len začať ofenzívu aj proti ďalším ikonám triedy miniáut, ako sú Audi A1 a hlavne Mini. Sebavedomie značke z Rüsselsheimu teda nechýba. Či im bude zdatnou konkurenciou, ukáže čas. Neodškriepiteľný fakt je, že ich množstvom kombinácií a možnosťami individualizácie prekonáva už teraz. Adamovi na ceste k úspechu má (v porovnaní s menovanou konkurenciou) pomôcť najmä nižšia cena. Personalizácia je však taká rozsiahla, akú sme už dávno nevideli.

Som Adam, Adam Veselý

Aby nedošlo k omylu: Opel sa rozhodol pre Adama vynechať označenia stupňov výbavy a priradil jednotlivým modelom jedinečné prívlastky. V cenníku teda je „obyčajný“ Adam, Adam Jam (veselý), Glam (elegantný) a Slam (športový). Odlišnosti? Hlavne v elektronike a samozrejme množstve doplnkov pre interiér a exteriér. A v tom to práve je. Ak sa rozhodnete pre základ, dostanete ho. Adam „Adam“ je vlastne taký holobyt, kde sa pripláca 1 000 eur aj za klimatizáciu. V štandarde však dostanete diaľkové centrálne zamykanie,  rádio, asistenta rozjazdu do kopca a bezpečnostnú sadu s ESP a čelnými, bočnými a hlavovými airbagmi. Ak však z účtu pustíte dosť veľkú sumu, môžete sa vyblázniť so vzhľadom, výbavou celkom podľa svojich predstáv. Orientovať sa v cenníku je však takmer nemožné. Ešte aj rôzne najkomplikovanejšie ponuky top modelov prestížnych značiek sú proti tomu prechádzka ružovým stavom. Nekonečná ponuka sád, balíkov, doplnkov a dekorov sa možno ukáže ako kontraproduktívna. No, uvidíme.

Na počiatku boli tri motory

Adam prichádza na trhy s troma benzínovými motormi. Najslabší je 1,2 Twinport Ecotec, má 51 kW (70 k). V strede ponuky je 1,4 Ecotec (64 kW/88 k) a vrcholom ponuky výkonnejšia verzia už spomenutého motora s objemom 1,4 litra a výkonom 74 kW (100 k). Všetko s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príde aj šesťstupňová, údajne s dvojicou nových motorov, z ktorých jedna má byť pekne „ostrá“. Každý z Adamov sa snaží byť osobitý a zaujať niečím iným. Adam Slam má napríklad znížený športový podvozok, tmavé zadné okná a interiérové chromované lišty. Glam vsadil na pevnú presklenú strechu. Rozsah štandardnej výbavy je pri troch „prívlastkových“ modeloch neporovnateľný. Aj keď Adam patrí k tým najmenším autám, ktoré budú brázdiť naše cesty, má v ponuke aj pár prvkov zväčša v ponuke len luxusných áut.  vozy. Za 350 eur môžete mať napríklad vyhrievané sedadlá a volant , zaujímavosťou inšpirovanou z modelov Rolls-Royce je tzv. hviezdna obloha z LED svetiel v obložení strechy za 280 eur. Za systém štart/stop si treba priplatiť 300 eur pri všetkých motoroch.

Štvormiestne auto pre dvoch

Iba 170 litrov batožiny nie je problém, lebo Adam má možnosť zdvojenia dna kufra. Druhé dno po sklopení zadných sedadiel vytvára rovnú ložnú plochu a objem narastie na 663 litrov. Nevieme si predstaviť, žeby ste Adama používali ako auto pre štyroch. Aj tak len ťažko predpokladať, že budete Adama používať ako štvormiestne vozidlo. Pre nižších by to nebol problém, miesto je aj na kolená, no vyšší majú problém pre zvažujúci sa zadný stĺpik.

Opel Adam bude iste lákať aj na nový infotainmentový systém IntelliLink. Ten vie spolupracovať so smartfónmi s operačnými systémami Android či iOS. Systém preberá funkcie a obsah smartfónu a ovláda sa pomocou sedem palcovej (17,8 cm) dotykovej obrazovky. Značka chce počas tohto roka predať na Slovensku približne stovku nových Adamov. Ako sa bude dariť naplniť to, je otázka. Adam totiž nemá svojich historických predkov a kto vie, ako dlho bude so svojou možnosťou personalizácie exkluzívny. Bude teda asi najviac oslovovať mladých, ktorí budú chcieť okrem výnimočného vzhľadu aj prelínanie možností smartfónov s modernými technológiami vyšších tried automobilov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku