10.02.2013

Technospace Concept je prezlečený Citroën C4 Picasso

Niektoré automobilky robia drahoty a maskujú prototypy. Nové Picasso sa preháňa po cestách starého kontinentu bez akejkoľvek kamufláže už niekoľko týždňov.

Prípravy na odhalenie v Ženeve vrcholia. Novinka sa však ukáže iba v podobe štúdie Technospace. Kompaktné MPV je pre trh nesporne zaujímavý artikel, ale štandardne sa v tomto segmente konceptom netestuje reakcia verejnosti. Tentoraz si publikum potrebuje zvykať  na extravagantné tvary z dielne automobilky Citroën. Keď si prezriete prednú časť, bude vám to jasné. Aj to je dôvod predstavenia v podobe konceptu, ktorý sa však skoro nelíši od testovacích prototypov.

Hlavnú rolu hrajú LED svetlá

Citroën skúša experiment s troma pármi svetelných jednotiek. Najvrchnejšie denné svetlá, pod nimi omnoho menšie hlavné svetlá a na spodku hmlovky sú Všetky tri zhluky svetelných zdrojov sú veľmi malé. Obe horné „poschodia“ nie sú v Citroëne zvyčajné a hlavné svetlomety trochu zanikajú.

Vajíčková silueta dostane ostrejšie rysy

Zboku je budúce Picasso oproti predchodcovi viac narovnané. Zlom na zadných dverách v spodnej línii bočných okien sa presunul k spätnému zrkadlu. Oblúk strechy  je menej výrazný. Zadná časť sa tiež výrazne zmenila a podobá sa na riešenie Q modelov Audi. Klasické piate dvere nahradil poklop, ktorý sa vyklápa aj so svetlami.

Novinka je nižšia a kratšia ako predchodca a stojí na novej modulárnej platforme EMP2. Predné kolesá sú zavesené cez vzpery McPherson, vzadu sú vlečené ramená. Narástol aj priestor na batožinu – základný objem má 537 litrov, čo je o 37 l  viac oproti predchodcovi. Citroën sľubuje aj veľa miesta pre cestujúcich a vysokú variabilitu priestoru. Koncept bude pravdepodobne poháňať kombinácia naftového motora so spotrebou 3,7 litra na 100 kilometrov s elektromotorom v rámci systému Hybrid4.

Jozef Vydra
ZDROJ: PSA Peugeot Citroen

Komentáre k článku