2012-11-11 11:20:00
Nová Škoda Octavia -
Prvé obrázky, ktorým by sa malo daqť veriť uverejnil časopis L´Automobil
Zdroj: L'Automobile Magazine

Nová Škoda Octavia - prvé detaily

Škoda Auto vyvinula tretiu generáciu modelu Octavia. Hoci svoju oficiálnu premiéru absolvuje až v roku 2013, na svetlo sveta prenikli informácie z dodávateľského priemyslu.

Podľa nich automobilka ukončila výber  dodávateľov hlavných dielov. Vývoj sa teda ukončil, nastupuje náročná skúšobná fáza pre prototypy. Aký bude dizajn novej generácie úspešného modelu, napovedal na ženevskom autosalóne predstavený koncept Vision D. Zmena to však nebude len kozmetická. Novinka bude mať modulárny podvozok postavený na novej platforme. Bude vychádzať z pripravovaného Volkswagenu Golf siedmej generácie. Je to celkom v súlade s pripravovanou modelovou smršťou, ktorú Škoda Auto chystá. V jej hľadáčiku pritom neostali iba perspektívne trhy v Rusku a v Číne, ale aj Európa. Novú Octaviu  predbehnú ešte malé mestské vozidlo City, ktoré sa bude vyrábať spolu s modelmi VW a Seat iba v bratislavskom závode Volkswagen. Potom nastúpi model, ktorý má zaplniť medzeru medzi modelmi Fabia a Octavia a rozmerovo sa priblížiť k jej druhej generácii. Najskôr príde ako sedan, resp. liftback

Nový smer v dizajne

Šéfdizajnér Škody, Jozef Kabáň naznačil smerovanie značky konceptom Vision D. Spoločne s  predchádzajúcim Mission L to dáva základnú predstavu, ako vlastne bude nová Octavia (ale aj ďalšie modely) približne vyzerať. Zatiaľ si automobilka tieto informácie starostlivo chráni. Napriek tomu sa objavujú rôzne koláže, fotomontáže. Čo už môžeme povedať teraz: novinku budú charakterizovať výraznejšie hrany, ostrejšie línie karosérie a väčšia maska chladiča s „vystrčeným nosom“. Pribudne viac chrómu a nové logo. Denné svietenie bude integrované do hlavných svetlometov.

Viac techniky, nie všetko

Octavia III je koncepčne postavená na platforme MQB, ktoru budú disponovať aj ďalšie modely v koncerne – Audi A3, Golf VII aj Seat Toledo. Rázvor má mať predĺžený o 4 centimetre. Octavia sa aj poriadne „rozkročí“ do šírky - má jej pribudnúť rozchod širší o šesť cm. Celkové rozmery síce vraj veľmi nenarastú, ale už spomenuté údaje ju posunú viac do strednej triedy. Vo výbave by mal pribudnúť adaptívny tempomat s dodržiavaním odstupu od vpredu idúceho vozidla a objaviť sa má tiež parkovací asistent. Nie je teraz celkom jasné, čo ešte bude v ponuke. Volkswagen totiž niektoré technológie nechce pustiť novej Octavii, aby zachoval väčší odstup od svojich modelov. Je to zaujímavé, rovnako ako zmenšenie počtu českých dodávateľov na úkor španielskych a nemeckých. Ich vlády sa rozhodli podporiť automobilový priemysel výmenou za zachovanie zamestnanosti. Nová Octavia tak bude ešte menej česká, ako jej predchodkyňa.

Zdroj: L'Automobile Magazine

Osvedčené pohony

Pod kapotou sa pravdepodobne nebude diať žiadny významný prevrat. Skôr treba očakávať  len zmodernizované známe motory z koncernu TSI a TDI. Budú upravené pre nižšie emisie a nižšiu spotrebu paliva. Zatiaľ sa nechystá hybridný pohon, ale čas ukáže, či sa to nezmení. Elektrickú Octaviu Combi II už totiž Škoda testuje. A keď sme pri kombi – táto karosárska verzia sa má objaviť približne rok po uvedení základného modelu. Neskôr možno čakať aj športové verzie RS, či verziu Scout s pohonom 4x4.

red
ZDROJ: L´Automobil

Komentáre k článku


Stream naživo