2012-11-10 14:00:00
Nové Maserati Quattroporte je
Novinka od Maserati sa oficiálne predstaví v januári v Detroite
Zdroj: Maserati

Nové Maserati Quattroporte je naozaj nové

Mamma Mia! Maserati. Klasické, elegantné. No asi nie na každodennú premávku. Veď je ako moderná socha na kolesách: prichádza šiesta generácia Štyroch dverí.

Lebo taký je doslovný preklad pomaly kultovného vozidla značky s trojzubcom v znaku. Najnovší model talianskej luxusnej limuzíny, ktorá bude mať svoju oficiálnu premiéru na autosalóne v Detroite v januári budúceho roka, má úplne nový podvozok, kvalitnejší interiér a nižšiu hmotnosť. Výsledok? Veľmi pekný. Žiaľ aj pekne drahý. Zatiaľ je všetko v poriadku. Pre auto, ktoré žiari krásou a pôvabom sú však nasledujúce slová horšie ako škrípanie klincom po laku: Maserati Quattroporte chce dobyť nové trhy a so šiestou generáciou luxusnej limuzíny chcú Taliani bodovať najmä na rastúcom čínskom trhu. Hrozné oznámenie pre milovníkov tejto značky – ako svadba bez lásky a citu, ktorými sa Taliani tak zvyknú hrdiť. Ešte horšia je informácia, že keď sa na budúci rok chystajú s modelom do predaja, cena sa má začínať na 115 000 €. Otázkou teda je, či bude novinka vôbec dostupná aj pre európskych záujemcov.

Zdroj: Maserati

Zákazník dostane viac

Poďme ale aj k pozitívnym správam: Nové Quattroporte narástlo do dĺžky približne o 20 cm na hrdých 5,26 metra. Z toho profitujú predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách, preto vďaka tomu budúce Quattroporte bude atraktívne predovšetkým ako limuzína so šoférom. Je to jedno z hlavných kritérií pre nákup v Číne a v USA.  Ak by existovala aj kratšia verzia, s dĺžkou približne 4,90 m by úspešne súťažila proti etablovaným nemeckým konkurentom. Rozsiahlejšie použitie hliníka prinieslo úsporu hmotnosti, nové Quattroporte má vážiť 1940 kg, o 50 kg menej, ako terajší model.

(Ne)tradičný vzhľad

Quattroporte síce má svoj typický štýl, no v dizajne cítiť prvky DNA dvojdverových modelov GranTurismo a GranCabrio. Typické sú odvetrávacie otvory v blatníkoch a štvorica koncoviek výfukov. Novú podobu vozidla zdôrazňujú užšie svetlomety, typické bezrámové bočné okná, stúpajúca bočná línia karosérie a plochý chladič. Čierna a široký, so slávnym trojzubcom uprostred. V menej extravagantnom a viac elegantnom interiéri dominuje koža a drevo. A ešte leštený kov.

Zdroj: Maserati

Čo bude pod kapotou

O pohon sa budú starať osemvalcové a pravdepodobne aj šesťvalcové motory. Zatiaľ to bude atmosféricky plnený vidlicový osemvalec, pravdepodobne prepracovaný súčasný motor s objemom 4,7 litra. Má mať výkon približne 390 kW (530 k). Alternatívou je 4,2-litrový V8 s výkonom približne 410 koní, teda minimálne 306 kW. Objavili sa aj špekulácie, že taký výkon má mať neskôr V6 turbomotor. Pribudnúť má aj dieselová V6 v septembri 2013, pravdepodobnejšie až 2014, keď automobilka oslávi storočnicu. Ale nie je isté, či pôjde aj pod kapotu nového Quattroporte. Skôr je určený pre pripravované SUV Levante. Nový šesťvalec má prísť pod kapotu modelu s legendárnym názvom Ghibli. Ten sa má zaradiť pod Quattroporte  a bude konkurovať napríklad BMW radu 5. Istotu by neskôr mala mať verzia s pohonom na všetky kolesá – tradične v taliankych automobilkách nazvaná „integrale“. Presné údaje ako aj ceny zatiaľ Maserati neuvádza. Motory sa však opäť budú vyrábať spoločne s Ferrari v Maranelle.

Zdroj: Maserati

Plánujú predávať oveľa viac

Prvé Quattroporte sa na trhu predstavilo v roku 1963 a v segmente rýchlych sedanov prinieslo revolúciu v priestrannosti. Pod kapotou bol  4,2-litrový vidlicový osemvalec so 191 kW (260 k). Dokázal zrýchliť prvý „Štvorderák“ na 220 km za hodinu. Z prvej generácie sa vyrobilo len 776 kusov. Ako bude úspešná momentálne najnovšia sa dá ťažko predpokladať. Cieľom Maserati je totiž v roku 2015 predať 50 000 áut. V minulom roku ich predali iba 6200. Viac ako osemnásobný rast predaja má pomôcť zabezpečiť nielen novo predstavené Quattroporte, ale aj dva nové už spomenuté modely. Vyrábať sa majú na predmestí Turína v starej Bertoneho továrni. Odtiaľ poputujú do celého sveta vrátane USA a Číny.

Jozef Vydra
ZDROJ: Maserati

Komentáre k článku


Stream naživo