2012-11-14 14:10:00
Nový VW Golf lacnejší
Nový Golf siedmej generácie je evolúciou osvedčeného
Zdroj: VW

Nový VW Golf lacnejší ako predchodca

Koľko bude stáť u nás novinka z dielne VW zatiaľ nie je jasné. Vieme však, že trojdverová verzia nebude k dispozícii. Indície napovedajú, že by siedma generácia mohla začínať pri 14 000 €.

Samozrejme pre základný model s motorom 1.2 TSI/63 kW. V porovnaní s nemeckým trhom budeme aspoň v parametri cena na tom lepšie. Keby tak ešte aj s príjmami... Nemci už vedia svoje. Trojdverový Golf VII vo výbave Trendline s už spomenutým zážihovým turbomotorom 1,2 TSI bude k dipozícii za 16 975 eur. Teda v rovnakej cene, ako má šiesta generácia so starým atmosférickým štvorvalcovým 1,4 litrovým motorom s 59 kW. Verzia predchádzajúcej generácie s motorom 1,2 TSI je drahšia o 455 €. Nový model má ale okrem kompletnej bezpečnostnej výbavy v sérii aj päťpalcový dotykový displej, alebo systém štart/stop.

Evolučný posun vpred

Posledný Golf nezaprie genetickú dedičnosť s predchádzajúcimi radmi. Na prvý pohľad nevybočuje výrazne z radu, hoci modernizáciu vidieť aj cítiť. Volkswagen Golf sa totiž medzigeneračne výrazne zmenil. Aj vďaka tomu, že je širší a nižší pôsobí viac dynamicky ako predchodca. Okrem „spoločnej“ prednej masky, ktorou sa identifikujú v poslednom čase modely VW sa naozaj na prvý pohľad žiadna revolúcia nekoná. Akurát obliny

Zdroj: VW
Zdroj: VW

ustúpili hranám a ostrejším líniám. Reflektorom dominujú denné LED svetlomety v tvare U. V interiéri sa objavila výraznejšie prepracovaná prístrojová doska. Palubná doska má pomerne konzervatívne tvary a jasne rozčlenené ovládače. Smerom k vodičovi natočená stredová konzola naznačuje, že nový Golf má trochu športového ducha. Batožinový priestor narástol na základných 380 litrov.

Zmeny najmä pod kabátom

Od svojho predchodcu, ktorý mal hlavne podvozok takmer identický s piatou generáciou, sa „sedmička“ odlišuje výraznejšie práve technikou. Vážnou zmenou je nasadenie modulárnej platformy MQB. Koncern ju prvý raz predstavil pri Audi A3. Dostanú ju aj ďalšie modely, Golf má byť najpredávanejším. Najvýraznejšou zmenou je pokles hmotnosti, až o 100 kilogramov v niektorých verziách. Logicky to prináša nižšiu spotrebu a na druhej strane vyššiu dynamiku. Pod kapotou veľa nových motorov nenájdeme, zatiaľ jedinou má byť iba prepĺňaný benzínový štvorvalcový motor 1.4 TSI s výkonom 103 kW (140 k). Má zaujímavú vlastnosť: dokáže v závislosti od záťaže deaktivovať dva valce. To prispieva k výraznému zníženiu spotreby. Do dvoch rokov má pribudnúť aj elektrický pohon s dojazdom na batérie približne 50 kilometrov. Celkový dojazd s pomocou benzínového motora by mal byť okolo 600 km.

Technológie majú zelenú

A bude ich, aj tých najnovších, dosť na palube novinky. V prvom rade budú dozerať na bezpečnosť vodiča a posádky. K dispozícii bude napríklad monitorovanie jazdných pruhov,  radarový tempomat, automatické núdzové brzdenie do rýchlosti 30 km/h, ale aj  snímač únavy. Výrazné zmeny zaznamenal multimediálny systém. Má dotykovú obrazovku, ktorá podľa stupňa výbavy môže mať uhlopriečku až 8 palcov, tiež snímač priblíženia prsta, ale aj možnosť sťahovania aplikácií, tak to dnes umožňujú mobilné telefóny.

jv

Komentáre k článku


Stream naživo