Nová generácia Hondy CR-V aj na Slovensku
Bola medzi prvými, ktorá odštartovala kategóriu vozidiel SUV. Na európskych trhoch sa objavila v roku 1997. Úspešne sa dočkala už štvrtej generácie, ktorá sa oficiálne sa predstavila aj na Slovensku.
Honda CR-V je globálny model. Predáva sa na 160 trhoch po celom svete. Za približne posledných 15 rokov tvorí 50% predaja všetkých modelov Honda. Aj u nás sa uchytila a predchádzajúca, presnejšie už odchádzajúca generácia so 4000 predanými kusmi tvorila desatinu predaných vozidiel Honda na Slovensku. Čo prináša nástupca úspešnej tretej generácie?
Revolúciu nečakajte, zmeny áno
Novinka je pokračovaním toho dobrého z doterajšieho modelu a pridáva ďalšie benefity. Rázvor, dĺžka aj šírka sa nezmenili, ale auto je nižšie o 3 cm. To sa, samozrejme aj s ďalšími zmenami dizajnu karosérie, podpísalo pod zníženie aerodynamického odporu o 6,5 percenta.
Má to vplyv na zníženie spotreby. Prispeli k tomu ložiská so zníženým trením a pneumatiky s nízkym valivým odporom, ale tiež dva zmodernizované motory. Je to nová verzia benzínového 2,0 i-VTEC 114 kW (155 k) a dieselového 2,2 i-DTEC 110 kW (150 k) so spotrebou nižšou zhruba o liter. Benzínový motor získal 4 kW výkonu, spotreba klesla na 7,2 litra /100 km. Naftový motor na výkone, ani krútiacom momente (350n Nm) nezískal, ale okrem nižšej spotreby (priemerná 5,6 l/100 km) sa znížili aj emisie. V ponuke je aj štart/stop systém sériovo montovaný do všetkých modelov s manuálnou prevodovkou. Pre Hondu CR-V je novinkou systém pre podporu ekologickej jazdy EcoAssist, známy už z iných modelov značky. Znižuje spotrebu pri zachovaní (takmer) rovnakej dynamiky. V ponuke sú dve prevodovky - päťstupňová automatická a šesťstupňová manuálna. Automatická dostala ohrievač kvapaliny a vďaka kvapaline s nižšiu viskozitou sa zmenšilo trenie.
4x4 po novom
Vozidlá kategórie SUV sú (zväčša) s pohonom všetkých kolies. Honda CR-V nie je výnimkou. Predsa len sa zmenil. Predchádzajúca generácia pripájala pohon zadnej nápravy, až keď prekĺzli kolesá prednej. V Honde po prvýkrát debutuje pohon všetkých kolies RealTime AWD, ktorý zapína všetky kolesá pri každom pohnutí. To zlepšuje rozbeh na šmykľavom povrchu. Až keď nezistí žiadny problém s trakciou, odpojí po chvíli zadnú nápravu. Výkon sa prenáša na všetky kolesá automaticky aj pri jazde do kopca, či pri jazde z kopca. V ponuke je novinkou aj model výlučne s predným náhonom. Týka sa to len benzínovej verzie pohonu, všetky naftové budú mať v sérii pohon všetkých kolies.
Interiér s novinkami
Možno to niekomu bude ľúto, že nová generácia prišla o samostatne posúvateľné zadné sedadlá. Ale nemusí, lebo Honda prišla s iným riešením. V prvom rade zväčšila objem batožinového priestoru na 589 litrov (je to viac o 60 litrov, ako mal predchodca). Novinkou je dobre prepracované sklápanie zadných sedadiel do roviny bez nutnosti ďalšej asistencie dvoma pármi páčok z batožinového priestoru, resp. po bokoch sedadiel. Po ich sklopení sa zväčšila dĺžka ložného priestoru. Otváranie dverí batožinového priestoru je v najvyššej výbave Executive motorizované, ale nechcete čakať na ich otvorenie, alebo zavretie, môžete to urobiť aj ručne. Nová CR-V sa bude ponúkať v piatich stupňoch výbavy: S, Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive.
Zamerané na bezpečnosť
Karoséria získala vyššiu tuhosť, využíva sa pri nej technológia nárazovej kompatibility. V rámci crash testov Euro NCAP získala nová CR-V 4 hviezdičky. Model má špeciálny systém na ochranu pred poranením krku. Honda myslí aj na ktívnu bezpečnosť. Model vybavila prednými aj zadnými LED svetlami. V ponuke sú aj Bi-HID svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Novinkou je tiež systém LKAS pre udržanie v jazdnom pruhu, aktívny elektrický posilňovač riadenia, aktívne bezpečnostné pásy pre podporu pri športovej jazde a svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení.
Motor |
Výkon kW/(k) |
Prevodovka |
S |
Comfort |
Elegance |
Lifestyle |
Executive |
2.0 i-VTEC 2x4 |
115 (156) |
6MT |
20 990 |
21 990 |
23 990 |
|
|
2.0 i-VTEC 4x4 |
115 (156) |
6MT |
23 140 |
24 140 |
26 140 |
29 140 |
31 940 |
2.0 i-VTEC 4x4 |
115 (156) |
5AT |
24 690 |
25 690 |
27 690 |
30 690 |
33 490 |
2.2 i-DTEC 4x4 |
110 (150) |
6MT |
|
26 690 |
28 690 |
31 690 |
34 490 |
2.2 i-DTEC 4x4 |
110 (150) |
5AT |
|
28 240 |
30 240 |
33 240 |
36 040 |
Pozrime sa ešte na výbavu, ktoré novinka so sebou prináša:
Základná výbava S (od 20 990 €) je k dispozícii len s benzínovým motorom 2.0 i-VTEC. Za verziu s pohonom všetkých kolies je príplatok 2 150 eur. Už základ obsahuje 6 airbagov, asistent pre rozjazd v kopci aj pre jazdu z kopca (HSA), diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, tempomat, elektrické ovládanie okien vpredu i vzadu, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou, prípravu na autorádio so 4 reproduktormi a vstupy AUX a USB a 17“ kolesá z ľahkých zliatin.
Výbava Comfort (od 21 990 eur) má oproti výbave S navyše duálnu klimatizáciu, autorádio s podporou MP3, dojazdové koleso a kryt batožinového priestoru.
Výbava Elegance (od 23 990 eur) pridáva k výbave Comfort stierače s dažďovým senzorom, automatické spínanie svetiel pri zotmení, zadnú parkovaciu kameru a predné aj zadné parkovacie senzory, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá aj pomocou diaľkového ovládania, BluetoothHands Free (HFT), kožený volant a koženú hlavicu radiacej páky, alarm, predné hmlové svetlá, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou a zadný výduch klimatizácie.
Výbava Lifestyle (od 29 140 eur) obsahuje navyše oproti výbave Elegance interiér v kombinácii koža-Alcantara, Bi-HID svetlomety, automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS), audiosystém so subwooferom, vyhrievané predné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektricky nastaviteľnú tuhosť bedrovej opierky sedadla spolujazdca, tmavé bočné a zadné sklá, strešné lyžiny v striebornej farbe a 18” kolesá z ľahkých zliatin.
Výbava Executive (od 31 940 eur) disponuje oproti stupňu Lifestyle ešte navyše svetlý alebo čierny kožený interiér, bezkľúčový vstup a zapaľovanie, elektrické otváranie piatych dverí, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča (8 smerov) s možnosťou uloženia 2 polôh nastavení, panoramatickú strechu a kovové prahy dverí.
Prvkov výbavy je však podstatne viac, aj v základe. Podrobnejšie informácie získate u zástupcov značky, nový model práve prichádza aj do predaja.
ZDROJ: Honda
Komentáre k článku