2019-08-01 15:45:00
SEAT Leon jeden milión
SEAT Leon jeden milión
Zdroj: Seat

Súčasný SEAT Leon si kúpilo už milión zákazníkov

Tento týždeň SEAT Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik.

Najpredávanejší model značky dosiahol jeden milión predaných exemplárov od svojho uvedenia na trh. Najlepšie predávaný model značky SEAT mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne e ešte do konca roka sa začal predávať v prvých štátoch. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie „formula Leon“, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu značky SEAT a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov.

Zdroj: Seat

Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Vývoj tejto stavebnice, ktoré priniesla bezprecedentný skok vpred v oblasti technológie a výroby, si vyžiadal náklady 800 miliónov eur. Modelom Leon kvalita výroby španielskej značky dosiahla štandard koncernu Volkswagen. Okrem toho aktuálna generácia prispela k stabilizácii 1 600 pracovných miest priamo vo výrobnom závode a vyše 6 000 pracovných miest v dodávateľskom priemysle.

Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, vysvetlil, že „SEAT Leon, a to predovšetkým jeho tretia generácia, predstavuje skutočný pilier značky. Je to najširšie evidovaný a oceňovaný automobil SEAT na všetkých piatich kontinentoch. Leon predstavuje jeden z hlavných motorov transformácie značky a prispel k rekordu predaja SEAT v roku 2018 s 517 600 vozidlami, ktoré odovzdali zákazníkom.“

Automobil, ktorý zmenil SEAT

Úspech modelu Leon transformoval najnovšiu históriu značky SEAT z komerčného a finančného hľadiska a vyvolal kvalitatívny skok v oblasti imidžu značky. Okrem toho Leon umožnil zvýšiť aj ziskovosť na vyrobený kus automobilu SEAT, čo prispelo k obratu z negatívneho hospodárskeho výsledku značky v roku 2012 (-149 miliónov eur) po historicky najlepší ekonomický výsledok značky v roku 2018 (zisk po zdanení 294 miliónov eur).

SEAT uzavrel rok 2012 s počtom 321 000 predaných automobilov, čo je takmer rovnaký počet vozidiel ako značka predala v prvých šiestich mesiacoch roka 2019 (314 000 kusov). Leon sa stal kľúčovým modelom pre rast predaja v Nemecku a Veľkej Británii. Predaj modelov SEAT tam vzrástol o takmer 70 %, respektíve 60 % od roku 2012. Leon je naďalej najpredávanejším modelom SEAT, v prvých šiestich mesiacoch roka 2019 bol každým štvrtým predaným automobilom španielskej značky.

Zdroj: Seat

SEAT Leon bol prvým automobilom v kompaktnom segmente, ktorý mohol byť vybavený reflektormi full LED. Tento charakteristický prvok spolu s delenými hranami (blistrami) na bokoch karosérie a dynamicky vyladeným podvozkom tvoril základ športovej osobnosti kompaktného modelu. Postupne dostal najmodernejšie technológie - SEAT Full Link, neskôr digitálny združený prístroj a bezdrôtovú nabíjačku smartfónu. Zvýšili komfort posádky. Všetky tieto výdobytky prispeli k osobitnému statusu modelu Leon tretej generácie.

Pôvodne SEAT predstavil svoj kompaktný model s troma verziami karosérie: trojdverovou, päťdverovou a kombi, ku ktorým neskôr pribudla osobitná verzia kombi X-PERIENCE so zväčšenou svetlou výškou a pohonom všetkých kolies. Pred blížiacou sa generačnou obmenou má už len päťdverovú verziu a kombi Sportourer ST. Okrem benzínových a naftových motorov ponúka aj ekologický motor TGI na stlačený zemný CNG, aj vysoko výkonnú verziu CUPRA.

Wayne Griffiths, člen predstavenstva SEAT pre predaj a marketing a súčasne CEO značky CUPRA dodal, že najdôležitejšie pri tretej generácii modelu SEAT Leon je jeho široká akceptácia aj sedem rokov po jeho uvedení. V roku 2017 aktuálna generácia dosiahla historický predajný rekord 170 000 kusov. „Aj teraz v roku 2019 sme si istí, že si zachová vysoký predaj približujúci sa k tejto hodnote. Leon bol a bude aj naďalej jedným z najdôležitejších modelov, rovnako pre značku SEAT, ako aj pre značku CUPRA. Jeho rozličné typy karosérie a verzie robia z neho najvšestrannejší a najuniverzálnejší modelový rad značky.“

Zdroj: Seat

Vedeli ste, že…?

  • SEAT Leon prvej generácie sa začal predávať v októbri 1999; preto v tomto roku Leon oslavuje svoje 20. výročie.
  • Celkovo SEAT doteraz predal 2 210 712 kusov z modelového radu Leon: 534 797 kusov prvej generácie, 675 915 druhej generácie a 1 000 000 tretej. Na aktuálnu generáciu tak pripadá 45 % z celkového predaja modelového radu Leon za uplynulých 20 rokov.
  • SEAT Leon sa predáva na všetkých piatich kontinentoch, od Španielska (kde sa v súčasnosti predáva najväčší počet) po Mexiko, Maroko, Singapur alebo Nový Zéland.
  • Nemecko, Španielsko a Veľká Británia sú tri trhy na ktorých sa predala väčšina automobilov Leon tretej generácie.
  • Ak by sa 1 000 000 automobilov SEAT Leon predaných od roku 2012 postavilo za sebou, vytvorili by rad dlhý 4 370 kilometrov, čo predstavuje trojnásobok vzdialenosti medzi mestami Barcelona a Wolfsburg.

AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo