13.06.2018

Honda Civic Type R vytvorila nový rekord

Stalo sa to na celkom sériovom štandardnom automobile s cestnými pneumatikami na okruhu Magny-Cours.

Týmto sa začala akcia „Type R Challenge 2018“. Po debute automobilu Honda Civic „Type R Challenge 2018“ na ženevskom autosalóne dosiahol tento vysokovýkonný hatchback rekord okruhu Magny-Cours GP vo Francúzsku časom 2 minúty a 1,51 sekundy pre sériovo vyrábané automobily s predným náhonom. Pilotom automobilu Type R bol jazdec WTCR Esteban Guerrieri, ktorý v seriáli FIA World Touring Car Cup 2018 súťaží na Honde Civic TCR za tím Münnich Motorsport.

Okruh Magny-Cours GP je 4,4 km trať, tvorená pomalými ostrými zákrutami, časťami s rýchlymi spomaľovacími šikanami a dlhými rovinkami. Optimalizovaný dvojlitrový motor VTEC TURBO dáva automobilu Civic Type R výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 400 Nm. Jeho mimoriadna parametre umožnili Guerrierimu využiť charakter trate.

Vhodné aerodynamické vlastnosti automobilu s najlepším pomerom vztlaku a odporu v jeho triede perfektne vyhovovali tomuto francúzskemu okruhu. Systém adaptívneho tlmenia automobilu Civic Type R v režime +R zabezpečuje tvrdšiu jazdu a väčšiu agilitu pre ňu.

Esteban Guerrieri o rekorde okruhu povedal: Najlepšia vec na Type R je to, že vám dáva sebadôveru. Veľmi dobre reaguje a poskytuje dobrú spätnú väzbu. Ľudia hovoria, že Type R je dokonalý výkonný hot hatch a my sme dokázali, že ním skutočne je. Tento automobil posunul hranice toho, čo je možné dosiahnuť s predným náhonom.“

Rekord posilňuje pozíciu Civicu Type R ako etalónu danej triedy. Guerrieri sa vyjadril aj ku flexibilite Type R ako cestného a okruhového auta: „Krása je v tom, že režim +R môžeme použiť na trati, potom prepnúť na režim Comfort a vyraziť domov.“

Cieľom akcie Type R Challenge 2018 je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych pretekárskych okruhoch. Rekordný čas na okruhu Magny-Cours predstavuje prvý úspech akcie Type R Challenge 2018, v ktorej sa tím pretekárskych hviezd Hondy pokúsi prekonať rekordy sériovo vyrábaných vozidiel s predným náhonom na viacerých legendárnych európskych pretekárskych tratiach vo výrobných špecifikáciách Honda Civic Type R.

Pri podobnej výzve v roku 2016 prekonala Honda automobilom Civic Type R predchádzajúcej generácie rekordy okruhov Estoril, Hungaroring, Silverstone a Spa-Francorchamps. V roku 2018 sa Honda pokúsi prekonať ešte aj rekordy na týchto štyroch okruhoch.

V zostave jazdcov pre ďalšie pokusy o rekordy okruhov v rámci akcie Type R Challenge 2018 je bývalý svetový šampión Formuly 1 a súčasný jazdec NSX Super GT Jenson Button (UK), jazdec WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko), hviezda NSX Super GT Bertrand Baguette (Belgicko) a legenda BTCC Matt Neal (UK).

Rekordný čas okruhu Magny-Cours je druhým traťovým rekordom, ktorý dosiahol nový automobil Honda Civic Type R. V apríli 2017 sa sériový prototyp stal doteraz najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom s predným náhonom na okruhu Nürburgring Nordschleife, keď dosiahol rekord 7 minút a 43,8 sekundy.

Nová Honda Civic Type R si uchováva zdedenú krvnú skupinu vysokovýkonného hatchbacku Honda a vo svojej triede nie je len najrýchlejším automobilom, ale má aj najlepšiu akceleráciu. Najnovší športový automobil so známym „červeným H“ bol súčasťou nového vývojového programu desiatej generácie Civicu, doteraz najväčšieho v histórii Hondy. Jeho konštrukcia umožňuje najlepšiu jazdu v segmente hot hatch na ceste aj na pretekárskej trati. Má ľahkú karosériu s vysokou tuhosťou, nízkym ťažiskom a sofistikovaný systém odpruženia s dvojosovou vzperou, ktorý znižuje vplyv akcelerácie na riadenie a zlepšuje prudký prejazd zákrutami.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku