2017-06-15 16:40:00
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R 2017
Zdroj: Honda

FOTO: Nová Honda Civic Type R v detailoch a v bohatej fotogalérii

Honda vypustila do obehu všetky kľúčové informácie o novom Civicu Type R spolu s galériou.

Nová generácia modelu Honda Civic Type R aktuálne drží rekord okruhu Nurburgring pre najrýchlejšie auto s predným náhonom. Cca dvadsaťkilometrový okruh prezývaný „Zelené peklo“ prešiel produkčný prototyp auta s minimálnymi rozdielmi v porovnaní so sériovým modelom za 7 minút a 43 sekúnd. Automobil bol vybavený ochrannou klietkou a pre zachovanie identickej hmotnosti tak bol „pripravený“ o niekoľko komfortných prvkov výbavy.

Nový Type R sa dostane do sériovej výroby počas tohto leta a prvý zákazníci sa naň v Európe môžu tešiť už na jeseň. Automobil sa pre celý svet vrátane Japonska bude vyrábať v závode Swindon vo Veľkej Británii. Prvýkrát ho bude Honda dovážať aj do Severnej Ameriky.

Automobil medzigeneračne prešiel zásadnou zmenou. Duch Type R presídlil zo staršieho Civica na úplne nový model postavený v podstate od základov nanovo. Auto tak dostáva nielen ostrejší vzhľad a nižšie ťažisko, no tiež úplne novú tuhšiu konštrukciu a multi-link na zadnej náprave. Prepracovaný systém zavesenia kolies pomôže k stabilite vo vyšších rýchlostiach.

Podkapotou modelu Civic Type R sa nachádza radový štvorvalcový motor 2,0 VTEC Turbo s maximálnym výkonom 235 kW (320k) pri 6500 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm v rozpätí od 2500 do 4500 ot/min.

Motor umožňuje autu s výhrade predným náhonom zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 272 km/h.  

Zdroj: Honda

Nový Type R disponuje upravenou prevodovkou s novým jednohmotným zotrvačníkom, ktorého uplatnenie znížilo zotrvačnosť o 25%. To spolu s nižším finálnym prevodom o 7% zlepšilo charakteristiku radenia a odozvu motora pri akcelerácii.

Samozrejmosťou je rev-matching technológia vyrovnávania otáčok pri radení. Vyrovnávanie otáčok pri radení pomáha zrýchliť radenie s manuálnou prevodovkou s nižšou námahou pre pohonné ústrojenstvo, chráni ako jazdu pred nepríjemnými trhavými pohybmi, tak aj prevodovku pred nesprávnym, alebo priveľmi rýchlym radením.

Dlhú životnosť prevodovky zabezpečuje prepracovaný kvapalinový chladič oleja prevodovky, ktorý je umiestnený tak, že využíva tiež prúdenie vzduchu pod motorom pre dodatočné chladenie. To pomáha s chladením najmä pri jazde vysokou rýchlosťou.

Motor pre Type R naďalej využíva mono-scroll turbodúchadlo (v súčasnosti väčšina výrobcov prechádza na twin-scrol turbodúchadlá). Za všetko môžu skratky VTEC a dual VTC. Variabilné časovanie a elektronicky ovládaný zdvih (VTEC) umožňuje znižovanie turbodiery nastavovaním výfukových ventilov tak, že v nižších otáčkach zvyšuje prúdenie výfukových plynov. Dvojité časovanie zasa zlepšuje ovládanie nasávacích ventilov podľa otáčok motora tak, aby sa zlepšila odozva a spotreba paliva.

Zdroj: Honda

Významnú úlohu pri navyšovaní výkonu zohráva prepracované chladenie. To zabezpečuje vysokovýkonný medzichladič, no tiež zlepšené kvapalinové chladenie hlavy valcov a kanálik oleja pre každý piest samostatne pre lepšie chladenie vo vnútri motora. To výrazne prispieva k zlepšeniu odolnosti motora voči klepaniu a predlžuje životnosť aj napriek extrémnemu zaťaženiu pri častých jazdách na okruhu.

K zlepšeniu charakteru motora prispieva aj trojitý výfuk, úplná novinka pre Civic Type R. Štandardne sú pre vedenie spalín využívané vonkajšie väčšie výfuky, stredový menší výfuk funguje ako pomocník pre zlepšenie zvukového prejavu motora. Spätný tlak sa vďaka tomuto systému znížil o 10%. Pri nižšom až strednom zaťažení motora ale tretí výfuk funguje ako vysávač (negatívny tlak vo výfuku), čo prispieva k zníženiu dunenia vo výfukovom systéme, ktoré by inak otravovalo posádku v automobile. Type R je tak zhovievavejší k bežnému jazdeniu v meste, či na diaľnici. K tomu dopomáhajú aj lepšie tlmiace materiály v kabíne.

Type R disponuje prepracovanými jazdnými režimami, ktoré využívajú aj tlmiče nastaviteľné vo väčšom rozsahu, takže Comfort je komfortnejší, kým R+ je naďalej rovnako okruhový režim. Comfort navyše umožňuje rýchlu jazdu aj na horších povrchoch bez straty priľnavosti, čo dozaista ocení nejeden vodič na našich cestách.

Zdroj: Honda

Stručne a skrátka: nový Type R bude komfortnejší pre bežné jazdenie, no ešte istejší a výkonnejší pre športovú jazdu. Civic Type R od klasického Civicu odlíšite samozrejme výrazným bodykitom, prítlačným krídlom a tiež čierno-červeným prevedením interiéru.

Inak Type R ťaží zo schopností štandardného Civicu, o nich zistíte viac tu.

 

  

jh

Komentáre k článku


Stream naživo