16.09.2014

Ford S-Max 2015 predstaví svetovú novinku, ponúkne 7 sedadiel aj pohon 4x4

Druhá generácia Fordu S-Max sa voči konceptu, predstavenom v Ženeve, líši len v detailoch.

Nové MPV sa ukáže v Paríži, kde by mal zaujať maskou v štýle Aston Martin, bočnými airbagmi pre zadné sedadlá a ďalšími malými prekvapeniami. MPV si z poslednej, doposiaľ v Európe ešte nepredávanej generácie Mondea prevzal S-Max platformu a niektoré technické riešenia a so siedmymi miestami pokračuje s líniami, ktoré priniesol modernizovaný Focus a Fiesta.

Práve vizáž v štýle Aston Martina sa v značke s modrým oválom na kapote postupne rozširuje na celú ponuku osobných áut. Pri porovnaní so súčasnou generáciou prináša nové dizajnové stvárnenie dynamickejší vzhľad.

V sérovej podobe bude menej chrómu, za zadnými dverami sa objaví skutočný stĺpik. Predné okno zasahovať až nad dvojicu predných pasažierov, namiesto toho bude k dispozícii panoramatická strecha. Zostáva dvojica úzkych a pretiahnutých hlavných svetiel. Viac ako zovňajškom však S-Max chce zaujať interiérom. Vnútri preto ponúkne v rámci svetového prvenstva elektricky ovládaný druhý aj tretí rad sedadiel. Predné dostanú vyhrievanie, chladenie aj masážny strojček, chýbať nebude ani otváranie batožinového priestoru pomocou „kopanca“ pod nárazníkom, ktorý poznáme z modelu Kuga.

V rámci zvýšenia bezpečnosti pribudnú bočné airbagy pre zadné sedadlá, tie čelné sú pritom samozrejmosťou. S-Max okrem toho dostane aj nový aktívny parkovací systém, monitoring jazdy v správnom pruhu, detekciu vozidiel v slepom uhle, či autonómne brzdy. Vďaka tomu by tak mohol zacieliť na zisk piatich hviezd v crash testoch Euro NCAP. A to je ocenenie, ktoré tento rok veľa nových áut nezískalo.



Presunúť sa môžeme pod kapotu. Benzínové motory budú zastupovať 1,5 litrový a dvojlitrový motor EcoBoost. Prvý ponúkne 118 kW (160 k), druhý potom dokonca 177 kW (240 k). V ich prípade nie je jasná ponuka prevodoviek, v tomto prípade si budeme musieť počkať na parížsky autosalón.

Dieselový pohon bude zastupovať hlavne dvojlitrový štvorvalec naladený na 88 kW (120 k). Spriahnutý bude s šesťstupňovým manuálom, zatiaľ čo u silnejších variantov produkujúcich 110 a 132 kW (150 a 180 k) bude možné siahnuť aj po dvojspojkovom automate.

Isté však je, že máme čakať aj pohon všetkých kolies. Nie je ale jasné, či systém 4x4 máme očakávať hneď od budúceho leta, kedy sa začne predaj novej generácie, alebo či nový S-Max pôjde spočiatku za zákazníkmi len s predným pohonom. Na to, ako o údajoch o dynamike jazdy, či  spotrebe ale môžeme zatiaľ len špekulovať. Viac informácií prinesie Ford na Parížskom autosalóne.

Ford S-Max, modelový ročník 2015, ba sa mal predávať za podobné ceny ako jeho súčasná generácia, teda niekde v intervale 23 000 až 32 000 eur.

A ešte jedna informácia zo zákulisia: hoci to značka zatiaľ ešte stále nepotvrdila, aj S-Max by mohol mať, podobne ako Grand C-Max, Podkapotou litrový trojvalec  EcoBoost s viacerými oceneniami Motor roka. Paríž povie viac.

Jozef Vydra
ZDROJ: motorcarfans.com

Komentáre k článku