2014-05-16 11:14:56
Volkswagen Golf Sportsvan nahradil
Volkswagen Golf Sportsvan nahradil Golf Plus
Zdroj: VW

Volkswagen Sportsvan nenápadne a potichu nahradil v ponuke Golf Plus

Najprv sa ako koncept predstavil na minuloročnom jesennom frankfurtskom autosalóne.

Už vtedy nemal ďaleko k sériovej výrobe. Z čoho sa dá usudzovať, že to nebol koncept, ale prototyp. Celkom nenápadne sa dostal aj na slovenský trh.

Väčšia verzia Golfu je Sportsvan, akýsi zväčšený Golf pre rodiny, ktorý sa nachádza  na rozhraní medzi klasickými hatchbackom (Golf) a kompaktným autom MPV (Touran). Golf Plus, ktorý predstavili počas kraľovania piatej generácie a pokračoval cez šiestu až skončil pri súčasnej siedmej. Od roku 2004 to znamená 10 rokov životného cyklu.

Karoséria aj interiér sú oproti klasickému hatchbacku zmenené, cítiť a vidieť nárast rozmerov. Oproti klasickej päťdverovej verzii Golfa je Sportsvan dlhší o 83 milimetrov, oproti modelu Golf Plus dokonca o 134 milimetrov. Zväčšil sa aj batožinový priestor. Oproti štandardnému Golfu má k dobru 126 milimetrov na výšku a iba 8 mm na šírku. Upravené proporcie sú evidentné na prvý pohľad, pôsobí menej obézne než v minulosti, centimetre navyše celkom nezničili dynamický vzhľad originálu. Exteriérový dizajn hovorí jasnou rečou, aj keď karoséria je prakticky celá nová vrátanie svetiel či masky chladiča.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Väčšie rozmery umožnili vo vnútri vytvoriť viac miesta. Batožinový priestor má ďalších 74 litrov, v porovnaní s modelom Golf Plus dokonca o 110 litrov a s celkovou hodnotou 498 l atakuje 500 litrovú hranicu. Zadná lavica sa dá posúvať o 180 mm, v polohe vpredu možno pridať do kufra ďalších 87 litrov nákladu. Zložené zadné sedadlá zväčšia objem na 1520 litrov. Dizajn a ergonómia interiéru sa zmenili len minimálne, palubná doska má však odlišné tvarovanie s viacerými hranami.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Po technickej stránke je základom auta platforma MQB a väčšina dielcov je identická s klasickým Golfom. Napriek tomu má tento minivan má vlastnú identitu, aj keď základné rysy zdieľa s hatchbackom. Najmä zboku má však dynamické línie napriek tomu, že dostal väčšie bočné okná. Prírastok sedmičkového radu Golf meria 4338 milimetrov na dĺžku, na šírku má 1807 a na výšku 1578 milimetrov. Rázvor osí kolies 2685 milimetrov je dobrým predpokladom na dostatok miesta na kolená cestujúcich vzadu, kde je o 48 milimetrov viac miesta.

Ponuka motorov obsahuje benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a dva turbodiesle 1,6 TDI a 2,0 TDI s výkonmi 81 a 110 kW (110 a 150 k). Od júna pribudne motor 1,2 TSI s dvoma modifikáciách s výkonmi 63 a 81 kW (85 a 110 koní), i motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Okrem základného benzínového motora s výkonom 63 kW a motora 1,6 TDI sa montuje štandardne 6-stupňová manuálna, na želanie sa montuje 7-stupňová prevodovka DSG s dvojitou spojkou.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Golf Sportsvan je v ponuke v troch verziách vybavenia Trendline, Comfortline a Highline, sortiment vybavenia na želanie obsahuje adaptívny tempomat ACC, monitorovanie mŕtveho uhla Blind Spot Monitor, asistent zachovania jazdného pruhu Lane Assist, parkovací systém Park Assist a asistenčný systém Dynamic Light Assist pre bi-xenónové reflektory. Multimediálne vybavenie zodpovedá sesterským modelom Golf/Golf Variant a siaha od štandardného rádia až po príplatkový navigačný systém Discover Pro. Ceny nového modelu Golf Sportsvan sa na Slovensku začínajú od 15 280 €.

Ako však novinka jazdí? To sme sa práve vybrali zistiť na juh Francúzska, kde prebieha medzinárodná dynamická prezentácia modelu. Budeme mať tak z prvej ruky prvé skúsenosti, o ktoré sa s vami podelíme.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo