12.04.2014

Renault sa chce do roku 2017 stať druhou najväčšou značkou v Európe

Šéfstvo Renaultu si kladie ambiciózne ciele, no pravdou je, že k tomu nemajú až tak ďaleko.

Renault sa podľa údajov ACEA nachádza v súčasnosti na štvrtej pozícii. Za sebou má koncern PSA a pred sebou Opel, Ford a ďaleko pred nimi Volkswagen, ktorý má oproti Renaultu a ostatným takmer dvojnásobný predaj vozidiel.

Pekný cieľ, otázka však znie ako to chce Renault dosiahnuť. Šéf Renaultu Stefan Mueller v rozhovore pre Automotive News Europe objasnil svoje predstavy. V prvom rade chce v roku 2017 dosiahnuť  zisk 5 percent pri obrate 50 miliárd EUR. K zisku sa okrem zvýšenia predaja vozidiel dá dopracovať aj zvýšenou maržou. Samozrejme to nie je také jednoduché. Ak by totiž automobilka plošne zvýšila marže, znamenalo by to, že autá, kde najviac rozhoduje cena by sa v konkurenčnom boji utopili.

Fígeľ tkvie v tom rozšíriť ponuku modelov aj do sfér, ktoré sú jednak zákazníkmi obľúbené a tiež do sfér, kde si značka môže vypýtať viac. Pomôcť by mala aj Dacia, no Mueller od nej neočakáva až taký rapídny nárast aký zaznamenala v minulom roku.

Mueller sa preto hlavne teší z úspechov Clia a Capturu, ktoré svojim dizajnom oslovili veľké množstvo zákazníkov. Okrem toho mu do karát hrá aj uvedenie nového Trafficu a nového Espace. Tvrdí však, že dvojkou sa iba vďaka týmto modelom nestanú.

Naznačil tak, že v blízkej budúcnosti môžeme očakávať modelovú ofenzívu značky s dôrazom na tie oblasti trhu kde je možné dosahovať väčší zisk – crossovery a luxusné automobily.

Pravdou ostáva to, že nedávny príchod Renaultu Twingo hovorí proti týmto krokom. Aj Mueller to priznal. Twingo nepatrí medzi vozidlá, ktoré by prinášali do firmy kopy peňazí. Napriek tomu je Twingo veľmi dôležitým modelom. Šéf Renaultu by toto auto rád videl na vrchole segmentu, aj keď si uvedomuje, že v konkurencii Fiatu 500 a iných to bude mať ťažké. Renault bude preto v reklamnej kampani na Twingo upozorňovať najmä na jeho priestrannosť, vyšší posed a pritom neuveriteľnú obratnosť. Twingo so zadným pohonom môže byť naozaj mimoriadne zábavné a pritom úsporné vozidlo.

jh
ZDROJ: Automotive news Europe

Komentáre k článku