21.03.2014

Dacia bude mať svoje malé Twingo. Nezmysel? Budúca realita!

Áno, Dacia naozaj chystá svoj entry-level model založený na Twingu. Kde je však v tom všetkom schované nejaké to ale?

Nuž, celá táto správa je síce zaujímavá, no pár vecí v nej sa ešte musí „utriasť“. Nové Twingo má totiž ešte len pár dní po svojej svetovej premiére a už sa svetom nesie zvesť, že na jeho platforme má postaviť Dacia svoje dlho sľubované auto za 5000 eur. Najmenší model Dacie po 44 rokoch so zadným pohonom? Nuž, vážení, kto povedal, že by to malo byť súčasné Twingo?

Renault vždy posúval svoju techniku pre Daciu a tá s radosťou využívala „renaulty z druhej ruky“ a treba potvrdiť, že v novodobej histórii značky to skvelo funguje. Dokonca tak, že hoci celý európsky trh v minulom roku poklesol o 1,7 %, Dacia vyrobila a predala viac o 23% svojich modelov!

Renault z toho generuje slušné zisky, výrobu sa darí vďaka neexistujúcim nákladom, na drahý vývoj (alebo veľmi nízkym, aby sme boli presní) udržať vo veľmi rozumných medziach a výsledkom sú nízke ceny, ktoré sa páčia zákazníkom. No a presne o tom ma byť najmenšia Dacia a jej hlavný tromf. Nebude však v zadnom pohone, ako sa už väčšina z vás, ale aj mnoho kolegov novinárov tešila!

 

Vari si myslíte, žeby sa Renault napriek nákladnému vývoju aj so svojim technologickým dvojčaťom z koncernu Daimler – Smartom Forfour vzdal výhody ziskov z novinky? Neveríme, skôr sa zdá byť celkom logická alternatíva využiť síce Twingo – ale to doterajšie.

Čo je na tom zlé? Nuž nič. Nový model neponúkne množstvo technologických vychytávok a čačiek k tomu, ale solídnu koncepciu s osvedčenými jazdnými vlastnosťami  a to všetko „za pusinku.“ 5000 eur je brutálne nízka cena, ktorá určite prinesie mraky záujemcov o malé, solídne a lacné auto. Napriek nízkej cene Dacia plánuje použiť vo svojom „drobcovi“ sériovo montovaný stabilizačný systém ESP a viac než dva airbagy. Šetriť bude na komfortných prvkoch, auto bude mať „iba“ plechové disky a veľa nelakovaných plastových častí karosérie.

Zadokolka za túto cenu by totiž bola príliš krásnou rozprávkou. Ako sme už uviedli, Renault by si nikdy nenechal „ukradnúť“ potenciálne zisky z predaja nového Twinga. Takže snívať môžeme spoločne ďalej, ale toto sa asi udeje až za pár rokov...

Ešte nie je známe, kedy sa malá Dacia dostane k zákazníkom. Pod kapotou by však mala mať pravdepodobne nový malý atmosferický trojvalec 1,0 SCe (52 kW). Všetky ďalšie prekvapenia ešte len prídu. No už teraz možno držať rumunskej automobilke palce. Lebo ak sa jej tento krok vydarí, konkurencii ostanú oči len pre plač. Ambíciami hlavne dobre predávať nové malé (mestské) auto sa totiž netaja mnohé automobilky, ktoré svojich „mrňúsov“ predstavili iba nedávno, alebo sa na to chystajú.

Jozef Vydra
ZDROJ: AutoBild.de

Komentáre k článku