2013-10-25 14:24:00
Nový Opel Insignia
Pre nový Opel Insignia, ale hlavne celú značku s bleskom v znaku je tvárou Miss Slovensko 2013 Karolína Chomisteková.
Zdroj: Jozerf Vydra

Nový Opel Insignia je u nás od 20 290 eur, prináša revolúciu v motoroch a ovládaní

Nový Opel Insignia mal nedávno svoju svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne IAA. Teraz je k dispozícii aj u nás.

Vlajková loď značky Opel upúta atraktívnejším dizajnom. Konštruktéri dosiahli koeficient aerodynamického odporu iba 0,25, čím je Insignia najaerodynamickejším päťdverovým hatchbackom na svete. Vyskúšali sme na slovenskej prezentácii novinky rôzne druhy karosérie aj modelov. Konštrukčné zmeny na podvozku boli rozsiahle. Nečudo, že cítiť agilitu a komfort. Celkom nová generácia informačného systému pre modelový rad Insignia integruje mnohé funkcie smartfónu do vozidla. Vodič si môže vybrať štyri rozličné spôsoby ovládania systému: dotykovým monitorom, prvkami na multifunkčnom volante, hlasovým ovládaním alebo dotykovou plôškou touchpad.

Od uvedenia na trh Opel vyrobil vyše 600 000 kusov modelu Insignia prvej generácie. Nová Insignia je zasa krokom vpred. Pri všetkej elegancii, ktorú nový model má, nezabudli v Opli na čo je prioritne určená: poskytovať vodičovi a pasažierom vysoký komfort, najvyššiu bezpečnosť a najmodernejšie technológie za veľmi atraktívnu cenu. Pre zákazníkov vyznávajúcich veľmi aktívny životný štýl je teraz v ponuke aj úplne nový model Insignia Country Tourer. A Insignia OPC ako najvýkonnejší špičkový model osobitne oslovuje športovo orientovaných vodičov.

V interiéri prehľadnejšie

Konštruktéri a dizajnéri sa sústredili na tri hlavné body: prehľadné, jednoduché a teda intuitívne ovládanie; možnosť individualizácie a zvýšenie komfortu a bezpečnosti vodiča  vďaka čo najmenšiemu odpútaniu pozornosti od premávky.

Stredová konzola má po kompletnom prepracovaní drasticky zjednodušený ovládací panel. Teraz obsahuje iba niekoľko tlačidiel, ovládanie informačného systému a klimatizačnej sústavy je rýchle a intuitívne. Ovládanie sa sústredilo na farebný dotykový monitor s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Vodič má prístup k ovládaniu všetkých funkcií a jednotlivým sub-menu okrem dotykového monitora aj pomocou prvkov na multifunkčnom volante, hlasovým ovládaním a revolučnou dotykovou ovládacej plôškou touchpad na stredovom tuneli. Je schopná čítať znaky, ktoré môžete na ňu písať prstom. Optimálne informačné rozhranie medzi človekom a automobilom tvorí nový združený prístroj s ďalším farebným monitorom s uhlopriečkou 8 palcov a s vysokým rozlíšením. Okrem tradičných informácií - rýchlosť jazdy, otáčky motora a zásoba paliva priamo v zornom poli vodiča zobrazuje informácie audiosystému, smartfónu, alebo navigácie.

Zdroj: Jozerf Vydra
Zdroj: Jozerf Vydra

Turbodiesel novej generácie a benzínové motory SIDI Turbo 

Konštruktéri značky Opel urobili množstvo vylepšení na podvozku, vrátane tlmičov, stabilizátorov a riadenia. To prispelo k zníženiu prenosu hluku a vibrácií do karosérie a zvýšeniu úrovne komfortu. Širokú ponuku pohonných jednotiek dopĺňajú nové výkonné a ultra účinné turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva a nový turbodiesel s emisiou CO2 iba 99 g/km, čím sa turbodiesel s objemom 2,0 litra dostal do triedy účinnosti A+. V štvordverovej a päťdverovej karosérii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop obidve verzie motora 2.0 CDTI s výkonmi 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (podľa metodiky ES 715/2007), kombi Sports Tourer má spotrebu 3,9 l/100 km. Tým je Opel Insignia 2.0 CDTI najúspornejším automobilom s naftovým motorom strednej triedy. Pri tom sa obidve verzie turbodiesla vyznačujú vynikajúcim krútiacim momentom – motor s výkonom 88 kW má 320 Nm a 103 kW motor disponuje až 370 Nm vďaka funkcii overboost, ktorá sa automaticky aktivuje pri plnom zaťažení.

Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou je štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) a pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Vyniká spontánnou reakciou a príkladnou ťažnou silou v širokom rozsahu otáčok vďaka dvojstupňovému sekvenčnému prepĺňaniu turbodúchadlami rozličnej veľkosti. Vyskúšali sme ho - správa sa ako omnoho väčší benzínový motor, jeho prednosťou je nízka spotreba.

Postupne sa ponuka benzínových motorov od Opla presúva k motorom, ktoré reprezentujú dva nové turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva: 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a motor 1.6 SIDI Turbo novej generácie s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkciou overboost. Obidva motory sa vyznačujú vynikajúcim priebehom výkonu a krútiaceho momentu v spojení s vysokou kultúrou chodu a priaznivou spotrebou paliva.

Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm. Spolu s benzínovou verziou spĺňa prísnu budúcu emisnú normu Euro 6.

Konštruktérom značky Opel sa podarilo dosiahnuť výnimočne nízky koeficient aerodynamického odporu 0,25 pre verziu hatchback a 0,28 pre kombi Sports Tourer, čím je Insignia najaerodynamickejším sériovo vyrábaným automobilom svojej triedy.

Nová generácia prináša vlastný štýl

Bočná silueta verzií Insignia hatchback a notchback je teraz výraznejšie odlíšená v zadnej časti karosérie s integrovaným zadným spojlerom. Strecha päťdverového modelu končí až pred prechodom k naznačenému zadnému spojleru, vytvára tak klasickú siluetu kupé. Pri štvordverovej karosérie sa tiahne až po spojler, čím vytvára profil elegantnej limuzíny. Zadná časť karosérie pôsobí nižšie a širšie. Funkcie obrysových a brzdových svetiel v zadných skupinových svetlách tvoria svietiace diódy LED. Pre všetky verzie karosérie je charakteristický dizajn svetiel v tvare ostrého “krídla”.

Komfort a bezpečnosť spoločne

Nový Opel Insignia prináša množstvo prvkov zvyšujúcich bezpečnosť a komfort. Napríklad najmodernejšie asistenčné systémy - tempomat Adaptive Cruise Control, asistenčný systém pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu Side Blind Spot Alert a výstražný protikolízny systém Forward Collision Alert. Adaptive Cruise Control dokáže pri vozidlách s automatickou prevodovkou v prípade potreby úplne zastaviť vozidlo. Cúvacia kamera doplnená funkciami Rear Cross Traffic Alert, Lane Change Alert a Side Blind Zone Alert zabezpečuje optimálny výhľad dozadu a do strán. Adaptívne reflektory Adaptive Forward Lighting AFL+ so svojimi rozmanitými funkciami ako mestské svetlo, mimomestské svetlo, diaľničné svetlo ako aj dynamické a statické odbočovacie svetlá zvyšuje bezpečnosť za zníženej viditeľnosti a v noci.

Nový Opel Insignia poskytuje najvyššiu možnú mieru ochrany posádky vďaka štandardným prvkom aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Medzi prvky aktívnej bezpečnosti patria napríklad elektronický stabilizačný systém ESPPlus a  protiblokovací systém ABS doplnený funkciou Cornering Stability Control a brzdovým asistenčným systémom Brake Assist. K štandardu pasívnej bezpečnosti patria čelné a bočné airbagy vpredu a bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel. Vysokú úroveň bezpečnosti potvrdil výsledok v teste Euro NCAP - Opel Insignia dosiahol najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek.

Zdroj: Jozerf Vydra
Zdroj: Jozerf Vydra

Nová Insignia Country Tourer nielen pre dobrodruhov

Sports Tourer je elegantné rodinné a pracovné kombi, nový model Insignia Country Tourer ako atletický univerzálny automobil poskytuje slobodu nad rámec mestských ulíc a asfaltovaných ciest. Vzhľadovo ju odlišujú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom, plastové lemy blatníkov a spodnej časti karosérie a výrazné koncovky výfuku. Pod kapotou sú benzínový štvorvalec 2.0 SIDI Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 184 kW (250 k) alebo vysoko výkonný naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI. Obidva s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Najmodernejší elektronicky ovládaný systém pohonu 4x4 využíva multilamelovú spojku systému Haldex a v kombinácii s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy zabezpečuje optimálnu trakciu a ovládateľnosť.

Stvorená pre výkon: Nová Insignia OPC

S výkonom 239 kW (325 k) a maximom krútiaceho momentu 435 Nm je Insignia OPC špičkovým modelom celého programu značky Opel. Reštylizovaná predná a zadná časť karosérie s charakteristickými dizajnovými elementmi OPC vizuálne podporuje jeho výkon. Konštruktéri prepracovali špeciálny podvozok OPC  s osobitným dôrazom na zadnú nápravu, kde je rovnako ako pri iných členoch nového modelového radu Insignia, modifikovaných približne  60 percent komponentov. Nový je softvér ESP a modifikovaný softvér podvozka FlexRide s elektronickou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia. To zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti. Žiaľ táto verzia nebola  k dispozícii. Nové „delo“ Opel Insignia OPC vyšprintuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a vo verzii bez obmedzovača dosiahne s manuálnou prevodovkou maximálnu rýchlosť 270 km/h.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo