2013-10-14 16:21:43
ŠKODA v septembri ovládla
Medzi najpredávanejšie modely sa zaradila nová Octavia a jej verzia Combi.
Zdroj: Škoda-auto

ŠKODA v septembri ovládla slovenský trh a rástla aj celosvetovo

Podiel značky s okrídleným šípom na Slovensku sa priblížil k 22 percentám, posilňuje v Európe aj na ďalších trhoch.

Značka Škoda zaznamenala v septembri významný rast predaja, keď v kategórii M1 obsadila viac ako pätinu trhu a s 1103 predanými vozidlami dosiahla trhový podiel 21,7 %. Upevnila si tak svoje postavenie najobľúbenejšej automobilovej značky na Slovensku. Najžiadanejším modelom sa aj v septembri stala Škoda Octavia tretej generácie. Predaj značky Škoda v kategórii M1 na Slovensku dosiahol za 9 mesiacov roka 9 345 kusov. Počty predaných jednotlivých modelov značky sú v tabuľke.

Škoda v septembri naďalej rástla aj vo svete

Značka zákazníkom 86 600 vozidiel, medziročne to predstavuje rast o 3,3 percenta(83 900 vozidiel v septembri 2012). V Európe sa Škoda zlepšila o 9,4 percenta a opäť zvýšila svoj trhový podiel.

Od januára do septembra dodala Škoda na celom svete 684 900 vozidiel, je to o 4,5 % menej ako pred rokom (január až september 2012 to bolo 717 200 kusov). Predaj v tomtom roku ovplyvnili úpravy výrobných liniek kvôli zmenám v modelovej palete. Česká automobilka sa tiež úplne nevyhla vplyvom, ktoré spôsobili niektoré slabšie trhy. Aktuálny príjem objednávok vozidiel značky Škodasa vyvíja veľmi pozitívne.

„Úspešný september ukazuje, že naša modelová ofenzíva ide správnym smerom," hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „V Európe je vývoj dodávok vozidiel našej značky s nárastom o 9,4 percenta mimoriadne silný.“ dodáva Eichhorn. Predaj nového modelu Octavia v septembri v západnej Európe vzrástol o 26 percent. Trhový podiel značky v Európe ku koncu septembra stúpol na 3,9 percenta. V najbližších týždňoch bude automobilka v modelovej ofenzíve pokračovať novým modelom Škoda Rapid Spaceback a prepracovaným modelom Škoda Yeti. Škoda Rapid Spaceback vstupuje práve na európske trhy ako  prvý kompaktný hatchback značky. Dôkladne omladený model Škoda Yeti bude možné na vybraných trhoch objednať už teraz, predaj vo variantoch Škoda Yeti a Škoda Yeti Outdoor sa spustí začiatkom roka 2014.

Európa má záujem o vozidlá Škoda

V západnej Európe Škoda v septembri výrazne rástla a vyvíjala sa lepšie ako celkový trh. 37 800 dodávok zákazníkom znamená medzoročný rast o 12,1 percenta. Za deväť mesiacov vzrástol podiel značky na západoeurópskych trhoch na 3,1 percenta. V Nemecku - na druhom najsilnejšom trhu značky si Škoda upevnila pozíciu najsilnejšej dovážanej značky, dodala 13 600 vozidiel (september 2012: 13 700 ks). Rast dosiahla vo Veľkej Británii, počet dodávok vzrástol o 39,2 percenta na 10 100 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla Škoda aj v Španielsku (900 predaných vozidiel, +60,6 percenta), vo Švédsku (1 100 vozidiel; +51,6 percenta), v Taliansku (1 000 vozidiel; +36,9 percenta), vo Švajčiarsku (1 700 vozidiel; +25 percent), vo Fínsku (800 vozidiel; +24 percent), v Holandsku (1 200 vozidiel; +16,1 percenta) a v Nórsku (700 vozidiel; +14,6 percenta). Vo Francúzsku vzrástol počet dodávok vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 8,6 percenta na 1 900 vozidiel.

Vo východnej Európe dodala Škoda v septembri 10 900 vozidiel (september 2012: 11.700; -6,5 percenta). Trhový podiel v prvých deviatich mesiacoch predstavoval takmer 3,9 percenta. V Kazachstane vzrástol predaj značky o 152,3 percenta na takmer 500 áut. V Pobaltí (Estónsko, Lotyšsko, Litva) to bolo tiež 500 vozidiel, o 34,6 percenta viac ako v minulom roku. V Srbsku Škoda zvýšila predaj o 36,1 percenta na 300 vozidiel. Na treťom najväčšom trhu značky Škoda, v Rusku  predala 7 700 vozidiel (september 2012: 8 800; -12 percent).

V strednej Európe predstavuje 11 100 dodaných vozidiel nárast o 19,4 percenta oproti septembru 2012 (9 300 vozidiel). Značka rastie podstatne silnejšie než celý trh a zvýšila ​​trhový podiel v strednej Európe na 21,9 percenta. O pätinu (plus 20,1 percenta) vzrástli dodávky na domáci český trh s 5600 vozidlami, čo je o 1 000 vozidiel viac ako v septembri 2012. Za prvých deväť mesiacov predstavuje podiel značky na českom trhu 35,6 percenta.

Automobilový trh, to je predovšetkým Čína

Najväčším odbytiskom značky Škoda bola v septembri opäť Čína, kde Škoda predala celkovo 21 400 vozidiel (september 2012: 22 500 vozidiel; -4,9 percenta). Na tomto trhu neboli niektoré nové modely doteraz uvedené. Od januára do septembra dodala česká automobilka čínskym zákazníkom 177 700 vozidiel (január až september 2012: 181 900; -2,3 percenta).

A tu je prehľad modelov značky Škoda v septembri 2013 (v kusoch, zaokrúhlene, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (35 100; -1,9 %)

ŠKODA Fabia (18 300; -3,3 %)

ŠKODA Superb (7 900; -26,4 %)

ŠKODA Yeti (7 900; -6,8 %)

ŠKODA Roomster (2 900; -17,1 %)

ŠKODA Rapid (10 500; +>500 %)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 000; -18,0 %)

jv
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo