2013-05-01 12:20:00
Skoda Rapid Xin Rui
Škoda Rapid Xin Rui má zmenenú prednú časť, celkom inú zadnú, viac chrómu a je to sedan.
Zdroj: Škoda Auto, Auto Ifeng

Škoda na rozvíjajúcom sa trhu v Číne predstavila novinku v podobe modelu Rapid

V Ríši stredu bude mať iné označenie ako u nás, celým menom sa volá Rapid Xin Rui.

Značka Škoda chce podporiť svoj rast na trhu v Číne s pomocou nových modelov, ktoré budú v ponuke prvý raz. Zdvojnásobuje preto svoje produktové portfólio na tomto trhu na šesť modelov.

Na šanghajskom autosalóne, ktorý sa skončil tento týždeň, predstavila česká automobilka prvýkrát nový model Škoda Rapid pre čínsky trh. Zároveň sa v Číne začínajú predávať aj dovážané modely Yeti a Superb Combi. Podľa slov predsedu predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda: „Cieľom je zvýšiť do roku 2018 odbyt na tomto trhu na pol milióna vozidiel ročne.

Čínsky Rapid je sedan a je iný

Hviezdou stánku značky Škoda v Šanghaji bol nový model Rapid pre Čínu. Klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou, patrí do triedy vozidiel, ktorá je v Číne mimoriadne obľúbená. Rapid Xin Rui (číta sa Šin Rui) v preklade znamená špičková, či najmodernejšia. Automobilka sa okrem zmeny z európskeho lifbacku na klasický sedan pohrala aj s dizajnovými úpravami, ako napr. s vyšším zastúpením chrómovaných prvkov.

Čínsky Rapid je v ponuke celkovo deviatimi paketmi výbavy, čím sa tiež cielene prispôsobuje potrebám čínskych zákazníkov. O jeho existencii sa vie už od januára, keď sa objavili prvé správy a obrázky na stránke Auto Ifeng. Rapid pre čínsky trh je vyšší, má nové zážihové motory s objemom 1,6 litra a s výkonmi 66 a 82 KW (90 a 111 k) kombinované s päťstupňovou manuálnou  a šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: Škoda Auto, Auto Ifeng
Zdroj: Škoda Auto, Auto Ifeng

Ako hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu: „Rapid je dôležitý pre náš celosvetový rast a obzvlášť pre rast v Číne. Je to dokonalý automobil pre tento trh a predstavuje novú triedu značky v Číne, pričom vypĺňa priestor medzi modelmi Fabia a Octavia.
Škoda chce v Číne výrazne bodovať aj s modelmi Superb Combi a Yeti, ktoré bude na čínsky trh dovážať. V Šanghaji bol zároveň oficiálne odštartovaný dovoz vozidiel značky Škoda, čo bol ďalší logický krok v rámci aktivít automobilky v Číne. Superb Combi rozširuje ponuku značky v Číne v rámci segmentu vozidiel strednej triedy s karosériou kombi. S modelom Yeti vstupuje Škoda na čínskom trhu do strategicky dôležitého a v Číne významne rastúceho segmentu kompaktných SUV. Od konca roku 2013 sa bude model Yeti aj lokálne vyrábať v závode spoločnosti Shanghai Volkswagen.

Takmer šesť rokov na čínskom trhu

Škoda v Číne píše už takmer šesťročnú úspešnú históriu. Od štartu výroby modelu Octavia v júni 2007 sa značka v Číne pevne etablovala. V rokoch 2007 až 2012 sa zvýšil predaj vozidiel Škoda na viac než osemnásobok. Doteraz predala automobilka v krajine celkovo viac ako 913 800 vozidiel, pričom len v minulom roku to bolo 235 700 vozidiel, čo je viac než kedykoľvek predtým. Od roku 2010 je Čína najväčším trhom českej automobilky. V súčasnosti predáva Škoda na čínskom trhu modely Fabia, Octavia a Superb. Aktivity značky v Číne prebiehajú v úzkej spolupráci s koncernom Volkswagen a lokálnym partnerom Shanghai Volkswagen.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto, Auto Ifeng

Komentáre k článku


Stream naživo