Po prvom SUV chystá Ferrari elektromobil. Šéf odkazuje: nebude nudný ako Tesla
Benedetto Vigna, 53-ročný šéf automobilky Ferrari sa vyjadril jasne. Elektromobil od Ferrari bude mať emócie.
Vigna označil v rozhovore pre Automotive News elektromobily ako Tesla za účelové autá. Sú to presúvadlá z bodu A do bodu B. Majitelia týchto áut sa podľa neho nezaujímajú o značku, chcú sa len premiestniť z jedného bodu do druhého.
Prvý elektrický model, ktorý aktuálne Ferrari pripravuje má byť iný. Má priniesť unikátne jazdné zážitky presne tak ako to dokážu doterajšie modely Ferrari. Aby vysvetlil v čom je skutočný rozdiel, pokračoval: "Strhujúci jazdný zážitok je kombináciou viacerých faktorov - pozdĺžnej a bočnej akcelerácie, zvuku, zmeny prevodov a brzdenia. Na tom sa nemôže nič zmeniť ani v prípade, že je pohonná sústava elektrická."
Napriek tomu, že Vigna považuje autá značky Tesla za jednoúčelové, neznamená to, že neoceňuje to, čo Tesla a konkrétne jej hlavný protagonista Musk docielil. Prinútil obrov obrátiť sa k elektromobilite tvárou a pohol automobilovým priemyslom tak, že aj veľké automobilky náhle museli začať veci riešiť rýchlo. Doteraz sa podľa neho všetko dialo veľmi pomaly. To v novom svete po Tesle už neplatí.
Elektrifikácia je aj pre Ferrari významným smerom. V roku 2026 chce značka predávať 55 percent hybridov. V roku 2030 to má byť 40 percent hybridov, 40 percent elektromobilov a len 20 percent áut má byť výhradne so spaľovacím motorom. Čo je však podstatné, elektromotory do hybridov a aj do elektromobilov chce Ferrari vyrábať naďalej vo svojej réžii.
Ferrari počas minulého roka predalo rekordných 13 221 áut, pričom sa zaviazalo, že aj keď budú predaje naďalej stúpať - predaj Purosangue sa ešte len rozbieha - extrémne populárny SUV model (ktorý však Ferrari ako SUV nenazýva) bude zodpovedať maximálne 20 percentám predajov.
Toho roku chce značka priviesť štyri nové modely. Elektromobil príde na cesty až v roku 2026. Auto by sme ale mali uvidieť niekedy behom roka 2025.
Tak čo poviete, sú Tesly iba účelové vozidlá pre ľudí, ktorí sa chcú presúvať len z bodu A do bodu B, alebo je v nich viac? Čo na to majitelia Tesiel a ich zarputilí odporcovia? Len pripomeniem, že nové Ferrari medzi elektromobilmi chce byť rýchle nielen pri akcelerácii v priamke, ale chce byť rýchle aj v zákrutách, chce mať poriadny zvuk a chce dopriať vodičovi radosť z radenia rýchlostí... To znie o dosť lepšie ako ktorýkoľvek súčasný supervýkonný a zároveň superťažký elektromobil, no nie?
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive News
Komentáre k článku