11.12.2013

Nasledovník Ferrari F 12 Berlinetta sa volá Ferrari CascoRosso

Keď niekto po dvoch rokoch existencie modelu príde s jeho modernou obmenou, sú pre to aspoň dva dôvody.

Buď je to auto také zlé, alebo je naopak natoľko populárne, že je oň obrovský záujem. No a na vlne záujmu sa treba zviezť... Netvrdíme že práve ten druhý dôvod využil dizajnér Dejan Hristov, ktorý sa rozhodol predstaviť svoju víziu, ako by mal (alebo mohol) vyzerať nástupca  kupé Ferrari F12 Berlinetta.

Tento model sa na trhu ešte ani poriadne neohrial, veď sú to necelé dva roky, čo je dostupný pre zákazníkov. Preto je iste zaujímavé sledovať, ako už niekto uvažuje o tvaroch, krivkách a celkovom výzore budúceho nástupcu superšportu. CascoRosso je meno, ktoré buď zapadne prachom dejín, alebo naopak, stane sa základným kameňom pre budúcnosť Ferrari.

Dejan Hristov hľadal pre svoju inšpiráciu aj odkazy iných modelov automobilky so vzpínajúcim sa koníkom. Celkom evidentné to je napríklad na dvojici „žiabrov“ na predných blatníkoch. Znalci značky Ferrari v tom určite nájdu odkaz na legendárny model Ferrari 250 GTO.

Predná časť auta sa drží súčasného rukopisu dizajnu značky, kde zaujmú bočné spoilery na prednom nárazníku vo forme „fúzikov“. Inšpirácia prednými krídlami monopostov F1 je zrejmá. Hlavné svetlomety prechádzajú plynulo do masky chladiča. Dvere sa vyklápajú nahor v štýle Lamborghini. V zadnej časti zaujmú charakteristické prvky značky: dve okrúhle svetlá a štyri výfukové koncovky, ktoré nie sú v spodnej časti difúzora, ale ho lemujú.

Navzdory celkovo vyváženým proporciám niečo autu chýba. Teda okrem reality skutočného modelu. Všimli ste si, že CascoRosso nemá spätné zrkadlá? Nahradia ich pravdepodobne kamery. Chýba aj zadné okno, ktoré by prekrývalo motor. Asi preto, že aj toto auto by malo mať motor uložený Pod Kapotou vpredu. Dejan Hristov má totiž predstavu hybridného pohonu, ktorý by mal mať vzadu uložené batérie pre lepšie vyváženie, respektíve rozloženie hmotnosti na prednú a zadnú nápravu.

Iba čas ukáže, či tieto obrázky budú iba dráždiť predstavivosť fanúšikov, znalcov a majiteľov súčasných modelov Ferrari. Keby sme nevedeli, že sú to „iba“ počítačové rendery, aj by sme pristali, aby sa podobným autom Ferrari prezentovalo čo najskôr aj naživo na niektorom z najbližších autosalónov. Zatiaľ to zostáva v rovine virtuálnej reality. Keby sa tak za ňu dalo platiť virtuálnymi peniazmi, ale zažiť ozajstnú, reálnu jazdu... no to by sa asi páčilo ešte viac.

Jozef Vydra
ZDROJ: gtspirit.com

Komentáre k článku