2013-09-03 15:30:00
Ferrari 458 Speciale je
Ferrari 458 Speciale je výkonnejšou verziou modelu 458 Italia.
Zdroj: Ferrari S.p.A.

Ferrari 458 Speciale je najnovší prírastok z Maranella a zrýchli z 0-100 km/h za 3 sekundy

Ferrari si do Frankfurtu pripravilo špeciálne vydanie modelu 458 Italia. Má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.

To sa prejavilo aj na jazdných výkonoch. Na 200 km/h zrýchľuje za 9,1 sekundy. Pomohli k tomu aj nové aerodynamické prvky a zvýšený výkon motora. Štandardná verzia Ferrari 458 má výkon 425 kW (570 k) pri 9000 otáčkach a maximum krútiaceho momentu 540 Nm pri 6000 otáčkach za minútu. A teraz pozor, prichádza kúzlo: ten istý motor, ale vie zo seba vydolovať vďaka úpravám až 445 kW (605 k) pri rovnakých otáčkach. Krútiaci moment zostal bezo zmeny.

Najvýkonnejší atmosférický osemvalec

Ferrari tvrdí, že tento motor je práve to najvýkonnejšie s ôsmymi valcami, čo je v ponuke pre auto so vzpínajúcim sa koňom. Pomer výkonu na liter zdvihového objemu totiž je vážne fantastických 99 kW (135 k). Vidlicový osemvalec umiestnený uprostred má priame vstrekovanie a poháňa celkom samozrejme zadné kolesá. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 sú navrhnuté špeciálne pre toto auto a výrobca sľubuje okrem množstva trakcie aj lepšiu odolnosť a životnosť aj pri zvýšenej záťaži a navyše aj lepšie vlastnosti na mokrej vozovke. Okrem toho majú udržať auto na ceste pri priečnom zrýchlení až 1,33 G. Rozmery pneumatík pre vozidlo sú 245/35 ZR 20 91 Y na prednú nápravu a 305/30 ZR 20 103 Y pre zadnú nápravu.

Nižšia hmotnosť o 90 kg

V porovnaní so štandardným modelom verzia Speciale ušetrila takmer metrák na hmotnosti. Pri úpravách totiž vývojári uberali kilogramy oproti základnej Italii . Speciale teraz váži 1 290 kilogramov (myslí sa tým suchá hmotnosť bez prevádzkových náplní). Okrem zrýchlenia je hlavne pre fanúšikov Ferrari dôležitý aj údaje dosiahnutý čas na okruhu Fiorano. Tento model bol na ňom s časom 1 minúta 23 sekúnd o 1,5 sekundy rýchlejší ako bežná 458 Italia. Štandardom je dvojspojková sedemstupňová prevodovka, ktorú tiež vynovili. V podbehoch sú modifikované magneto-reologické tlmiče, aby bolo auto schopné jazdiť nielen na pretekárskom okruhu.

Elektronika zasahuje

Speciale má však ešte čosi navyše – je to elektronická vychytávka v podobe systému SSC (Side Slip angle Control). Ten má podľa automobilky zjednodušiť dosahovanie limitov a udržať auto v „medziach slušnosti“ pri jazdení bokom napred, teda pri driftovaní. Špeciálny algoritmus totiž porovnáva parametre podvozku s ideálnymi hodnotami a podľa toho upravuje hospodárenie  s krútiacim momentom na zadných kolesách pomocou elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu.

Zdroj: Ferrari S.p.A.

Pár rozdielov už na prvý pohľad

Ferrari pripravilo nový model naozaj dôkladne. Okrem pruhov na kapote si ho nemôžete pomýliť ani vďaka novým aerodynamickým prvkom. Sú to hlavne predné lamely na oboch stranách blatníkov, predné a zadné klapky pre lepší prítlak. Zozadu spoznáte iný difúzor a namiesto troch koncoviek výfuku sú iba dve.

Zdroj: Ferrari S.p.A.
Zdroj: Ferrari S.p.A.

Predajná cena zatiaľ nie je známa, to sa dozvieme pravdepodobne až vo Frankfurte, ale malo by to byť približne 235 000 eur, možno o niečo viac. Už sporíte?

Jozef Vydra
ZDROJ: Ferrari S.p.A.

Komentáre k článku


Stream naživo