2024-03-01 10:09:00
Renault R5 EV Ženeva
Renault R5 EV Ženeva
Zdroj: jm

ŽENEVA: Renault 5 NAŽIVO - ikona sa vracia s vtipnými riešeniami

Kto by si nepamätal Renault 5? Malé hranaté auto, ktoré pokračovalo v tradícii rovnako veľkých vozidiel francúzskej značky.

Veď sa z nich vyrobilo až 9 miliónov kusov a najnovšie Renault odprezentoval svoju sériovú verziu reinkarnovaného mena. Vezie sa na vlne retro, ale zároveň predvádza moderné technológie. Aký je z neho pocit naživo a čo dokáže?

Jeden zo základných pocitov, ktoré mám pri príchode ku tejto novinke je, že oproti pôvodnému modelu vidno obrovský nárast veľkosti. Je to auto, ktoré sa už neradí medzi mini autá, ale skôr okupuje segment B. Zvonku vidno všetky detaily pôvodného modelu. Zadné svetlá majú takmer rovnaký tvar, rovnako tie predné. Rozšírené blatníky ale pridávajú akýsi športový pocit. K tomu prispievajú rozhodne aj masívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov, ale vo finále je auto stále možné označiť slovom zlaté. Nie farbou, také milé. Nevyžaruje agresiu, skôr prezentuje svoju vlastnú špecifickú náturu.

Zdroj: jm

Ak zvonka nové vozidlo Renault 5 vyzerá vynikajúco so všetkými tými retro prvkami a štvorcovým denným svietením, zvnútra je to ešte o niečom inom! Zvnútra je ešte zaujímavejším krpcom. Renault 5 na elektrickú energiu prináša do ponuky úplne šialenstvo. Prináša do interiéru samostatný držiak na bagetu. Čítate správne! Je to akýsi košík na strane stredového tunelu, do ktorého si po nákupe môžete dať dlhý kus pečiva. Ale rovnako sa do tohto košíka hodia aj kvety z Lega, prípadne niečo inak podobne zvláštne. Toto je možná narážka na oživený Volkswagen Beetle začiatkom tohto tisícročia. Ten mal predsa vázičku na kvety vedľa volantu.

V interiéri, v ktorom je celkom dosť priestoru je ale podobných narážok viac. Veď prepínač prevodovky vyzerá ako rúž. Nemusí byť v každom jednom, ale Renault dáva na výber ako má koniec vyzerať. Výmena prepínača prevodovky bude podobne jednoduchá ako výmena SIM karty v novom telefóne. Nemyslím elektronickú, tú klasickú SIMku. V ponuke nového modelu bude až 104 doplnkov vytvorených 3D tlačou. Jedna z tém je číslo 1972 evokujúce rok v ktorom bol vytvorený prvý model Renault 5. Ďalšie detaily ukazujú zaujímavé logo s číslom 5. Napríklad na kapote je ukazovateľ nabitia batérie presne s takýmto prevedením. A ešte svetielkuje!

Zdroj: jm

Elektrický Renault 5 bude zásadným prvkom v ponuke automobilky a vnútri zvláda súčasné témy s dvomi displejmi. Jeden pred vodičom má uhlopriečku 7, alebo 10 palcov a informačno-zábavný systém v strede má štandardne 10 palcov. Auto s dĺžkou 3,92 m bude mať batožinový priestor s objemom 326 litrov a v základe získa batériu s kapacitou 40 kWh. Základné auto bude vážiť 1350 kg a výkonnejšia batéria s 52 kWh zvýši hmotnosť o 100 kg. Základný model bude poháňať elektromotor s výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 215 Nm. Výkonnejšia verzia bude mať 88 kW (120 k) vrcholná, s väčšou batériou až 110 kW (150 k) a 245 Nm. Porovnanie batérií hovorí jasne, menšia príde s dojazdom 300 km a väčšia s dojazdom 400 km. Automobilka hovorí o maximálnom nabíjacom výkone 80 kW a 100 kW, podľa zvolenej baterky, znova podobne ako sú rozdelené kapacity. Veľká zaujímavosť je, že základná batéria so základným motorom dosahujúcim 70 kW (95 k) nebude podporovať nabíjanie DC. To príde až s výkonnejšou verziou dosahujúcou 88 kW (120 k). Stratili ste sa v tom? Je to také zvláštne. Ale dobrá správa je, že aspoň AC nabíjanie bude možné výkonom 11 kW.

Hovorí sa, že základná cena by mala byť okolo 25 000 €.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo