2024-02-28 10:58:00
MG na autosalóne v
MG na autosalóne v Ženeve
Zdroj: jm

ŽENEVA: MG výrazne rozširuje ponuku áut: nielen EV, ale aj celkom nový hybrid

Najväčšou novinkou v stánku MG je nepochybne model MG3. Zaujímavostí tam ale bolo viac.

Automobilka MG sa už dobre etablovala aj na našom trhu a aktuálne má celkom konkurencieschopnú ponuku na poli benzínových agregátov. Na poli elektrických vozidiel má zatiaľ v našej krajine buď MG4, alebo MG ZS na elektrickú energiu. To sa má zmeniť aj u nás a má pribudnúť novinka menom MG3. Vozidlo, ktoré bude základným stupienkom mobility tejto značky. Vozidlo, ktoré je síce malé, ale naživo vyzerá rozumne. K nemu sa pripojí aj ďalší model Cyberster a luxusnejšia elektrická značka IM vyrukuje s modelom L7.

MG3

Ak ste čakali tvary podobné Mazde ako má MG HS a ZS, máte smolu, toto je auto, ktoré dokáže, že je príbuzným modelu MG4. Podoba je v ostrých svetlách v prednej časti, čo hovoria o dynamike malého hatchbacku s pozíciou v segmente B. Toto auto má byť konkurentom Renaultu Clio, ale aj Volkswagenu Polo, či Škody Fabia. Sú ale v rôznych sekciách segmentu a niektorí sú na začiatku, niektorí na konci. MG3 to svojou veľkosťou hra na vyššie sféry.

Dokonca aj interiér malého auta je veľmi európsky. Zvonka síce vyzerá takmer ako MG4, ale vnútro sa dá nazvať klasickou displejovou veľmocou súčasnosti. Nič iné vlastne podobne veľké autá neponúkajú. MG3 predvádza displej pred vodičom, ale na volante so zvláštnejší im tvarom sú tradičné tlačidla a akési Trackpady, podobne ako má ešte stále najvyššia rada notebookov Lenovo. Stredný displej je pekne zakomponovaný do vrchu prístrojovej dosky a pod ním je zopár rýchlych tlačidiel. Takže vlastne taká klasika, na ktorú sme v prípade tejto automobilky zvyknutí aj z iných modelov.

Zdroj: jm

Veľký prekvapením je, že čínska automobilka s britskou históriou využíva pre pohon tohto vozidla full hybridný systém, ktorý má v MG3 premiéru. A práve systém pohonu pasuje vozidlo až na úrovne hothatchu. Využíva vlastne elektrický pohon a benzínový agregát s 1,5-litrovým objemom, s Atkinsonovým cyklom a výkonom 75 kW (102 k) je primárne ako generátor energie. Celkový výkon je totiž až 143 kW (195 k). Ten vozidlo smeruje cez trojstupňovú automatickú prevodovku a na uskladnenie energie využívať batériu s kapacitou 1,83 kWh. Hothatch, či nie, zrýchlenie na stovku je za 8 sekúnd a elektrický motor poháňa výlučne predné kolesa.

Dosť bolo teórie, ako vyzerá auto naživo? Príbuznosť s ostatnými modelmi sa mu uprieť nedá, ale zásadnejšie je, že veľkostne sa radí naozaj do rovnakej triedy ako napríklad Renault Clio, či Hyundai i20. Výrazné tvary rozhodne nenechajú vozidlo zaniknúť a pôsobia trochu ázijsky. Interiér je kvalitatívne tak akurát, dúfajme, že bude mať adekvátnu cenovku. Toto nemôže byť drahé auto aj napriek výkonu a hybridnej technológií. Najbližšie je kvalitatívne ku MG4, ku svojmu elektrickému súrodencovi.

MG Cyberster

Ďalšou novinkou, pokračujúcou v tradícii MG z minulosti je model Cyberster, ktorý má formu dvojdverového dvojmiestneho roadsteru s extravagantne otváranými dverami. Na rozdiel od predchodcov je MG Cyberster výrazne tvarovaný a výhradne elektrický. Elektrické komponenty dosahujú, v najvyššej konfigurácii, maximálny výkon 400 kW (544 k) a krútiaci moment až 725 Nm. Toto je usporiadanie s dvomi elektrickými motormi, ktoré má vlastne pohon všetkých 4 kolies a zrýchlenie na stovku za 3,2 sekundy.

Zdroj: jm

Tento otvorený roadster ale ponúkne aj jednomotorovú verziu s pohonom zadnej nápravy, ktorá bude mať výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 485 Nm. Dosiahne ale stovku za 5,2 sekundy. Aj tu je nutné poznamenať, že naživo je Cyberster možno dokonca lepší ako na fotkách. Tu sa dá cítiť spracovanie, ktoré nemá takmer žiadne chyby. Všetko pôsobí pevne a odolne. Jasné, na čisto bielom, či skôr svetlo-sivom interiéri budú neraz zrejmé náznaky používania, ale treba jedným dychom dodať, že toto nie je auto, ktoré by chcelo byť na každý deň. Veď už len samotná praktickosť takto otváraných dverí je minimálne otázna. Tým sa ale rozhodne nebudete zaoberať pri takto stavanom aute. Praktickosť dverí je predsa rovnaká ako praktickosť dvojmiestneho interiéru s otvorenou strechou.

IM L6

Čo je toto za značku? MG oddelilo jednu zo svojich divízií a predvádza novú značku s názvom Inteligent Mobility. Táto značka bude elektrická a ponúkne alternatívu s luxusnejším zameraním. V Európe by sa mala ukázať v roku 2025 a práve nový sedan L6 by mal byť prvým vozidlom u nás. Na stovke bude za menej ako 3 sekundy a MG, či skôr IM, hovorí o dvoch možnostiach baterky. Základná, ktorá bude mať Lithium-ion špecifikáciu prejde auto viac ako šesťsto kilometrov a druhý model s batériou Solid State Battery má prejsť až 800 km.

Zdroj: jm

Reálny pohľad na nový model hovorí o sedane s celkom rozsiahlom pôdorysom. Má síce trochu zvláštny tvar loga, ako kedysi Walkmany Sony, ktoré boli implementované do mobilných telefónov, ale vyzerá príliš oblo. Jeho väčší brat F7, ktorý má ostrejšie línie je na tom vizuálne trochu lepšie. Uvidíme, s čím teda automobilka reálne príde, lebo práve L6 sa na autosalóne objavilo prvýkrát. L7 už bolo predstavené dávnejšie.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo