2024-02-26 16:45:00
Renault Scénic je Auto
Renault Scénic je Auto roka 2024
Zdroj: jm

ŽENEVA Renault Scénic naživo: zmena podstaty je viditeľná ihneď (Auto roka 2024)

Začiatok autosalónu v Ženeve tradične patrí vyhláseniu európskeho autiaku roka. Je to Scénic.

Na začiatok trochu histórie, každý si určite pamätá Renault Scenic. Bol prvým MPV segmentu C, ktoré prinieslo nejednu inováciu a dokonca sa stal aj Autom roka v roku 1997. O tri roky to bude 30 rokov a odvtedy si model niekoľkokrát zmenil svoju podstatu. Prvá zmena bola na štýl akéhosi crossoveru medzi MPV a SUV a teraz prichádza zmena znova. Tentoraz sa so Scenicu stáva úplne nové auto.

Úplne najrozumnejšie by sa Scenic dal charakterizovať, pri prvom pohľade, ako trochu väčší hatchback nižšej strednej triedy. Trochu väčší znamená, že má na dĺžku 4,5 metra a predvádza proporcie, ktoré by mohli byť náhradou aj za Megane s karosériou kombi. Lenže treba brať do úvahy aj fakt, že nech vyzerá akokoľvek ako hatchback, iná základná charakteristika bude hrať prím, tá elektrická.

Navonok nový Scenic pôsobí uhladene a kompaktne. Toľko z diaľky. Extrémom sú však masívne zliatinové disky s priemerom buď 19, alebo 20 palcov. Tie 20-palcové vyzerajú naozaj obrovsky a až možno trochu nepatrične k takémuto autu kvôli nízkemu profilu pneumatiky. Máte rodinné auto, ktoré má tak nízku pneumatiku, že pri každom prejazde našich ciest trpíte, či ju nepreseknete. Áno, sú aj lepšie cesty, ale na naše by som rozhodne prijal skôr 19-palcový rozmer.

Aj napriek väčším diskom vyzerá nový Scenic veľmi vyvážene. Nemôžem sa ale ubrániť pocitu, že toto reálne Scenic nie je. Z auta mám skôr pocit ako z väčšieho Renaultu Megane ale zase, z Megane E-Tech EV mám pocit, že je len väčším Zoe, čiže Renault trochu poprehadzoval označenia. Nový Scenic ale vzbudzuje pozornosť, určite ju bude vzbudzovať aj v reálnej premávke. Tvary súčasných Renaultov sú predsa minimálne zaujímavé ak nie výborné a rozhodne sú nadčasové.

No a podobná pesnička je v interiéri. Priestoru je dosť, veď batožinový priestor má objem v základnom stave 545 litrov a môžete ho meniť posúvaním zadných sedadiel a ich naklápaním. Čo je však dôležitejšie, predná časť, tá pre vodiča využíva princíp, s ktorým prišiel už práve spomenutý Renault Megane E-tech EV. A rovnako ako Megane, aj Scenic si prevzal vysoký stupeň kvality. Či už sa chytíte volantu, alebo displeja, všetko vyzerá extrémne pevne a tak, že vydrží dlhú dobu.

Zdroj: jm

Len pre pripomenutie, Renault Scenic je auto, ktoré má masívnu baterku s kapacitou až 87 kWh, na ktoré dokáže prejsť veľmi slušnú vzdialenosť až 620 kilometrov a následne sa nabiť výkonom 150 kW. Pre tých, ktorí kritizovali slabý dojazd elektrických vozidiel je toto náplasť a určite by mali siahnuť po tejto väčšej kapacite. Väčšia kapacita batérie je spojená aj s výkonnejším elektromotorom dosahujúcim 160 kW (218 k) a 400 Nm. Slabšia verzia má 125 kW (170 k), 380 Nm a batériu s kapacitou 60 kWh zhodnú s menším Megane E-Tech EV. Na jej nabitie má prejsť Scenic až 420 kilometrov.

Renault uvádza, že materiály v interiéri sú recyklované, veď koberce sú až z 97 percent plastové fľaše a stropnica má podiel recyklovanej suroviny až 99,5 percenta.

A to najlepšie na koniec. Na Autosalóne v Ženeve sa každoročne vyhlasuje Auto roka. Robilo sa to vlastne v tomto termíne aj keď autosalón nebol. A kto vyhral? Renault Scenic! S počtom bodov 329 porazil BMW radu 5 (308 bodov), Peugeot 3008 (197 bodov), Kiu EV9 (190 bodov), Volvo EX30 (168 bodov), BYD Seal (131 bodov) , ale aj Toyotu CH-R (127 bodov)


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo