2024-02-26 12:46:00
Dacia Duster v Ženeve
Dacia Duster v Ženeve 2024
Zdroj: jm

ŽENEVA: Dacia Duster NAŽIVO - pokrok vidno okamžite

Sme na oživenom autosalóne v Ženeve, ktorý dnes odštartoval. Je tu aj celkom nový Duster.

Rumunská automobilka Dacia sa začne spočiatku tvárila ako ľudová automobilka, ale mám pocit, že postupne sa tento štýl dostáva na druhú koľaj a okrem ľudovosti hrá najmä na strunu dobrodružstva. Nie je to len o novej, či vylepšenej Dacii Spring, ale aj o úplne novej Dacii Duster. Nový Duster je moderný, pokrokový, ale zároveň naživo vyzerá, že je aj veľmi dobre použiteľný. Už len ostáva otázka ako na tom bude v budúcnosti Bigster a akú cenovú politiku zvolí Dacia u nás.

Nový Duster zvonku prezentuje novú identitu automobilky, ktorá prišla s inovovaným logom. Po zmene otvaráku na veľké písmená DC je zrejmé, že autá sú zamerané trochu inak. Dacia skočila rovnými nohami do dobrodružnej sekcie a predvádza, že nový Duster je veľmi kompetentný aj v tomto ohľade. Nový Duster vyzerá hranato, naživo mi trochu pripomína napríklad Hummer H3, ale skôr jeho interpretáciu pre budúcnosť. Veď nové dielo z Pitesti je omnoho modernejšie.

Masívne plastové plochy však hovoria, že toto nie je len mestské SUV, nový Duster môže byť vlastne aj terénnym autom, lebo má dostatočné nájazdové uhly aj príjazdový uhol a je v ponuke s pohonom všetkých štyroch kolies. Ak nie je v cenníku v tomto momente, tak určite bude, na toto Dacia stopercentne nezabudne.

Zdroj: jm

Zaujímavé je prevedenie zadných dverí. Otvárajú sa do slušného uhla, ale majú skrytú kľučku vysoko v ráme okna. To, čo vyzerá dobre na papieri a v hlavách dizajnérov je ale čiastočne nepraktické. Predstavte si, že máte dieťa s vekom do 10 rokov, ktoré nemá masívny vzrast. Do auta sa jednoducho nedostane, dvere neotvorí, lebo kľučky sú príliš vysoko. Normálne kľučky by asi poslúžili lepšie, ale ak ich budete chcieť, musíte siahnuť po budúcom väčšom modeli so 7 miestami, ktorý je v príprave.

A rovnako ako exteriér vyzerá pokrokovo aj interiér. Znova sa Duster posúva po rebríku o niekoľko krokov vyššie. Kým prvý Duster bol stále pracovné auto aj po modernizácii, ktoré malo tvrdé plasty, druhý Duster to zmenil a pridal látkový pás. Tento tretí Duster už vyzerá ako normálne moderné auto s rozumnou kvalitou prevedenia. Nie je to extrém na štýl Lexusu, napríklad, ale na bežné používanie sú aj tvrdé plasty viac než dobré. Veď kto sa bežne chytá prístrojovej dosky? Tu skôr Dacia stavila na ľahkú udržateľnosť a ľahké čistenie interiéru. A čo je ešte dôležité, na upínacie body YouClip viete pripojiť mnohé držiaky a doplnky. Sú nielen na prístrojovej doske, ale vlastne po celom interiéri a

Priestorovo je Duster znova väčší ako predchodca, ale celkovo je adekvátny už takmer štartu segmentu C. Už to nie je vozidlo segmentu B, je väčšie a môže byť základným stavebným prvkom segmentu C z pohľadu veľkosti.

O pohon vozidla sa budú starať viaceré agregáty, medzi ktorými nebude chýbať litrový trojvalec spaľujúci aj plyn. Verzia LPG bude montovaná priamo z fabriky a vrcholom sa stane nový 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom až 96 kW (130 k) s mild hybridnou 48V pomocou. Ten bude spojený ako s pohonom prednej nápravy, tak aj s pohonom všetkých 4 kolies. Naftové motory sú však v Dustri mŕtve. Preto je dôležité, že do ponuky príde hybridná verzia. Bude to odľahčený hybrid podobný tomu, ktorý majú aj modely s logom Renault, ale hlavne Dacia Jogger. Bude mať 1,6-litrový benzínový štvorvalec, elektromotor a celkový výkon 103 kW (140 k).

Dacia Duster možno nie je úplná novinka, ale je to dôležitý model, ktorý sa u nás ukáže už onedlho. A rozhodne je načo sa tešiť, aspoň teda podľa prvých dotykov a prvých pohľadov na finálny produkt na autosalóne.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo