2023-05-04 16:24:00
Peugeot 2008 facelift 2023
Peugeot 2008 facelift 2023
Zdroj: Peugeot

Obľúbený Peugeot 2008 prechádza do ďalšej fázy života vylepšený

Ponuka Peugeotu je síce obsiahla, ale gro predaja tvoria najmenšie modely.

Nie je to len model Peugeot 208, ktorý sa stal za minulý rok najpredávanejším autom v Európe, ale je to aj Peugeot 2008, ktorý sa tiež dostal na úctyhodné priečky. Celkovo tieto dva modely predviedli predaj viac ako 370 000 kusov vozidiel za minulý rok. 208 na svoju modernizáciu ešte čaká, ale väčší Peugeot 2008 s ňou prichádza práve v týchto momentoch.

Základom modernizácie je zmenený vzhľad. Vylepšenia prichádzajú už v prednej časti, ktorá má jemne iné stvárnenie. Zbavila sa tej šable trčiacej do spodnej časti nárazníka z predných svetlometov a predvádza elegantnejší vzhľad vďaka samostatným trom LEDkovým pásom, ktoré nepresahujú do svetlometov. Takisto maska chladiča bude po modernizácii o niečo širšia a predvádza stratený prepoj medzi samotnou mriežkou a nárazníkom, podobne ako to majú modely 3008 a 5008. Ďalšou výraznou zmenou, ktorú prinesie facelift je modernizované logo.

Označenie modelu sa presunulo z vrchnej časti kapoty nižšie priamo do vrchnej lišty masky chladiča lakovanej vo farbe karosérie. Zmenu predvádza aj spodná časť nárazníka. Má dve kovovo vyzerajúce lišty s predelením kvôli radarovým elementom. Vylepšenie prednej časti celkovo si však so sebou nesie aj zmenené predné svetlomety. Ich tvar síce ostáva takmer rovnaký, ale dokážu ponúknuť Inovované full LED tehnilógie. Ak sa na modernizáciu zapozeráte bližšie, tak zistíte, že sa vlastne zmenil iba predný nárazník s maskou chladiča. Tvar kapoty ostal navlas rovnaký a rovnako tak ostali pôvodné aj blatníky.

Bočný pohľad určite ozvláštnia nové zliatinové disky a nová grafika na poslednom stĺpiku karosérie. Disky môžu mať priemer od 16 do 18 palcov a sú podobné diskom, ktoré ponúka najnovší prírastok do ponuky Peugeotu, model 408. Ak budeme pokračovať do zadnej časti, tak znova nájdeme niekoľko štylistických noviniek. Z nich absolútne najvýraznejšou je zmena rozmiestnenia jednotlivých prvkov svetlometov. Po novom budú mať formu troch zdvojených horizontálnych pásikov. Teda tie klasické svetlomety, ktoré svietia, keď zapnete stretávacie svetlá sa budú prezentovať presne takto. Jemne sa zmenili aj cúvacie svetlá a smerovky. A to z dizajnových vylepšení stačilo, ešte stojí za zmienku niekoľko nových farieb vo vzorkovníku. Z nich najzaujímavejšia bude zjavne Selenium Grey, ktorá je farbou spúšťajúcou modernizáciu do života.

Naozaj veľká zmena prichádza v interiéri. Kým digitálny displej pred vodičom sme už mali, zmenený je znak v strede volantu a stredový displej je naozaj masívny s uhlopriečkou až 10 palcov. Automobilka siahla znova po 3D efekte displeja pred vodičom a v základnej výbave Active bude dokonca aj klasická analógová ručičková alternatíva. Manuálna prevodovka dostane novú hlavicu radiacej páky, ale to nie je všetko, automatická prevodovka stratí labutí krk, ktorý mala doteraz a miesto neho prinesie prepínanie v štrbine. Tento štýl postupne prichádza do všetkých prevedení vozidiel Stellantis, teda minimálne do tých nesúcich logo Citroën a Peugeot.

Obrovská zmena prichádza vo forme vylepšenia modelu e-2008 spaľujúceho elektrickú energiu. Tu je slovo spaľujúci naozaj nemiestne a skôr treba povedať, že je to vozidlo využívajúce na svoj pohon elektrickú energiu. Elektrický motor tohto auta aj baterka pochádza ju z nového elektrického Peugeotu e-308. Kapacita batérie tak narástla na 54 kWh (brutto, 51 kWh netto) a výkon stúpol na 115 kW (156 k), čo predstavuje 15 percentný nárast. Výkonu, kapacity pribudlo len 8 %. Aj tak je dôležité spomenúť, že toto auto má efektívnejší prístup ku využívaniu energie a dokáže na jedno nabitie prejsť 345 až 406 km hodnotených režimom testovania WLTP.

Zdroj: Peugeot

Alternatívou elektrickému jazdeniu bude hybridný pohon. Full hybrid bude mať 100 kW (136 k) celkový výkon. Spaľovací motor bude spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, v ktorej je zabudovaný elektromotor. Tento agregát je postavený na základe trojvalca s objemom 1,2 litra a dosahuje krútiaci moment až 230 Nm. Systém využíva 48 voltovú sústavu a agregát beží v Millerom cykle kvôli lepšej termálnej efektivite. Motor v tejto verzii prichádza aj s rozvodovou reťazou miesto klasického remeňa.

V ponuke však budú aj základné agregáty, znova vo forme 1,2-litrového prepĺňaného trojvalca, ktorý bude mať buď 74 kW (100 k) s manuálnou prevodovkou, alebo 96 kW (130 k) s 8-stupňovým automatom. Na prekvapenie stále z ponuky nevypadne ani 1,5-litrový naftový štvorvalec, ktorý bude mať výkon 96 kW (130 k) a bude v ponuke výlučne s automatickou prevodovkou.

Do ponuky sa inovovaná verzia Peugeotu e-2008 aj 2008 dostane už v lete tohto roka a hybrid môžeme čakať začiatkom roka 2024.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo