21.02.2021

Mitsubishi predstavuje "čip" pre L200. Zároveň predlžuje záruku na 7 rokov

Mitsubishi zlepšuje ponuku svojho najväčšieho modelu. Pikap L200 kúpite s dlhšou zárukou i s vyšším výkonom.

Mitsubishi v Európe nemá na ružiach ustlané a o zákazníka musí bojovať aj napriek tak trošku macošskému prístupu materskej automobilky. Podobne to je aj u nás. Slovenský importér, ale zabojoval a zlepšil svoje najväčšie auto tam, kde to bolo najviac potreba. 

Jednak predĺžil záruku na plných 7 rokov a zároveň ponúka "čípok" zvyšujúci výkon i krútiaci moment agregátu. A presne to je v konkurenčnom boji kľúčové. Lebo akokoľvek dobrá L200 je, výkon agregátu je slabou stránkou modelu. Písal som o tom aj v teste vozidla. L200 sa s výkonom motora 110 kW postavila po výraznej modernizácii na chvost zdecimovaného štartového pola. Očakávanú silnejšiu verziu motora Japonci do Európy nevpustili, a tak to zostalo na vynaliezavosti našich importérov. 

Na Slovensku tak môžete získať L200 s certifikovanou úpravou motora od rakúskej firmy Steinbauer priamo od výrobcu s rovnakou zárukou ako pre základný výkon. Úprava výkonu a krútiaceho momentu sa označuje ako L200 Plus a získať ju môžete za 1199 eur s DPH. 

Výkon po úprave stúpne zo 150 na 173 koní a krútiaci moment zo 400 na 502 Nm. Tým sa auto môže so sebavedomím postaviť ako Nissanu Navara, tak Fordu Ranger. Úprava nie je len tak obyčajný "čípok" riadiacej jednotky, ale mení sa dĺžka vstrekovania paliva do valcov. 

Krivka priebehu výkonu ukazuje, že nárast výkonu o 15% je citeľný už v nižších otáčkach. Pri 2000 ot/min má už motor cez 400 Nm s vrcholom 502 Nm medzi 2200 až 2400 ot/min. Podobné je to aj pri maximálnom výkone, ktorý sa z cca 3500 ot/min posunul o približne 200 ot/min nižšie. To pri relatívne ťažkom sprevodovaní môže znamenať veľmi výraznú zmenu v pružnosti a dynamike na ceste, no tiež pomôže pri jazde v ťažkom teréne. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mitsubishi

Komentáre k článku