22.06.2020

Ford Focus dostal najpokrokovejší Ecoboost. Vyšší výkon, nižšia spotreba

Nový benzínový motor už má Podkapotou menšia kolegynka – Puma.

Nový motor je v porovnaní s motorom, ktorý nahrádza o 17 % úspornejší, pritom má nižší objem a vyšší výkon. Kľúč je v skratke MHEV. Focus si tak namiesto 1,5 litrového trojvalcového Ecoboosta nájde Podkapotou aj 1,0 litrový Ecoboost s možnosťou deaktivácie jedného valca a s maximálnym výkonom 155 koní, no mHEV bude dostupný aj s výkonom 125 koní. Zatiaľ bez automatickej prevodovky. Motor sa môže popýšiť asistenciou elektromotorom, ktorý dokáže ako zbierať nevyužitú energiu pri brzdení, tak pridať dodatočný výkon a krútiaci moment až 50 Nm v momente, keď to spaľovaciemu motoru pomôže ušetriť mililitre paliva a zároveň v momente, keď vodič žiada maximum výkonu. Celkový krútiaci moment Ford v tlačovej správe neuvádza, no Puma má s rovnaký motorom maximum na úrovni 220 Nm, odchádzajúci 1,5 litrový Ecoboost to mal za 240 Nm. K tomu ale treba prirátať tých spomínaných 20 Nm v prípade potreby maximálneho záberu a najmä v režime Sport, kde je elektromotor odhodlaný najviac. Tam treba rátať so všetkými Nm, ktoré elektromotor ponúkne – 50 Nm.

Elektromotor využíva 48 Voltovú architektúru a slúži aj ako štartér pri funkcii štart-stop. Ide o remeňový štartér generátor BISG, ktorý takmer neciteľne reštartuje spaľovací motor. V prípade nižšieho zaťaženia dokáže motorizácia ešte navyše vypnúť jeden z valcov pre ešte nižšie emisie. Tie sú v režime cyklu NEDC 95 g/km, respektíve od 115 g/km v režime cyklu WLTP. Priemerná spotreba sa v NEDC pohybuje na úrovni od 4,1 litra benzínu, podľa realistickejšieho WLTP od 5,1 litra. Ak by sa vám spotreba zdala privysoká a počet valcov prinízky, pri všetkých verziách výbav s výnimkou ST si môžete kúpiť aj 1,5 litrový naftový štvorvalec s výkonom 120 koní a s krútiacim momentom 300 Nm a to aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s meničom. No a ak by aj to bolo málo, verzia ST ponúkne naftový štvorvalec EcoBlue s výkonom 190 koní alebo 2,3 litrový vrcholný benzínový motor EcoBoost s výkonom 280 koní.

Ďalšou novinkou Focusu je 12,3 palcový digitálny prístrojový štít s vysokým rozlíšením a s možnosťou úpravy zobrazenia. Fotografie nájdete v galérii. 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku